wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.15 51,44   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

LIFELONG LEARNING W WERSJI SHORT Z DOŚWIADCZEŃ UNIWERSYTETU DZIECIĘCEGO


PLUSKOTA P. RZEMPAŁA J. SKWERES-KUCHTA M.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2020, wydanie I

cena netto: 54.15 Twoja cena  51,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Lifelong learning w wersji short

z doświadczeń Uniwersytetu Dziecięcego


Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko idące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze. Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów aktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na zmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak i kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych błędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym.

Koncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej  czy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży – takie uczenie się przez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej poza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści szkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca zdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku.
                                                                                          
Z wprowadzenia

1. Od zarządzania kompetencjami po edukację dzieci i młodzieży
1.1. Kompetencje w drodze po innowacje
1.2. Dokąd zmierza rynek pracy? Potrzeba edukacji ekonomicznej
1.3. Uniwersytet dziecięcy – innowacja w edukacji i nauce
1.4. W kierunku dojrzałości ekonomicznej dzieci i młodzieży

2. Teoretyczne aspekty edukacji finansowej
2.1. Edukacja finansowa i jej wpływ na decyzje konsumentów
2.2. Edukacja finansowa w świetle badań pierwotnych
2.3. Badania poziomu wiedzy i edukacji finansowej w Polsce
2.4. Programy edukacji ekonomicznej w Polsce

3. Analiza poziomu kompetencji dzieci w zakresie edukacji ekonomicznej na przykładzie Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego
3.1. Organizacja procesu dydaktycznego w ramach Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego
3.2. Certyfikacja IPMA Polska Kids jako element edukacji dzieci w zakresie zarządzania
3.3. Analiza wyników procesu dydaktycznego – próba badawcza
3.4. Wyniki badania poziomu wiedzy uczestników Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego w latach 2015–2019
3.5. Wnioski z badania

Zakończenie

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Abstract

97 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022