wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW


CZAJA I. KOSAŁA M. MICHALIK Z. ROGODA B. URBANIEC M. ZIELIŃSKI K.

wydawnictwo: DIFIN, 2021, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działalność innowacyjna przedsiębiorstw

Przesłanki i przejawy


Struktura gospodarki w skali globalnej, jak i krajowej, nie jest niezmienna - ulega ewolucji pod wpływem czynników technologicznych i ekonomicznych. Powstawanie nowych technologii skorelowane jest z przeobrażeniami po stronie popytu. Wprowadzanie innowacyjnych produktów prowadzi do kształtowania się nowych branż a zaniku innych, posługujących się starszymi technologiami. Niekiedy zmiany strukturalne mają charakter ewolucyjny – firmy dzielące między siebie rynek wprowadzają nowe technologie i zastępują wytwarzane produkty nowymi odpowiednikami. Nowe firmy w takim przypadku wchodzą tylko na miejsce 3tych, które przegrały rywalizację konkurencyjną. Czasem zaś – jak dowodzi C. Christensen - innowacje mają charakter przełomowy (rewolucyjny) – przerywają ciągłość rozwoju sektora. W takim przypadku innowacje są domeną firm nowo powstających zaś dotychczasowi potentaci są wypierani z rynku. Celem książki jest bliższe wejrzenie w przebieg tego zjawiska oraz analiza czynników wpływających na zmiany w sektorach i ich skutki.

Wstęp

1. Prace badawczo-rozwojowe jako przesłanka działań innowacyjnych

1.1. Wprowadzenie
1.2. Nakłady i efekty prac badawczo-rozwojowych
1.3. Kwestia priorytetów badawczych
1.4. Dylematy finansowania prac badawczo-rozwojowych
1.5. Podsumowanie

2. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw – aspekty metodyczne

2.1. Wprowadzenie
2.2. Innowacje w nauce i metodyce badawczej Oslo Manual
2.3. Metodologiczne założenia European Innovation Scoreboard jako podstawowy kierunek działań dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw
2.4. Polska na mapie innowacyjności europejskiej
2.5. Podsumowanie

3. Otwarte innowacje jako czynnik redukcji barier innowacyjności

3.1. Wprowadzenie
3.2. Bariery utrudniające transfer technologii i komercjalizację wiedzy
3.3. Otwarte innowacje
3.4. Otwarte modele biznesu
3.5. Podsumowanie

4. Efekty zewnętrzne a innowacje w działalności przedsiębiorstw

4.1. Wprowadzenie
4.2. Efekty zewnętrzne jako czynnik stymulujący innowacje
4.3. Efekty zewnętrzne w przedsiębiorczym i technologicznym porządku
4.3.1. Porządek przedsiębiorczy jako porządek organizacyjny rynku sprzyjający dyseminacji innowacji
4.3.2. Porządek technologiczny jako porządek organizacyjny wspierający standaryzację
4.4. Podsumowanie

5. Kierunki rozwoju przedsiębiorczości ekologicznej w małych i średnich przedsiębiorstwach

5.1. Wprowadzenie
5.2. Zakres i wieloaspektowość przedsiębiorczości ekologicznej
5.3. Materiał źródłowy i metodologia
5.4. Proaktywność ekologiczna w europejskich małych średnich przedsiębiorstwach
5.5. Problemy związane z proaktywnością ekologiczną w europejskich małych i średnich przedsiębiorstwach
5.6. Podsumowanie

6. Strategie konkurencji w sektorach schyłkowych

6.1. Wprowadzenie
6.2. Istota sektora schyłkowego
6.3. Elementy charakterystyki sektora schyłkowego według M.E. Portera
6.3.1. Przyczyny schyłku
6.3.2. Zachowania przedsiębiorstw wobec schyłku sektora
6.3.3. Strategie konkurencji w sektorze schyłkowym
6.4. Zachowania przedsiębiorstw sektora fonograficznego oraz sektorów współpracujących w okresie schyłku
6.4.1. Reakcja na schyłek EMI – przedstawiciela sektora fonograficznego
6.4.2. Sektory współpracujące z sektorem fonograficznym wobec schyłku
6.5. Podsumowanie

Wykaz literatury
Spis tabel
Spis rysunków

146 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022