|
LOGISTYKA W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM
MATWIEJCZUK R. wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie Icena netto: 51.60 Twoja cena 49,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Logistyka w zarządzaniu
strategicznym
Począwszy
od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę
pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu
przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw.
potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby,
zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią
podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu
określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa.
Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce
zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami
(symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami
tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez
przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej,
długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie
tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka.
Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym
stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami
materiałów, towarów i informacji w skali
przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
Wstęp
Rozdział 1. Przewaga
konkurencyjna w głównych nurtach zarządzania strategicznego
1.1. Istota przewagi konkurencyjnej i jej miejsce w systemie
konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2. Czynniki i wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa w budowaniu
przewagi konkurencyjnej
1.3. Podejście zasobowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa
1.4. Podejście pozycyjne w budowaniu przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa
Rozdział 2.
Koncepcja logistyki jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa
2.1. Istota i podstawowe wyznaczniki koncepcji logistyki
2.2. Podstawowe fazy rozwoju koncepcji logistyki
2.3. Koncepcja logistyki a logistyczne determinanty zarządzania
przedsiębiorstwem
2.4. Koncepcja logistyki a potencjały logistyczne i przewaga
konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 3. Zasoby
logistyczne w zarządzaniu strategicznym
3.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zasobów
3.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zasobowej
3.3. Wiedza jako szczególny rodzaj zasobów
3.4. Istota i znaczenie zasobów logistycznych w zarządzaniu
strategicznym
3.5. Zasoby logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Zdolności
logistyczne w zarządzaniu strategicznym
4.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zdolności
4.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji dynamicznych zdolności
4.3. Istota i znaczenie zdolności logistycznych w zarządzaniu
strategicznym
4.4. Zdolności logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 5. Kompetencje
logistyczne w zarządzaniu strategicznym
5.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki kompetencji
5.2. Kompetencje a pozostałe potencjały strategiczne przedsiębiorstwa
5.3. Przesłanki rozwoju koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach
5.4. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zarządzania opartego na
kompetencjach
5.5. Istota i znaczenie kompetencji logistycznych w zarządzaniu
strategicznym
5.6. Kompetencje logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Rozdział 6.
Łańcuch wartości
6.1. Istota i podstawowe wyznaczniki łańcucha wartości
6.2. Podstawowe rodzaje użyteczności w łańcuchu wartości
6.3. Hierarchia wartości dla klienta i dla przedsiębiorstwa
6.4. Logistyka w rynkowo zorientowanych koncepcjach tworzenia wartości
Rozdział 7. Strategie
logistyczne
7.1. Pojęcie i podstawowe poziomy strategii
7.2. Istota strategii logistycznej oraz jej znaczenie w tworzeniu
przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
7.3. Podstawowe orientacje w kształtowaniu i rozwoju strategii
logistycznych
7.4. Strategie logistyczne a model biznesu
7.5. Kluczowe kompetencje oraz metakompetencje w kształtowaniu i
rozwoju strategii logistycznych oraz modeli biznesu
Bibliografia
172
strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|