wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MODELE BIZNESOWE PRZEDSIĘBIORSTW ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM ELEKTROWNI WIATROWYCH W POLSCE


JABŁOŃSKA-PRZYWECKA K.A.

wydawnictwo: FNCE, 2021, wydanie I

cena netto: 69.90 Twoja cena  66,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Modele biznesowe przedsiębiorstw związane z funkcjonowaniem elektrowni wiatrowych w Polsce


„Monografia stanowi aktualne, interesujące i oryginalne studium wiedzy w zakresie modeli biznesowych przedsiębiorstw działających w obszarze energetyki wiatrowej. Podjęta tematyka jest bardzo istotna w kontekście problematyki ochrony środowiska i poprawy konkurencyjności sektora energetycznego.

Na odpowiednią jakość naukową i wysoką wartość poznawczą przedstawionych rozważań wpływ ma szeroki zakres przeprowadzonych badań własnych, popartych dobrym rozeznaniem podstaw teoretycznych. Niniejsza monografia może być nie tylko inspirującą lekturą dla badaczy energetyki odnawialnej, ale także może stać się pomocnym narzędziem dla przedsiębiorstw tworzących bądź modyfikujących swoje modele biznesowe w zakresie energetyki wiatrowej.”

Z recenzji prof. US dra hab. Wojciecha Drożdża

Wstęp

Rozdział 1. Model biznesowy jako narzędzie przewagi konkurencyjnej
1.1. Model biznesowy i zasady jego kształtowania
1.1.1. Przesłanki tworzenia modeli biznesowych
1.1.2. Definicje modeli biznesowych
1.1.3. Klasyfikacja modeli biznesowych
1.1.4. Narzędzia wykorzystywane do analizy modeli biznesowych
1.2. Rola modeli biznesowych w kształtowaniu źródeł przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw
1.2.1. Model biznesowy w kontekście strategii zarządzania przedsiębiorstwem.
1.2.2. Innowacje w modyfikacjach modeli biznesowych

Rozdział 2. Uwarunkowania regulacyjne funkcjonowania sektora elektroenergetycznego w Unii Europejskiej
2.1. Uwarunkowania polityczno-prawne w Unii Europejskiej
2.1.1. Regulacje prawne wobec zmian klimatu
2.1.2. Reformy własnościowe w elektroenergetyce
2.1.3. Prawne uregulowania integracji wewnętrznego rynku energii w ramach Unii Europejskiej
2.2. Uwarunkowania techniczno-technologiczne w Unii Europejskiej
2.2.1. Bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej
2.2.2. Nowoczesne rozwiązania sieciowe
2.3. Uwarunkowania środowiskowo-zasobowe w Unii Europejskiej
2.3.1. Regulacje norm środowiskowych
2.3.2. Zasoby surowców energetycznych oraz koszty ich wydobycia

Rozdział 3. Uwarunkowania organizacji i funkcjonowania rynku energii w Polsce
3.1. Sektor elektroenergetyki w Polsce wobec integracji z Unią Europejską
Uwarunkowania polityczno-prawne
Uwarunkowania techniczno-technologiczne i środowiskowo-zasobowe
3.2. Rynek energii w Polsce i jego zmiany w wyniku wzrostu generacji z odnawialnych źródeł energii
Czynniki cenotwórcze rynku energii
Zmiany w funkcjonowaniu rynku energii wywołane wzrostem generacji z odnwialnych źródeł energii
3.3. Podsektor wytwórczy energii elektrycznej i energetyka wiatrowa w Polsce
3.3.1. Układ strukturalny podmiotów podsektora wytwórczego energii elektrycznej w Polsce
3.3.2. Analiza konkurencyjności w podsektorze wytwórczym
3.3.3. Energetyka wiatrowa jako element podsektora wytwórczego energii elektrycznej

Rozdział 4. Cechy i odmiany modeli biznesowych przedsiębiorstw w energetyce wiatrowej na tle sektora elektroenergetyki
4.1. Konfiguracja biznesowa sektora elektroenergetycznego
4.2. Rodzaje modeli biznesowych przedsiębiorstw w energetyce wiatrowej
4.2.1. Grupa energetyczna
4.2.2. Wirtualna elektrownia
4.2.3. Przedsiębiorstwo usług energetycznych (ESCO)
4.2.4. Klaster energii
4.2.5. Model partycypacyjny
4.2.6. Przedsiębiorstwo multienergetyczne
4.2.7. Spółdzielnia energetyczna
4.3. Kierunki zmian modeli biznesowych przedsiębiorstw w energetyce wiatrowej

Rozdział 5. Badanie i ocena spójności schematów modeli biznesowych przedsiębiorstw podsektora energetyki wiatrowej
5.1. Cechy modeli biznesowych związanych z energetykę wiatrową
5.2. Ocena spójności modeli biznesowych z trendami zmian rynku energii

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków
Spis wykresów
Summary

362 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022