|
DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW
CZAJA I. KOSAŁA M. MICHALIK Z. ROGODA B. URBANIEC M. ZIELIŃSKI K. wydawnictwo: DIFIN, 2021, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Działalność innowacyjna
przedsiębiorstw
Przesłanki
i przejawy
Struktura
gospodarki w skali globalnej, jak i krajowej, nie jest niezmienna -
ulega ewolucji pod wpływem czynników technologicznych i
ekonomicznych. Powstawanie nowych technologii skorelowane jest z
przeobrażeniami po stronie popytu. Wprowadzanie innowacyjnych
produktów prowadzi do kształtowania się nowych branż a
zaniku innych, posługujących się starszymi technologiami. Niekiedy
zmiany strukturalne mają charakter ewolucyjny – firmy
dzielące między siebie rynek wprowadzają nowe technologie i zastępują
wytwarzane produkty nowymi odpowiednikami. Nowe firmy w takim przypadku
wchodzą tylko na miejsce 3tych, które przegrały rywalizację
konkurencyjną. Czasem zaś – jak dowodzi C. Christensen -
innowacje mają charakter przełomowy (rewolucyjny) –
przerywają ciągłość rozwoju sektora. W takim przypadku innowacje są
domeną firm nowo powstających zaś dotychczasowi potentaci są wypierani
z rynku. Celem książki jest bliższe wejrzenie w przebieg tego zjawiska
oraz analiza czynników wpływających na zmiany w sektorach i
ich skutki.
Wstęp
1. Prace
badawczo-rozwojowe jako przesłanka działań innowacyjnych
1.1. Wprowadzenie
1.2. Nakłady i efekty prac badawczo-rozwojowych
1.3. Kwestia priorytetów badawczych
1.4. Dylematy finansowania prac badawczo-rozwojowych
1.5. Podsumowanie
2. Działalność
innowacyjna przedsiębiorstw – aspekty metodyczne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Innowacje w nauce i metodyce badawczej Oslo Manual
2.3. Metodologiczne założenia European Innovation Scoreboard jako
podstawowy kierunek działań dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw
2.4. Polska na mapie innowacyjności europejskiej
2.5. Podsumowanie
3. Otwarte
innowacje jako czynnik redukcji barier innowacyjności
3.1. Wprowadzenie
3.2. Bariery utrudniające transfer technologii i komercjalizację wiedzy
3.3. Otwarte innowacje
3.4. Otwarte modele biznesu
3.5. Podsumowanie
4. Efekty
zewnętrzne a innowacje w działalności przedsiębiorstw
4.1. Wprowadzenie
4.2. Efekty zewnętrzne jako czynnik stymulujący innowacje
4.3. Efekty zewnętrzne w przedsiębiorczym i technologicznym porządku
4.3.1. Porządek przedsiębiorczy jako porządek organizacyjny rynku
sprzyjający dyseminacji innowacji
4.3.2. Porządek technologiczny jako porządek organizacyjny wspierający
standaryzację
4.4. Podsumowanie
5. Kierunki
rozwoju przedsiębiorczości ekologicznej w małych i średnich
przedsiębiorstwach
5.1. Wprowadzenie
5.2. Zakres i wieloaspektowość przedsiębiorczości ekologicznej
5.3. Materiał źródłowy i metodologia
5.4. Proaktywność ekologiczna w europejskich małych średnich
przedsiębiorstwach
5.5. Problemy związane z proaktywnością ekologiczną w europejskich
małych i średnich przedsiębiorstwach
5.6. Podsumowanie
6. Strategie
konkurencji w sektorach schyłkowych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Istota sektora schyłkowego
6.3. Elementy charakterystyki sektora schyłkowego według M.E. Portera
6.3.1. Przyczyny schyłku
6.3.2. Zachowania przedsiębiorstw wobec schyłku sektora
6.3.3. Strategie konkurencji w sektorze schyłkowym
6.4. Zachowania przedsiębiorstw sektora fonograficznego oraz
sektorów współpracujących w okresie schyłku
6.4.1. Reakcja na schyłek EMI – przedstawiciela sektora
fonograficznego
6.4.2. Sektory współpracujące z sektorem fonograficznym
wobec schyłku
6.5. Podsumowanie
Wykaz literatury
Spis tabel
Spis rysunków
146
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|