|

EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 15
OELSZLAEGER-KOSTUREK B. SZUŚCIK U. OGRODZKA-MAZUR E. RED. wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie Icena netto: 30.00 Twoja cena 28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja małego dziecka
Tom 15
Pedagogika
zmiany w edukacji dziecka
Tom
15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w
edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i
praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju
twórczego dziecka.
Oddajemy w ręce Państwa kolejny tom z serii „Edukacja małego
dziecka”. Dzielimy się pedagogiczną refleksją nad
koniecznością zmiany myślenia o warunkach edukacji. Zmiany,
która pozwoli na poszanowanie rytmu rozwojowego dziecka w
procesie kształcenia i wychowania. Dzięki tej zmianie edukacja dziecka
nabierze autentycznego wymiaru humanistycznego. Jest to wymiar,
który wspiera dziecko, ale zgodnie z jego możliwościami i
rytmem rozwojowym. Strefa najbliższego rozwoju dziecka powinna być
bardziej uwzględniona w ogólnych założeniach dydaktyki
przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz realizowana w praktyce
pedagogicznej. Stąd opracowania przedstawiamy w dwóch
częściach tomu.
Książka,
dzięki szerokiemu zakresowi merytorycznemu, trafić powinna do
różnych środowisk związanych z rozwojem i wspomaganiem
rozwoju małego dziecka, w tym do rodziców i nauczycieli.
Poszczególni autorzy, prezentując tak dalece odmienne
zagadnienia dają możliwość refleksji nad tym, jak złożoną kwestią jest
edukacja i zmiany w jej zakresie, a także rozwój dziecka.
Jednocześnie lektura daje wymierne korzyści, nie tylko w formie
refleksji, ale i modyfikacji własnych działań i lepszego zrozumienia
dziecka.
(fragment
recenzji)
Wprowadzenie
PROGI ZMIAN W EDUKACJI
DZIECKA
Jolanta Karbowniczek
Wczesna
edukacja w perspektywie przeobrażeń
paradygmatycznych
Bożena Pawlak
Neuroedukacja
w klasach początkowych – wiedza i opinie nauczycieli
pierwszego etapu kształcenia
Bożena Marzec
Nauczyciel
w obliczu zmieniających się przepisów prawa –
refleksje
Elżbieta Marek
Ocena
własnej kreatywności studentek pedagogiki wczesnoszkolnej i
przedszkolnej
Barbara Nawolska
Ile
waży beczka? Czyli jak zadanie matematyczne rozwiązywali adepci zawodu
nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
WARUNKI DO ROZWOJU I
EDUKACJI DZIECKA
Bożena Grzeszkiewicz
Socjalizująca
wartość zabawy
Karin Fodorová
Diagnostic
activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool
education goals
Daniela Kilduff
Selected
specifics of speech therapy for children with visual impairments or
blindness
Małgorzata Przybysz-Zaremba
Wspomaganie
rozwoju dziecka z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) i poalkoholowym
spektrum zaburzeń rozwojowych (FASD) – kilka propozycji, uwag
i wskazówek w tle
Tomasz Szurmik, Piotr Kurzeja, Teresa Friediger, Karol Bibrowicz
Rola
aktywności ruchowej w rozwoju psychoruchowym dzieci z dysleksją oraz
propozycja ćwiczeń równoważnych jako wspomaganie terapii
Informacja o autorach
156
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|