|
KARTY PRACY DO ĆWICZEŃ FUNKCJI POZNAWCZYCH CZĘŚĆ 1 ĆWICZ SWÓJ UMYSŁ
BIDZAN-BLUMA I. DĄBROWSKA P. KARPICZENKO J. PONICHTERA-SZCZĘCH M. RUDNIK A. wydawnictwo: DIFIN, 2022, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Karty pracy do ćwiczeń funkcji
poznawczych
Część
1. Ćwicz swój umysł
Karty pracy zawierają
zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego.
Mają one na celu usprawnianie:
- funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia,
monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich
chronologicznie (przygotowanie planów posiłków,
miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje,
czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych
efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe.
- procesów pamięciowych – ćwiczenia te angażują:
pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy; pamięć
krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest
angażowana, np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas
przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego,
która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje
wzrokowe; pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie
informacji.
- procesów uwagowych – ćwiczenia doskonalące
koncentrację (nakierowanie uwagi na jeden, wskazany bodziec) oraz
przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami.
Zaproponowane ćwiczenia terapeutyczne są zróżnicowane w
zakresie modalności i rodzaju zaangażowanych procesów
(werbalno-słuchowe lub wzrokowe, ćwiczenia na materiale językowym,
rysunkowym, geometrycznym itd.). Ma to na celu zwiększenie motywacji do
zmierzenia się z wyzwaniami, jakie niesie dane ćwiczenie.
Karty pracy przeznaczone są dla dzieci (od 10 lat), osób we
wczesnej, średniej, późnej fazie dorosłości oraz
seniorów. Mogą być stosowane zarówno przez osoby,
które odbywają terapię neuropsychologiczną, jak i te,
które chcą pracować samodzielnie i/lub z pomocą rodziny.
Ćwiczenia przeznaczone są także dla osób bez zaburzeń
poznawczych oraz dla tych, u których zdiagnozowano łagodne
zaburzenia funkcji poznawczych (MCI) lub otępienie w stopniu łagodnym.
Wstęp
1.
FUNKCJE WYKONAWCZE
Zadanie 1.1. Zaplanuj posiłki
Zadanie 1.2. Zaplanuj posiłki z podanymi produktami
Zadanie 1.3. Miesięczny budżet
Zadanie 1.4. stwórz własne słowa
Zadanie 1.5. Które słowo pasuje
Zadanie 1.6. Co można z tego zrobić?
Zadanie 1.7. Znajdź jak najwięcej zastosowań
Zadanie 1.8. Dokończ słowa
Zadanie 1.9. Anonimowy list
Zadanie 1.10. Historia na podstawie zdjęcia
Zadanie 1.11. Litery na słowa, cz. 1
Zadanie 1.12. Litery na słowa, cz. 2
Zadanie 1.13. Dokończ ciągi cz. 1
Zadanie 1.14. Dokończ ciągi cz. 2
Zadanie 1.15. Stwórz historię
2.
PAMIĘĆ
Zadanie 2.1. Co 3 osoby robiły
Zadanie 2.2. Cofnij się i zapamiętaj
Zadanie 2.3. Odpowiedz na pytania
Zadanie 2.4. Magiczne miejsca
Zadanie 2.5. Zapamiętaj figury
Zadanie 2.6. Wytnij i zapamiętaj
Zadanie 2.7. Święta i daty
Zadanie 2.8. Zawody cz. 1
Zadanie 2.9. Dzieła literackie
Zadanie 2.10. Zawody cz. 2
Zadanie 2.11. Państwa cz. 1
Zadanie 2.12. Państwa cz. 2
Zadanie 2.13. Zapamiętaj złożoną figurę cz. 1
Zadanie 2.14. Zapamiętaj złożoną figurę cz. 2
Zadanie 2.15. Zapamiętaj złożoną figurę cz. 3
Zadanie 2.16. Opowiadanie
3.
PROCESY UWAGOWE
Zadanie 3.1. Liczby arabskie i rzymskie
Zadanie 3.2.
Zadanie 3.3.
4. Załączniki. ELEMENTY DO WYCIĘCIA
4.1. Do zadanie 2.2.
4.2. Do zadanie 2.6.
4.3. Do zadania 2.13.
4.4. Do zadania 2.14.
4.5. Do zadania 2.15.
4.6. Do zadania 2.16.
Autorki
94
strony, A4, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|