wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

AGENCJE RATINGOWE ORAZ RATINGI KREDYTOWE


KORZEB Z. KULPAKA P. NIEDZIÓ£KA P.

wydawnictwo: CEDEWU, 2021, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Agencje ratingowe oraz ratingi kredytowe

problemy i wyzwania u progu trzeciej dekady XXI wieku


Monografia to kompendium wiedzy o agencjach ratingowych.

Autorzy przedstawiaj±:

• genezê ich powstania oraz ewolucjê modeli biznesowych;
• spektrum oferowanych us³ug i produktów;
• strukturê rynku us³ug ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
• regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
• metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
• politykê agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.

Ambicj± Autorów ksi±¿ki, oprócz przybli¿enia wskazanych powy¿ej zagadnieñ, jest syntetyczna predykcja uwarunkowañ i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestiê obiektywnej i wywa¿onej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominuj±c± rol± „Wielkiej Trójki".

Spis skrótów 9
Wstêp 13

Rozdzia³ 1
Ratingi kredytowe i agencje ratingowe 15
1.1. Istota i funkcje ratingu kredytowego oraz wybrane taksonomie ocen ratingowych 15
1.2. Klasyfikacja i ewolucja modeli biznesowych agencji ratingowych 19
1.3. Geneza rynku agencji ratingowych oraz droga do dominacji na nim Wielkiej Trójki 24
1.4. Ma³e agencje ratingowe - charakterystyka wybranych podmiotów 32

Rozdzia³ 2
Rynek agencji ratingowych jako oligopol 37
2.1. Oligopol w teorii ekonomii 37
2.2. Przes³anki uznania rynku agencji ratingowych za oligopol 41
2.3. Przyczyny oligopolu na rynku us³ug ratingowych 48
2.4. Inicjatywy na rzecz wzrostu konkurencji na rynku agencji ratingowych 50
2.5. Wzrost konkurencji na rynku agencji ratingowych a jako¶æ ratingów 54

Rozdzia³ 3
Regulacje nadzorcze dotycz±ce agencji ratingowych 57
3.1. Ryzyko systemowe oraz kana³y oddzia³ywania agencji ratingowych na ryzyko systemowe 57
3.2. Zasadno¶æ, skuteczno¶æ i egzekwowalno¶æ regulowania dzia³alno¶ci agencji ratingowych 65
3.3. Ewolucja regulacji nadzorczych dotycz±cych agencji ratingowych 70
3.4. Ewolucja regulacji nadzorczych dotycz±cych agencji ratingowych 83
3.5. Problem uzale¿nienia regulacji nadzorczych od ocen agencji ratingowych 93
3.6. Dzia³ania regulacyjno-nadzorcze w trakcie kryzysu pandemicznego 99

Rozdzia³ 4
Pierwszy po kryzysie subprime test dla agencji ratingowych, czyli pandemia COVID-19 - geneza, dotychczasowy przebieg i skutki spo³eczno-gospodarcze 103
4.1. Pandemie w dziejach ludzko¶ci - filozoficzny oraz medyczny punkt widzenia 103
4.2. Ekonomiczne i spo³eczne skutki COVID-19 107

Rozdzia³ 5
Ratingi podmiotów suwerennych oraz ich zmiany w okresie pandemii COVID-19 113
5.1. Metodyka wyznaczania ratingów pañstw - analiza wybranych zagadnieñ 113
5.1.1. Moody's Investors Service 114
5.1.2. Standard & Poor's 126
5.1.3. Fitch Ratings 136
5.2. Wybrane determinanty ratingów podmiotów suwerennych wed³ug wyników badañ prezentowanych w literaturze przedmiotu 147
5.3. Decyzje agencji ratingowych w odniesieniu do ratingów podmiotów suwerennych w okresie pandemii COVID-19 148

Rozdzia³ 6
Ratingi banków w trakcie pandemii COViD-19 153
6.1. Wp³yw COVID-19 na sektor bankowy i ratingi banków 153
6.2. Pandemia COVID-19 a metodyki oceny banków stosowane przez agencje ratingowe 160

Rozdzia³ 7
Ryzyko pandemiczne w ocenach podmiotów niefinansowych dokonywanych przez agencje ratingowe 167
7.1. Wybrane aspekty zwi±zane z metodyk± wyznaczania ratingów korporacyjnych 168
7.2. Determinanty ratingów korporacyjnych w trakcie pandemii COVID-19 183

Zakoñczenie 197
Bibliografia 201
Spis tabel 217
Spis schematów 219
Spis wykresów 220

220 stron, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022