wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.69 34,86   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŹRÓDŁA KONKURENCYJNOŚCI POLSKIEGO SEKTORA CUKROWNICZEGO


BUDZYŃSKA A. MATRAS-BOLIBOK A.

wydawnictwo: UMCS, 2019, wydanie I

cena netto: 36.69 Twoja cena  34,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Źródła konkurencyjności polskiego sektora cukrowniczego


Autorki podjęły się poruszyć bardzo ważne i aktualne zagadnienie badawczew kontekście zniesienia limitowania produkcji cukru i izoglukozy w UE od 1 października 2017 r. Jak słusznie wskazują we wstępie, istnieje luka w zakresie publikacji ujmujących problem źródeł konkurencyjności w odniesieniu do części rynku, która w tak znacznym stopniu wpływa na inne gałęzie przemysłu.

W pracy wskazano kierunki rozwoju cukrownictwa w Polsce, które polegać mają przede wszystkim na rozwijaniu mocnych stron, wykorzystywaniu szans oraz przeciwdziałaniu zagrożeniom. Zdaniem Autorek przede wszystkim należy skupić się na prowadzeniu dalszej restrukturyzacji w kierunku zmiany słabych stron sektora na mocne.

Wnioski i badania zaprezentowane w monografii mają duże znacznie praktyczne. Identyfikacja źródeł konkurencyjności rynku cukru w perspektywie ciągłych zmian globalnego otoczenia może pomóc zarządzającym przedsiębiorstwami sektora cukrowniczego oraz decydentom opracowującym normy prawne w stworzeniu spójnej i długookresowej strategii konkurowania.

Wstęp 7

Rozdział 1. Źródła konkurencyjności jako kluczowy element konkurowania na rynku globalnym 13
1.1. Idea konkurencyjności w wymiarze teoretycznym 13
1.1.1. Ewolucja koncepcji konkurencyjności 13
1.1.2. Pojęcie przewagi konkurencyjnej   26
1.1.3. Parametry przewag konkurencyjnych 31
1.1.4. Instrumenty osiągania przewag konkurencyjnych 33
1.2. Determinanty oraz mierniki konkurencyjności i przewag konkurencyjnych   36
1.2.1. Determinanty wzrostu konkurencyjności 36
1.2.2. Źródła przewagi konkurencyjnej   41
1.2.3. Strategie osiągania przewag konkurencyjnych 55
1.2.4. Zasoby strategiczne 59
1.2.5. Trwałość wypracowanej przewagi konkurencyjnej   63
1.2.6. Sposoby mierzenia przewag konkurencyjnych    67
1.2.7. Mierniki konkurencyjności  70
1.3. Znaczenie procesu konkurowania na rynku globalnym 72
1.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa globalnego 72
1.3.2. Problem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym 74
1.3.3. Powiązania sieciowe w procesie utrwalania przewagi 78
1.4. Podsumowanie 80

Rozdział 2. Rozwój przemysłu cukrowniczego w Polsce      83
2.1. Powstanie polskiego sektora cukrowniczego 83
2.2. Odbudowa potencjału polskiego cukrownictwa po II wojnie światowej  87
2.2.1. Polityczne uwarunkowania przemian gospodarczych w Polsce 87
2.2.2. Polskie cukrownictwo w drugiej połowie lat czterdziestych XX wieku 89
2.3. Funkcjonowanie przemysłu cukrowniczego na ziemiach polskich w drugiej połowie XX wieku     94

Rozdział 3. Źródła konkurencyjności polskiego sektora cukrowniczego w kontekście członkostwa w Unii Europejskiej 103
3.1. Budowanie konkurencyjności polskiego cukrownictwa przed wstąpieniem na unijny rynek cukru 103
3.1.1. Uwarunkowania prawne polskiego przemysłu cukrowniczego po roku 1990              .103
3.1.2. Rozwój sektora cukrowniczego w latach 1990–2004 111
3.2. Źródła konkurencyjności sektora cukrowniczego w Polsce po akcesji do UE 121
3.3. Ocena konkurencyjności sektora cukrowniczego w Polsce   139

Zakończenie 143
Bibliografia   147
Spis tabel   157
Spis rysunków 159

161 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022