wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 68.40 64,98   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

RELACJA LEKARZ-PACJENT W WARUNKACH DOSTĘPU DO INTERNETOWEJ INFORMACJI O ZDROWIU


SOBOŃ M.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2021, wydanie I

cena netto: 68.40 Twoja cena  64,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Relacja lekarz-pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu


Internet, stanowiąc rewolucję w technologiach informacyjno-komunikacyjnych, cieszy się rosnącą popularnością w obszarze wyszukiwania informacji o zdrowiu, które stając się coraz częściej tematem rozmów pacjentów z lekarzami, wpływają na istniejące relacje.

W książce pokazano obraz tejże relacji w warunkach dostępu do internetowej informacji wsparty modelem zależności występujących między poszczególnymi jej elementami, łącznie z procesem akceptacji Internetu jako źródła informacji dla celów zdrowia.

Ponieważ efektem posiadania informacji zdrowotnej jest nawiązanie przez pacjentów opartych na wiedzy relacji z lekarzem, a przez to kształtowanie bardziej świadomych zachowań, rozpoznano i opisano motywacje, postawy i zachowania pacjentów w zakresie poszukiwanie w Internecie informacji o zdrowiu, ustalono jak internetowa informacja o zdrowiu wpływa na zachowania pacjenta w kontakcie z lekarzem, zbada[1]no postrzeganie przez lekarzy korzystania przez pacjentów z Internetu jako źródła in[1]formacji o zdrowiu oraz przeanalizowano wpływ e-informacji na relację lekarz–pacjent z perspektywy obu stron. W efekcie wykazano związek między informacją o zdrowiu pochodzącą z Internetu a zachowaniem pacjenta i lekarza POZ w reakcji na posiadaną wiedzę. Wskazano na potrzebę właściwego jej kształtowania w związku nie tylko z budowaniem zadowolenia pacjenta, ale jej realnym wpływem na funkcjonowanie POZ.

Książka jest adresowana do pracowników ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem lekarzy POZ i osób prowadzących tego typu placówki, studentów medycyny i kierunków powiązanych z ochroną zdrowia oraz kształcących kadry menedżerskie dla potrzeb sektora ochrony zdrowia.

Wstęp

Rozdział 1
Relacja lekarz-pacjent z perspektywy ekonomicznej
1.1. Pacjent jako element rynku usług zdrowotnych
1.2. Zachowania pacjenta w świetle teorii ekonomii
1.3. Specyfika relacji lekarz-pacjent
1.3.1. Więzi i wymiary relacji
1.3.2. Zaufanie jako zasób relacyjny w zdrowiu
1.3.3. Asymetria wiedzy i władzy
1.3.4. Empowerment i empatia
1.4. Związki między opartą na wiedzy relacją lekarz-pacjent a kosztami ochrony zdrowia
1.5. Modele relacji lekarz-pacjent
1.5.1. Charakterystyka wybranych teoretycznych modeli relacji lekarz-pacjent
1.5.2. Nowe zjawiska i problemy w relacji lekarz-pacjent
1.5.3. Komunikacja w relacji lekarz-pacjent

Rozdział 2
Internet jako przestrzeń kształtująca relację lekarz-pacjent
2.1. Internet źródłem informacji o zdrowiu
2.2. Problematyka jakości internetowej informacji o zdrowiu
2.3. Postawy i zachowania w kontekście wykorzystywania Internetu jako źródła informacji o zdrowiu
2.3.1. Health literacy w warunkach dostępu do Internetu
2.3.2. Postawy wobec Internetu i e-informacji o zdrowiu
2.3.3. HIS i czynniki kształtujące wykorzystanie internetowej informacji o zdrowiu
2.4. Wybrane modele i teorie poszukiwania informacji o zdrowiu online
2.4.1. Model przekonań zdrowotnych
2.4.2. Teoria uzasadnionego działania i teoria planowanego zachowania
2.4.3. Model akceptacji technologii
2.4.4. Model poszukiwania informacji o zdrowiu w Internecie według E.K. Yuna
2.4.5. Przykłady wykorzystania teorii i modeli poszukiwania online informacji w obszarze zdrowia
2.5. Wpływ pochodzącej z Internetu informacji o zdrowiu na relację lekarz-pacjent

Rozdział 3
Badania empiryczne nad relacją lekarz-pacjent w warunkach dostępu do e-informacji o zdrowiu
3.1. Metodyka i zakres badań
3.1.1. Model koncepcyjny relacji
3.1.2. Metoda i narzędzie badawcze
3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości
3.2. Pacjent jako użytkownik e-informacji - determinanty, postawy i zachowania
3.3. Relacja lekarz-pacjent z perspektywy pacjenta
3.4. Relacja lekarz-pacjent z perspektywy lekarza
3.5. Model postrzeganej relacji lekarz-pacjent w warunkach dostępu do Internetu jako źródła informacji o zdrowiu
3.5.1. Zależności między zmiennymi - wyniki badań empirycznych
3.5.2. Komentarz do wyników badania nad modelem relacji

Zakończenie
Bibliografia

165 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022