|
ODNALEŹĆ SIĘ W MEDIOSFERZE
DROŻDŻ M. wydawnictwo: PETRUS, 2019, wydanie Icena netto: 49.00 Twoja cena 46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Odnaleźć się w mediosferze
Przestrzeń
medialna posiada nie tylko wymiar technologiczny i społeczny, ale
przede wszystkim kulturowo-etyczny. Jest ona obszarem świadomych i
wolnych działań człowieka, dlatego też obecność człowieka implikuje w
sposób konieczny etyczny charakter mediów.
Przestrzeń medialna jest bowiem przestrzenią wartości, powinności i
celów realizowanych przez wszystkich ludzi, uczestniczących
w komunikacji medialnej.
Odnajdywanie
się człowieka w mediosferze potrzebuje wielorakiej orientacji, dlatego
niniejsza monografia ma na celu wyzwolić myślenie nad potrzebą
poszukiwania orientacji etycznej w mediosferze. Odnajdywanie się w
mediosferze rozumiane jest w niniejszej publikacji także w drugiej
odsłonie. Chodzi w niej o wymiar kompetencji badacza mediów,
który potrafi z jednej strony dostrzegać, diagnozować
zjawiska współczesnych mediów, a z drugiej strony
posiada wystarczające kompetencje metodologiczne, by rozwiązywać
odkrywane problemy badawcze.
Mam
nadzieję, że prezentowane w niej myśli, pozwolą nam odnajdywać się w
bogatym i dynamicznie rozwijającym się świecie mediów,
zakorzenionym w przeszłości i otwartym na przyszłość oraz pomogą w
odkrywaniu nowych przestrzeni badawczych wychodzącym naprzeciw
oczekiwaniom i potrzebom ludzi, a także przyczynią się do tworzenia i
umacniania bezpieczeństwa etycznego człowieka w świecie
współczesnych mediów.
Od
Autora (ze wstępu)
Wstęp
- Być osobą w świecie mediów
Introduction - Be a person in the media
ROZDZIAŁ I
NOWE
ODKRYWANIE I ROZUMIENIE MEDIÓW
1. Meandry irracjonalności w poznawaniu mediów
2. Konwergencja mediów i jej konsekwencje
3. Integracja etyczna w medialnych procesach globalizacji
4. Etyczność wobec ideologizacji medialnych wizji świata
ROZDZIAŁ II
CZŁOWIEK
W ZMEDIATYZOWANYM ŚWIECIE
1. Mediatyzacja życia - próba uchwycenia zjawiska
2. Człowiek w sieci - korelacje czy osaczenie?
3. Tożsamość człowieka w cyberprzestrzeni
4. Młodzież w kręgu medialnych mitów etycznych
ROZDZIAŁ III
MISYJNOŚĆ
I FUNKCJONALNOŚĆ MEDIÓW
1. Misyjność mediów - ideał czy iluzja?
2. Misyjność mediów w perspektywie teleologicznej
3. Wartość mediacyjna mediów
4. Medialna produkcja i dekonstrukcja sensu
ROZDZIAŁ IV
TROSKA
KOŚCIOŁA O CZŁOWIEKA W ŚWIECIE MEDIÓW
1. Medialne mirifica
2. W trosce o ewangelizację medialną
3. Radio i ewangelizacja
4. 50 lat troski Kościoła o media
Zakończenie
Summary
Bibliografia
346
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|