wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.25 67,69   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DIALOG I AKTYWIZACJA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI PEDAGOGICZNYCH STUDENTÓW RESOCJALIZACJI


KUPIEC H.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2021, wydanie I

cena netto: 71.25 Twoja cena  67,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji


Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest omówieniu założeń najważniejszych paradygmatów kształcenia pedagogicznego pod kątem ich użyteczności w przygotowywaniu studentów do pracy w resocjalizacji. Krytycznej analizie poddane zostały również możliwości i ograniczenia ich wdrażania z uwagi na zmieniającą się dynamicznie rzeczywistość społeczną i związane z tym wyzwania dla współczesnej edukacji akademickiej. Rozdział obejmuje również krótką charakterystykę młodzieży akademickiej uwzględniającą cechy demograficzne, osobowościowe oraz kompetencje społeczno-moralne. Analiza badań ukazujących orientacje aksjologiczne, sposoby spędzania czasu wolnego, a także motywację do studiowania i postawy wobec uczenia się pokazuje, jakie są potrzeby i możliwości rozwojowe młodzieży w okresie studiowania.

W drugim rozdziale dokonano przeglądu istniejących oraz zaproponowano własną klasyfikację cech osobowości i kompetencji wychowawczych, które są w świetle badań empirycznych pożądane w praktyce zawodowej. Odniesiono je do teorii pedagogicznej.

Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat istoty, znaczenia i możliwości wykorzystania dialogu i aktywizacji w procesie kształcenia pedagogicznego młodzieży akademickiej. Podjęto w nim również próbę przedstawienia, jakie mogą mieć znaczenie obie formy kształcenia w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów resocjalizacji.

Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do studentów i wykładowców zajmujących się kształceniem młodzieży aspirującej do wykonywania zawodu wychowawcy resocjalizującego. Autor ma nadzieję, że zawarte w niej przemyślenia będą skłaniać do refleksji i motywować do doskonalenia kompetencji zawodowych także praktyków. 

Ze wstępu

Rozdział 1
KSZTAŁCENIE PEDAGOGICZNE NA WYŻSZEJ UCZELNI
1.1. Współczesne paradygmaty kształcenia pedagogicznego na wyższej uczelni
1.2. Kształcenie pedagogiczne a współczesne dylematy szkolnictwa wyższego i potrzeby resocjalizacji
1.3. Wiek studiowania a zadania rozwojowe wczesnej dorosłości
1.4. Cechy demograficzne, predyspozycje osobowościowe i kompetencje społeczno-moralne studentów pedagogiki
1.5. Orientacje aksjologiczne polskich studentów
1.6. Aktywność wolnoczasowa młodzieży studiującej pedagogikę
1.7. Motywy i postawy wobec studiowania

Rozdział 2
CECHY OSOBOWOŚCI I KOMPETENCJE WYCHOWAWCY RESOCJALIZUJĄCEGO
2.1. Teoria i praktyka wychowania źródłem refleksji o cechach osobowości i kompetencjach wychowawcy
2.2. Pożądane cechy osobowości wychowawcy
2.3. Pedagog resocjalizujący w świetle teorii oraz badań empirycznych
2.4. Kompetencje pedagoga resocjalizującego – próba syntezy
2.4.1. Kompetencje ogólnowychowawcze
2.4.2. Kompetencje specjalistyczne

Rozdział 3
DIALOGICZNO-AKTYWIZACYJNA KONCEPCJA ROZWIJANIA KOMPETENCJI PEDAGOGICZNYCH
3.1. Znaczenie relacji dialogicznej w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów
3.1.1. Założenia filozoficzne idei dialogu personalnego
3.1.2. Dialogiczność w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji
3.2. Aktywizacja w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów resocjalizacji
3.2.1. Pojęcie aktywizacji i czynniki warunkujące jej efektywność w procesie kształcenia pedagogicznego
3.2.2. Metoda projektów w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów
3.2.3. Walory edukacyjne i obecność aktywizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym szkoły wyższej
 

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

204 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022