|
INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
SZYMAŃSKA E. wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie Icena netto: 53.89 Twoja cena 51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacyjne przedsiębiorstwo
usługowe
Przedmiot niniejszej pracy
stanowi problematyka innowacyjności przedsiębiorstw usługowych.
Dynamiczne zmiany systemowe, które zachodzą w krajach wysoko
rozwiniętych, przyczyniają się do wzrostu znaczenia przedsiębiorstw
usługowych, zatem w nich powinno się upatrywać możliwości rozwoju
gospodarczego. Głównym celem dociekań badawczych było
opracowanie koncepcji modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
oraz odniesienie go do koncepcji gospodarki opartej na wiedzy.
Opracowanie może stanowić punkt wyjścia do kreowania wzorców
sprzyjających podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw usługowych,
które zwykle reprezentują niższy poziom innowacyjności, niż
przedsiębiorstwa produkcyjne, dla których zestaw wytycznych,
głównie związanych z wprowadzaniem nowych technologii,
został stosunkowo szeroko opisany w literaturze. Podjęta perspektywa
badawcza i konstrukcja opracowania stanowią o oryginalności publikacji,
zwłaszcza że tego rodzaju podejście do innowacyjności przedsiębiorstw
nie posiada bogatej literatury. Wprawdzie ostatnie dekady obfitują w
liczne opracowania na temat innowacji, jednak problematyka jest na tyle
istotna, że istnieją znaczące przesłanki do jej pogłębiania.
Wstęp
Rozdział 1. Istota innowacji i ich
rola w gospodarce
1.1. Pojęcie innowacji
1.2. Ewolucja teorii innowacji
1.3. Twórcza destrukcja jako czynnik
sprawczy innowacji
1.4. Współczesne badania innowacji
1.5. Klasyfikacja innowacji
Rozdział 2. Znaczenie
innowacji w gospodarce opartej na wiedzy
2.1. Pojęcie wiedzy i jej znaczenie
2.2. Istota i struktura gospodarki opartej na wiedzy
2.3. Strategie wdrażania gospodarki opartej na wiedzy
2.4. Rola innowacji w systemie gospodarki opartej na wiedzy
Rozdział 3. Rozwój
sektora usług i znaczenie przedsiębiorstw usługowych
3.1. Definiowanie usług i przedsiębiorstw usługowych
3.2. Istota i specyfika przedsiębiorstw usługowych
3.3. Rola usług w gospodarce
3.4. Sektor usług jako element gospodarki światowej w dobie pandemii
SARS-CoV-2
Rozdział 4. Metodyka
badań i dobór próby badawczej
4.1. Procedura badawcza
4.2. Metody i narzędzia zastosowane w procesie badawczym
4.3. Dobór próby badawczej
Rozdział 5. Prezentacja
wyników badań
5.1. Analiza porównawcza rankingów innowacyjności
i innowacyjnych przedsiębiorstw
5.2. Popytowa i podażowa perspektywa innowacyjnego przedsiębiorstwa
usługowego – wyniki badań ilościowych
5.3. Próba oceny wpływu pandemii SARS-CoV-2 na tworzenie
innowacji w przedsiębiorstwach usługowych – wyniki badań
jakościowych
Rozdział 6. Koncepcja
modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
6.1. Założenia do budowy modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa
usługowego
6.2. Autorski model innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
6.3. Studia przypadków innowacyjnych przedsiębiorstw
usługowych
6.3.1. Studium przypadku: Meituan – najbardziej innowacyjne
przedsiębiorstwo usługowe
6.3.2. Studium przypadku: Wrocławki Park Technologiczny
Zakończenie
Literatura
Summary
Aneksy
250
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|