|
MUTYZM WYBIÓRCZY KOMPENDIUM WIEDZY
JOHNSON M. WINTGENS A. wydawnictwo: HARMONIA, 2020, wydanie Icena netto: 133.50 Twoja cena 126,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mutyzm wybiórczy
Kompendium
wiedzy
Publikacja stanowi
kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone
dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli,
psychologów klinicznych i wychowawczych,
terapeutów mowy i języka (logopedów),
psychiatrów dziecięcych i – co ważne –
dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych
żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe
materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można
drukować i kopiować.
„Choć
w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji
rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach
poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism),
nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego
prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku
powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w
zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm
wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a
zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego,
siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to
przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć –
przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy.
Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które
zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z
różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien
się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego
przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami.
Mutyzm
wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby
z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i
nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca
z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy
próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego
doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem
po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania,
rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie,
odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program
terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z
interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację.
Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla
wszystkich zainteresowanych.”
Z
przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens
424
strony, Format: 20.5x29.5cm, oprawa miękka + CD
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|