wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.50 40,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KORPONAJEMNICY STRATEGIE WOJENNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW


PAŁKA W.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2020, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Korponajemnicy

Strategie wojennych przedsiębiorców


Monografię Pana Wojciecha Pałki należy ocenić jako oryginalne i wartościowe pod względem merytorycznym ujęcie problemu zarówno naukowego, jak i praktycznego. Zaangażowanie prywatnych przedsiębiorstw wojskowych w konflikty zbrojne i sytuacje kryzysowe staje się coraz bardziej powszechne, a niekiedy nawet konieczne, jednak istniejące luki prawne przyczyniają się do ich niejednoznacznej oceny w środowisku bezpieczeństwa.

gen. broni rez. dr Mirosław Różański

Wojciech Pałka – doktor nauk społecznych, ukończył ekonomię oraz Studium Europy Wschodniej na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych im. T. Kościuszki we Wrocławiu. Zawodową służbę wojskową pełnił w 34 Brygadzie Kawalerii Pancernej w Żaganiu. Analityk, konsultant i menedżer – od wielu lat związany z przemysłem obronnym. Jako badacz specjalizuje się w tematyce bezpieczeństwa oraz przemysłu zbrojeniowego. Autor m.in. Kapitalizm, nowe wojny i prywatne firmy (2019).

Przedmowa   7
Wprowadzenie     9

1. Początki najemnictwa   15
2. Najemnicy w XX wieku    32
3. Geopolityka i lata 90. XX wieku    41
4. Ropa naftowa   45
5. Zderzenie cywilizacji   54
6. Globalizacja   57
7. Przemysł zbrojeniowy na przełomie XX i XXI wieku       60
8. Kierunki rozwoju najemnictwa       66
9. Wojenni przedsiębiorcy    70
10. Typy przedsiębiorstw PMC  75
11. Cechy przedsiębiorstw   81
12. Dylemat pryncypał–agent   88
13. Rodzaje usług militarnych   101
14. Główni odbiorcy usług    105
15. Próba oszacowania rynku usług militarnych    125
16. Prywatne przedsiębiorstwa wojskowe na rynku    129
17. Czynniki wzrostu    133
18. Strategie rynkowe      136
19. Uwarunkowania formalnoprawne   152
20. Kierunki rozwoju branży przedsiębiorców wojennych        161
21. Wspólny mianownik dla Anglosasów, Rosjan i Chińczyków     166
22. Możliwości wykorzystania prywatnych przedsiębiorstw wojskowych w Polsce   178

Bibliografia      187
Spis tabel, wykresów, rysunków i map   195
Indeks osób     197

200 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022