wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 98.35 93,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM PODRĘCZNIK AKADEMICKI


MICHALSKI E.

wydawnictwo: PWN, 2022, wydanie II

cena netto: 98.35 Twoja cena  93,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Podręcznik akademicki


Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie.

Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału.

Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.:

  • teorie zarządzania,
  • społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa,
  • środowisko przedsiębiorstwa,
  • proces podejmowania decyzji,
  • planowanie,
  • organizowanie,
  • zarządzanie kadrami,
  • zachowanie organizacyjne,
  • przewodzenie,
  • przedsiębiorczość,

Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem.

Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności.

Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak,

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania
1.1. Koncepcja zarządzania
1.2. Funkcje zarządzania
1.3. Istota przedsiębiorstwa
1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem
1.5. Role i umiejętności kierownika
1.6. Paradygmat kompetencji kierownika
1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania
2.1. Rys historyczny zarządzania
2.2. Klasyczne teorie zarządzania
2.3. Teorie zarządzania behawioralnego
2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania
2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa
3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa
3.2. Zakres odpowiedzialności
3.3. Ochrona środowiska naturalnego
3.4. Kultura przedsiębiorstwa
3.5. Dylematy etyczne
3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa
4.1. Czynniki środowiskowe
4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo
4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa
4.4. Krajowy system spoleczno-gospodarczy
4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa
4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową
4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa
4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji
5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania
5.2. Proces podejmowania decyzji
5.3. Racjonalność decyzji
5.4. Decyzje grupowe
5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji
5.6. Informacyjne wspieranie decyzji
5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 6. Planowanie
6.1. Koncepcja i zakres planowania
6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa
6.3. Planowanie strategiczne
6.4. Analiza SWOT
6.5. Metody planowania strategicznego
6.6. Techniki wspierania planowania
6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 7. Organizowanie
7.1. Tworzenie organizacji
7.2. Formowanie stanowisk pracy
7.3. Warianty struktury organizacyjnej
7.4. Projektowa struktura organizacyjna
7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej
7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej
7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami
8.1. Proces zarządzania kadrami
8.2. Projektowanie stanowisk pracy
8.3. Nabór pracowników
8.4. Wybór między kandydatami na pracowników
8.5. Polityka kadrowa
8.6. Współczesne trendy zatrudnienia
8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne
9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych
9.2. Osobowość pracownika
9.3. Zachowania grupowe
9.4. Efektywność pracy zespołowej
9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie
10.1. Rola przywódcza kierownika
10.2. Style przewodzenia
10.3. Teorie przywództwa
10.4. Motywowanie
10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu
10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość
11.1. Przesłanki przedsiębiorczości
11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa
11.3. Rozwój przedsiębiorstwa
11.4. Tworzenie planu biznesowego
11.5. Konstrukcja planu biznesowego
11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym
12.1. Geneza biznesu elektronicznego
12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym
12.3. Modele biznesu elektronicznego
12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami
12.5. Strategie biznesu elektronicznego
12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku

ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian
13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością
13.2. Stymulowanie innowacji
13.3. Determinanty zmiany działalności
13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany
13.5. Przezwyciężanie stresu
13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją
14.1. Proces produkcyjny
14.2. Planowanie produkcji
14.3. Metody planowania produkcji
14.4. Analiza wyników produkcji
14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie
15.1. Funkcje kontroli
15.2. Proces kontrolny
15.3. Techniki kontroli finansowej
15.4. Efektywność kontroli
15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku

Bibliografia
Indeks rzeczowy
O Autorze

402 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022