|
METODY BADAWCZE W NAUKACH O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI
LISIŃSKI M. SZARUCKI M. wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie Icena netto: 53.89 Twoja cena 51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody badawcze w naukach o
zarządzaniu i jakości
Jest to pierwsza tego typu
książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy
omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod
badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości.
Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie
metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych
grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach
referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych.
Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie
metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu
badawczego pt. „Influence of organisation and management
methodology on new theory development: The perspective of basic and
applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w
School of Management, University College London, w ramach Programu im.
Bekkera „Średniookresowa mobilność
naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję
Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001.
Monografia może być wykorzystywana przez studentów
kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani
tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów
budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów
wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty
problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również
swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza
menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych,
którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają
nowych pomysłów rozwiązywania problemów
zarządzania.
Wstęp
Rozdział 1. Analiza
tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Operacjonalizacja pojęcia tożsamości w analizie nauk o zarządzaniu
i jakości
1.3. Proces powstawania i kształtowania się ontologii nauk o
zarządzaniu i jakości jako warunek ustalenia jej tożsamości
1.4. Analiza strukturalna tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.5. Analiza przyczynowa tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.6. Uwagi końcowe
Rozdział 2. Natura
metodologii nauk o zarządzaniu i jakości
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Metoda, metodyka, metodologia – ujęcie definicyjne
2.3. Charakterystyka metodologii nauk o zarządzaniu i jakości jako
subdyscypliny tych nauk
2.4. Uwagi końcowe
Rozdział 3. Paradygmaty
metodologiczne nauk o zarządzaniu i jakości
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Klasyfikacja paradygmatów nauk o zarządzaniu i jakości
3.3. Pojęcie paradygmatu metodologicznego
3.4. Analiza paradygmatów metodologicznych nauk o
zarządzaniu i jakości
3.5. Uwagi końcowe
Rozdział 4.
Problemy i metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pojęcia problemu i problemu badawczego
4.3. Problem badawczy, naukowy i praktyczny w naukach o zarządzaniu i
jakości
4.4. Metody rozwiązywania problemów naukowych i praktycznych
4.5. Klasyfikator problemów badawczych i metod ich
rozwiązywania w naukach o zarządzaniu i jakości
4.6. Uwagi końcowe
Rozdział 5. Typologia
metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Przegląd typologii metod badawczych w naukach społecznych
5.3. Wybrane typologie metod badawczych w naukach o zarządzaniu i
jakości
5.4. Uwagi końcowe
Rozdział 6. Dobór
metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Uwarunkowania filozoficzno-metodologiczne i metodyczne doboru
metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
6.3. Teoria decyzji jako teoretyczna podstawa formułowania koncepcji
doboru metod badawczych
6.4. Model koncepcji doboru metod w rozwiązywaniu problemów
badawczych nauk o zarządzaniu i jakości
6.5. Uwagi końcowe
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
166
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|