wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.35 26,93   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

FINANSOWE I STRATEGICZNE ASPEKTY EKONOMII WSPÓ£DZIELENIA


FIRLEJ K. MIERZEJEWSKI M. RED.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2021, wydanie I

cena netto: 28.35 Twoja cena  26,93 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Finansowe i strategiczne aspekty ekonomii wspó³dzielenia


Monografia po¶wiêcona jest wa¿nemu problemowi z obszaru nauk spo³ecznych, a w szczególno¶ci nauk ekonomicznych. Teoria ekonomii poszukuje odpowiedzi na pytania o  wspó³dzielenie dóbr, prawo w³asno¶ci i pochodne od nich koszty zewnêtrzne. (…) Autorzy diagnozuj± obszary ¿ycia gospodarczego, w których dostrzegaj± elementy ekonomii wspó³dzielenia, opisuj± realne problemy gospodarcze, wskazuj± na mo¿liwe drogi rozwoju. (…) Dostarczaj± czytelnikom licznych argumentów intelektualnych za i przeciw nowej idei w teorii ekonomii.

dr hab. Wojciech Piz³o, prof. SGGW

Autorzy przedstawiaj± wyniki wieloaspektowych badañ nad ekonomi± wspó³dzielenia. (…) Wyniki te prowadz± do ogólnej konkluzji o du¿ym potencjale sharing economy, która znajduje siê obecnie dopiero w pocz±tkowej fazie rozwoju. Jestem przekonany, ¿e zebrany materia³, zastosowane metody i przeprowadzone analizy w pe³ni uprawniaj± do przedstawionych przez autorów wniosków.

 dr hab. Wawrzyniec Czubak, prof. UPP

Wprowadzenie
Bibliografia

Rozdzia³ 1
Sharing is caring ? - o etycznych podstawach ekonomii wspó³dzielenia
(Beniamin Bukowski,Mateusz Mierzejewski)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Cel i metody
1.3. Trzy porz±dki funkcjonowania pojêcia sharing economy
1.4. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 2
Rynek us³ug finansowych w aspekcie rozwi±zañ wynikaj±cych z ekonomii wspó³dzielenia
(Krzysztof Firlej, Martyna ¯ak,Jakub Garncarz)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Cel i metody badania
2.3. Po¿yczki spo³eczno¶ciowe jako przyk³ad ekonomii wspó³dzielenia w instytucjach finansowych
2.4. Zagro¿enia zwi±zane z rozwojem po¿yczek spo³eczno¶ciowych
2.5. Istota bankowo¶ci spó³dzielczej
2.6. Wnioski
Bibliografia

Rozdzia³ 3
Przychody z nieruchomo¶ci prywatnych w warunkach ekonomii wspó³dzielenia w Polsce
(Krzysztof Firlej, Jakub Garncarz,Kacper Igielski)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Cel i metody badawcze
3.3. Rynek nieruchomo¶ci w Polsce
3.4. Czynniki kszta³tuj±ce cenê nieruchomo¶ci mieszkaniowych
3.5. Platformy do najmu krótkoterminowego
3.6. Porównanie przychodów najmu krótko- oraz d³ugoterminowego
3.7. Kontrowersje zwi±zane z najmem krótkoterminowym
3.8. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 4
Bezpieczeñstwo i elastyczno¶æ zatrudnienia wobec zmian na wspó³czesnym rynku pracy
(Adam Chlebisz)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Cel i metody pracy
4.3. Bezpieczeñstwo, stabilno¶æ i elastyczno¶æ zatrudnienia
4.4. Ocena zró¿nicowania europejskich rynków pracy .
4.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 5
Wspó³dzielona mobilno¶æ w zat³oczonych miastach
(Joanna Ujczak)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Cel i metody pracy
5.3. Urbanizacja i nowe wyzwania
5.4. Innowacyjne ¶rodki transportu - sharing economy
5.5. Wynajem na minuty w Polsce
5.6. Analiza op³acalno¶ci wynajmu innowacyjnych ¶rodków transportu
5.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 6
Rola czynnika korzy¶ci finansowej w modelu gospodarki wspó³dzielenia
(Stefania Strza³ka,Jakub Garncarz)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Cel i metody badawcze
6.3. Motywy uczestnictwa konsumentów w sharing economy
6.4. Korzy¶æ finansowa jako czynnik powstawania platform po¶rednicz±cych
6.5. Ocena atrakcyjno¶ci spó³ek sharing economy dla inwestorów
6.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 7
Ocena rentowno¶ci wybranych przedsiêbiorstw wobec wprowadzenia holakratycznego systemu zarz±dzania
(Agnieszka S³omba,Adam Chlebisz)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Cel i metody pracy
7.3. Holakracja
7.4. Ró¿nice pomiêdzy modelem klasycznym a holakratycznym
7.5. Ocena rentowno¶ci przedsiêbiorstw holakratycznych na tle pozosta³ych
7.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 8
Znaczenie marki i zaufania w sharing economy
(Brygida Sowa)
8.1. Wprowadzenie
8.2. Cel i metody pracy
8.3. Warto¶æ marki
8.4. Wp³yw sharing economy na marketing
8.5. Zaufanie w gospodarce wspó³dzielenia
8.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 9
Prosumpcja energii z mikroinstalacji fotowoltaicznych - sharing economy w energetyce
(Przemys³aw Tabor)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Cel i metody pracy
9.3. Zasada dzia³ania i konstrukcja instalacji fotowoltaicznych
9.4. ¦wiatowy rynek energii ze ¼róde³ fotowoltaicznych
9.5. Polski rynek energii ze ¼róde³ fotowoltaicznych
9.6. Uwarunkowania instytucjonalne rozwoju bran¿y fotowoltaicznej w Polsce
9.7. Modele prosumenckie rynku energii ze ¼róde³ fotowoltaicznych
9.8. Op³acalno¶æ ekonomiczna mikroinstalacji fotowoltaicznych
9.9. Spo³eczne i gospodarcze zalety prosumpcji fotowoltaicznej
9.10. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdzia³ 10
Analiza uwarunkowañ wspó³dzielenia powierzchni pracy w Polsce
(Klaudia Kus)
10.1. Wprowadzenie
10.2. Cel i metody badawcze
10.3. Przestrzenie coworkingowe
10.4. Motywatory rozwoju coworkingu
10.5. Rozwój coworkingu w Polsce
10.6. Organizacja pracy w biurach coworkingowych
10.7. Lokalizacja biur coworkingowych
10.8. Zakoñczenie
Bibliografia

Indeks nazwisk

170 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022