wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZDARZENIA NIEPOŻĄDANE W LECZNICTWIE SZPITALNYM I PODSTAWOWEJ OPIECE ZDROWOTNEJ


KWIATKOWSKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2020, wydanie I

cena netto: 142.80 Twoja cena  135,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej


Właściwa analiza zdarzeń niepożądanych, które spowodowały lub mogły spowodować poważne skutki dla pacjenta to najlepsza gwarancja ciągłej poprawy bezpieczeństwa świadczenia usług medycznych.

W książce omówiono m.in.:

  • przykłady i kategoryzację zdarzeń niepożądanych, które mogą zaistnieć w szpitalu i innych podmiotach podstawowej opieki zdrowotnej;
  • najczęstsze przyczyny ich występowania oraz podział na poszczególne kategorie;
  • narzędzia mogące służyć zmniejszeniu ich liczby, a nawet eliminacji pewnych kategorii tych zdarzeń (np. standardy akredytacyjne, normy ISO, TQM);
  • modelowy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych, poszczególne jego etapy, analiza wniosków na przyszłość;
  • definicję i zakres pojęć, z którymi zdarzenia niepożądane są mylone.

Autorka odnosi się także do aktualnej sytuacji służby zdrowia i problemów związanych z pandemią SARS-CoV-2 w obszarze występowania zdarzeń niepożądanych.

Książka zainteresuje kadrę zarządzającą szpitalami i POZ, pracowników służb ochrony zdrowia, adwokatów i radców prawnych reprezentujących strony poszkodowane a także studentów oraz pracowników naukowych związanych z omawianą tematyką.

Wykaz skrótów

Rozdział 1
Zdarzenie niepożądane - zakres pojęcia
1.1. Uwagi wprowadzające
1.2. Definicja zdarzenia niepożądanego
1.3. Błędy medyczne
1.4. Zdarzenie medyczne
1.5. Niezgodność
1.6. Zdarzenia niepożądane związane z pobieraniem, badaniem, preparatyką, przechowywaniem, wydawaniem, transportem krwi lub jej składników albo ich przetoczeniem
1.7. Zdarzenia niepożądane związane z farmakoterapią

Rozdział 2
Rodzaje i przyczyny zdarzeń niepożądanych
2.1. Rodzaje zdarzeń niepożądanych
2.2. Przyczyny zdarzeń niepożądanych
2.3. Ile jest zdarzeń niepożądanych i z jaką częstotliwością występują?
2.4. Ilu zdarzeń niepożądanych można uniknąć?

Rozdział 3
Wdrożenie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem w ochronie zdrowia drogą do zmniejszenia liczby zdarzeń niepożądanych w szpitalach i POZ

Rozdział 4
Akredytacja w szpitalu i POZ
4.1. Akredytacja - co oznacza ten termin?
4.2. Akty prawne dotyczące akredytacji szpitali i POZ
4.3. Kwalifikacja do procesu akredytacji
4.4. Etapy procedury akredytacyjnej
4.5. Standardy akredytacyjne
4.6. Standardy akredytacyjne dla szpitali
4.7. Standardy akredytacyjne w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz funkcjonowania podstawowej opieki zdrowotnej

Rozdział 5
Normy ISO oraz inne systemy i procesy zarządzania jakością w ochronie zdrowia
5.1. Normy ISO
5.2. Total Quality Management (TQM)
5.3. Inne systemy zarządzania jakością w placówkach medycznych

Rozdział 6
Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych i analiza ich przyczyn

Rozdział 7
Aktualne wyzwania związane z identyfikacją i eliminacją zdarzeń niepożądanych w sytuacjach nadzwyczajnych.
Lekcje na przyszłość

Bibliografia

136 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022