|
LIFELONG LEARNING W WERSJI SHORT Z DOŚWIADCZEŃ UNIWERSYTETU DZIECIĘCEGO
PLUSKOTA P. RZEMPAŁA J. SKWERES-KUCHTA M. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2020, wydanie Icena netto: 54.15 Twoja cena 51,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Lifelong learning w wersji
short
z
doświadczeń Uniwersytetu Dziecięcego
Tematyka
niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i
społeczne konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej
i finansowej społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu
błędów, bardzo często mających daleko idące konsekwencje i
przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze.
Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją
czego były błędne wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do
celów, potrzeb i możliwości klientów
aktywów finansowych. Również zaciąganie
długoterminowych zobowiązań opartych na zmiennych, nie do
końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie
instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia
zarówno wiedzy, jak i kompetencji ekonomiczno-finansowych
społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych błędów
sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz
finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku
przedszkolnym.
Koncepcja
lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po
edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego,
szkoły ponadpodstawowej czy studiów. W
tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania
kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży
– takie uczenie się przez całe życie w wersji short. Chcą w
ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej poza
szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie
względem treści szkolnych programów nauczania.
Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji
pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody
twór, nie do końca zdefiniowany, w Polsce rozwijany w
ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku.
Z
wprowadzenia
1.
Od
zarządzania kompetencjami po edukację dzieci i młodzieży
1.1. Kompetencje w drodze po innowacje
1.2. Dokąd zmierza rynek pracy? Potrzeba edukacji ekonomicznej
1.3. Uniwersytet dziecięcy – innowacja w edukacji i nauce
1.4. W kierunku dojrzałości ekonomicznej dzieci i młodzieży
2. Teoretyczne
aspekty edukacji finansowej
2.1. Edukacja finansowa i jej wpływ na decyzje konsumentów
2.2. Edukacja finansowa w świetle badań pierwotnych
2.3. Badania poziomu wiedzy i edukacji finansowej w Polsce
2.4. Programy edukacji ekonomicznej w Polsce
3. Analiza
poziomu kompetencji dzieci w zakresie edukacji ekonomicznej na
przykładzie Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego
3.1. Organizacja procesu dydaktycznego w ramach Ekonomicznego
Uniwersytetu Dziecięcego
3.2. Certyfikacja IPMA Polska Kids jako element edukacji dzieci w
zakresie zarządzania
3.3. Analiza wyników procesu dydaktycznego –
próba badawcza
3.4. Wyniki badania poziomu wiedzy uczestników Ekonomicznego
Uniwersytetu Dziecięcego w latach 2015–2019
3.5. Wnioski z badania
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Abstract
97
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|