|
LEAN MANAGEMENT NA PUBLICZNYCH UCZELNIACH AKADEMICKICH
JAKUBIEC M. wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie Icena netto: 61.99 Twoja cena 58,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Lean Management na publicznych
uczelniach akademickich
Badania
nad szkolnictwem wyższym w Europie są realizowane od wielu dekad. Także
na gruncie polskim w ostatnich latach powstało wiele prac
systematyzujących wiedzę w zakresie badań nad szkolnictwem wyższym.
Głównym
celem prezentowanej monografii jest przeprowadzenie oceny wykorzystania
założeń koncepcji Lean Management oraz jej instrumentów na
publicznych uczelniach akademickich w Polsce oraz wskazanie dalszych
możliwości jej implementacji.
Zainteresowanie tematyką koncepcji doskonalenia, w tym Lean Management
jako obszarem badawczym w ramach szkolnictwa wyższego i zarządzania
uczelnią wzrosło wraz z powstaniem koncepcji New Public Management
(NPM). Koncepcja NPM podkreślała nastawienie administracji na
skuteczność działania, ekonomiczną wydajność, jakość oraz wyniki.
Na strukturę monografii składa się pięć rozdziałów
teoretyczno-poznawczo-empirycznych. Dwa pierwsze rozdziały tworzą część
teoretyczno-poznawczą monografii, trzy kolejne składają się na część
empiryczną. Badania zrealizowano z wykorzystaniem metod ilościowych i
jakościowych. W konkluzji autor monografii przedstawił wkład
zrealizowanych badań w rozwój dyscypliny naukowej nauki o
zarządzaniu i jakości oraz rekomendacje dla zarządzających uczelniami w
zakresie podjętej tematyki.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1.
Wybrane koncepcje i systemy zarządzania i doskonalenia
procesów i usług na uczelni
1.1. Doskonalenie jakości zarządzania na uczelni
1.2. Systemowe zarządzanie przez jakość (Total Quality Management)
1.3. Zarządzanie poprzez model doskonałości EFQM
1.4. Znormalizowany system zarządzania
1.5. Doskonalenie procesów i usług na uczelni w kontekście
standardów Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
ROZDZIAŁ 2.
Lean Management w zarządzaniu uczelnią
2.1. Rozwój koncepcji Lean Management i jej implementacja na
uczelni
2.2. Podejście procesowe jako kluczowy element we wdrażaniu Lean
Management na uczelni
2.3. Mapowanie strumienia wartości jako główny instrument
Lean Management
ROZDZIAŁ 3.
Metodologia badań
3.1. Założenia, cele i hipotezy badawcze
3.2. Narzędzie badawcze i wykorzystane metody analizy danych
3.3. Badanie pilotażowe i badanie właściwe
ROZDZIAŁ 4. Wykorzystanie
założeń Lean Management i jej instrumentów na publicznych
uczelniach akademickich w Polsce
4.1. Bariery, marnotrawstwo i doskonalenie systemu zarządzania uczelnią
4.2. Wykorzystanie i ocena wybranych instrumentów Lean
Management
4.3. Realizacja elementów kultury Lean Management na
badanych uczelniach
ROZDZIAŁ 5.
Relacje pomiędzy elementami kultury Lean Management i modułami zarysu
modelu zarządzania publiczną uczelnią akademicką
5.1. Identyfikacja założeń koncepcji zarządzania uczelniami
5.2. Ocena ważności modułów zarysu modelu zarządzania
publiczną uczelnią akademicką
5.3. Elementy kultury Lean Management a moduły zarysu modelu
zarządzania publiczną uczelnią akademicką
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik
258
stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|