wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PODSTAWY PEDAGOGIKI RELIGII


MAREK Z.

wydawnictwo: IGNATIANUM, 2022, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy pedagogiki religii


Charakterystycznym rysem pedagogiki religii wpisującej się w nurt nauk o wychowaniu jest badanie edukacji religijnej, która opiera się na relacjach człowieka z Bogiem. Wymaga działań umożliwiających zrozumienie istoty samej relacji człowieka z Bogiem, a nadto jej znaczenia dla człowieka, po to, by w jego życiu mogło dojść do integracji wymiaru religijnego z innymi jego wymiarami, a zwłaszcza z życiem społecznym i moralnym. To zaś oznacza, że jako dyscyplina nauki pedagogika religii przedstawia konkretną koncepcję pedagogiczną, która jest alternatywą dla edukacyjnych propozycji budowanych na innych zasadach. W realizacji stawianych sobie zadań pedagogika religii korzysta z metod badawczych wypracowanych przez nauki empiryczne, jak i teologiczne oraz z ich dorobku naukowego.

Ks. prof. dr hab. Zbigniew Marek SJ – pracownik Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej w Instytucie Nauk o Wychowaniu Akademii Ignatianum w Krakowie. Interesuje się współzależnościami zachodzącymi między wychowaniem i religią. Jest autorem m.in. książek: Religia – pomoc czy zagrożenie dla edukacji? (2014), Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej (2017), Pedagogika świadectwa, Perspektywa antropologiczno-kerygmatyczna (2019, współautorstwo z Anną Walulik), Pedagogika Dobrej Nowiny. Perspektywa katolicka (2020, współautorstwo z Anną Walulik). Współautor i kierownik zespołu przygotowującego podręczniki do nauki religii w szkole. Organizator i moderator Korespondencyjnego Kursu Biblijnego.

Wstęp

1. Punkty styczne teologii i nauk o wychowaniu
1.1. Teologia
1.2. Relacje teologii z pedagogiką

2. Płaszczyzna spotkania pedagogiki i teologii
2.1. Życie społeczno-kulturowe
2.2. Człowiek
2.3. Objaśnianie egzystencji człowieka

3. Katecheza czy pedagogika religii
3.1. Geneza terminu "pedagogika religii"
3.2. Współczesne rozumienie pedagogiki religii

4. Pedagogika religii jako dyscyplina nauki
4.1. Antropologiczno-filozoficzno-teologiczne podstawy pedagogiki religii
4.2. Przedmiot badań pedagogiki religii
4.3. Źródła i metody badań pedagogiki religii

5. Cele pedagogiki religii
5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania pedagogiki religii
5.2. Otwieranie na transcendencję
5.3. Osiąganie dojrzałości

6. Pedagogika ignacjańska jako nurt pedagogiki religii
6.1. Źródła pedagogii ignacjańskiej
6.2. Edukacja w tradycji jezuickiej
6.3. Charakterystyczne rysy modelu edukacji ignacjańskiej
6.4. Pedagogia ignacjańska podstawą teorii pedagogiki ignacjańskiej (towarzyszenia)

Bibliografia
Summary
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy

230 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022