wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.00 46,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZROZUMIEĆ SOCIAL MEDIA


ROGUSKI A.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2020, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zrozumieć social media


Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.

Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:

  • Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych
  • Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
  • Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów
  • W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych

Wstęp. Dlaczego powstała ta książka? 7

Rozdział 1. Czym są media społecznościowe? 13

Kiedy powstały media społecznościowe? 18
Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce? 21
Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych 23
Każdy z nas jest reporterem i publicystą 25
Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych 27
Jak działają algorytmy wyświetlania treści Facebooka, Instagrama i innych serwisów społecznościowych? 30
Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 36

Rozdział 2. Dlaczego i jak używamy mediów społecznościowych? 39

Miejsce mediów społecznościowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
Potrzeba kontaktu z bliskimi główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych 45
Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści? 46
Czas czasowi nierówny w mediach społecznościowych 49
Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów społecznościowych? 52

Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych 57

Kim jest influencer? 59
Za co kochamy influencerów? 65
Jak media społecznościowe zmieniły życie celebrytów? 70
Od lekarza do influencera 71
Czy ufamy influencerom? 73
Idealne życie na Instagramie 77
Historia pewnej instagramerki oraz naleśników, które okazały się plackami tortilli 78
"Instagram dał mi w kość i wywrócił moje życie do góry nogami" - wywiad 81

Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87

Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
Pokolenie Z, czyli always on 94
Fonoholizm wśród polskich nastolatków 102

Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych 105

Emocje podstawowe i złożone 108
Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami 111
Co się dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
Jak zmienił nas Instagram? 117

Rozdział 6. Cechy osobowościowe a korzystanie z mediów społecznościowych 121

Czym jest wielka piątka? 124
Jak poszczególne wymiary osobowości determinują korzystanie z mediów społecznościowych i internetu? 127
Po like'ach ich poznacie 130
Media społecznościowe lepsze od psychiatry? 134
Jak różnice kulturowe wpływają na korzystanie z mediów społecznościowych? 136
Chińska utopia 138

Rozdział 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych powoduje depresję? 143

Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości 147
Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych 151
Bierne i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych 153

Rozdział 8. Serwisy społecznościowe i ich wpływ na odbiorców 157

Negatywny wpływ mediów społecznościowych na zdrowie 160
Nie śpię, bo lajkuję posty 161
Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu 163
Przemoc w mediach społecznościowych 165
Jak minimalizować negatywny wpływ mediów społecznościowych? 171
Jakie są pozytywne efekty korzystania z mediów społecznościowych? 175
Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych rozkładają się na poszczególne serwisy? 179

Rozdział 9. Wpływ mediów społecznościowych na duże grupy ludzi 181

Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy 184
Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes? 188
Jak rozpoznać fałszywe informacje? 190
Deepfake nową formą fake newsa 197
Wpływ mediów społecznościowych na politykę 200
O takich, co ukradli dane 203
Media społecznościowe w czasach pandemii 206

Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji 213

Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym? 218
Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy 220
Przepis na fałszywego influencera 223
Marketing szeptany 226
Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić? 232

Rozdział 11. Jak używać serwisów społecznościowych na co dzień? 241

Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych 247
Jak pokonać trolla? 251
Chcę mieć więcej like'ów! Jakie posty publikować? 255
Jak korzystać z hasztagów w mediach społecznościowych? 259
Biznesowe media społecznościowe 263
W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku 270
Kim jest community manager? 275
Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 279

Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? 283

296 stron, 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022