|
RODZICE PARTNERAMI NAUCZYCIELA (W) EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ DZIECKA
PULAK I. SZCZOTKA M. SZEWCZUK K. wydawnictwo: IGNATIANUM, 2019, wydanie Icena netto: 53.89 Twoja cena 51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rodzice partnerami nauczyciela
(w) edukacji przedszkolnej dziecka
Książka
porusza ważną problematykę zarówno na poziomie teorii, jak i
badań naukowych. Publikacja wypełnia lukę w namyśle na temat relacji
nauczyciela z rodzicem na poziomie wychowania przedszkolnego oraz
inspiruje do dalszych analiz trudności związanych z tworzeniem
wspólnot edukacyjnych w przedszkolach. Książka jest
wartościowym dziełem, wnosi nowe spojrzenie na wiele
obszarów związanych z organizowaniem współpracy
na poziomie edukacji przedszkolnej.
Dr
hab. Jolanta Andrzejewska, prof. UMCS
Obszarów
wzajemnej współpracy pomiędzy środowiskiem instytucjonalnym
i rodzinnym – jak ukazano to w książce – jest
wiele, mają one różny wymiar i dotykają
zróżnicowanych aspektów, zarówno na
poziomie ogólnym: placówka przedszkolna - rodzina
oraz w relacjach bezpośrednich: nauczyciele - rodzice i dzieci.
Do
osób najbardziej zainteresowanych pracą zaliczyć należy
pedagogów-teoretyków, specjalistów z
zakresu edukacji elementarnej, badaczy wczesnej edukacji,
metodyków, nauczycieli-praktyków w przedszkolach
i klasach początkowych. Grupę potencjalnych odbiorców
powiększą zapewne studenci pedagogiki.
Dr
hab. Joanna Sosnowska, prof. UŁ
Wstęp
7
Rozdział I
Podstawowe
założenia funkcjonowania przedszkoli (Martyna
Szczotka) 11
1.1. Polityka oświatowa państwa a rozwój wychowania
przedszkolnego w
Polsce
. 11
1.2. Podstawy prawne funkcjonowania przedszkoli w
Polsce
16
1.3. Funkcje, cele i zadania placówek
przedszkolnych
. 29
1.4. Organizacja środowiska
przedszkolnego
40
1.5. Kompetencje nauczyciela wychowania
przedszkolnego
. 48
Rozdział II
Uwarunkowania
współpracy z rodzicami
(Katarzyna Szewczuk)
57
2.1. Podstawy prawne regulujące współpracę pomiędzy
przedszkolem a
rodzicami
. 58
2.2. Współpraca przedszkola ze środowiskiem
rodzinnym
67
2.3. Zasady kształtowania relacji społecznych nauczycieli i
rodziców 75
2.4. Formy współpracy przedszkola z
rodzicami
84
2.5. Współpraca nauczycieli i rodziców w świetle
wyników wybranych
badań
92
Rozdział III
Współpraca
przedszkoli z rodzicami w świetle badań
(Irena Pulak) . 101
3.1. Metodologiczne założenia badań
własnych
. 101
3.2. Udział rodziców w decyzyjności pracy
przedszkola
. 108
3.3. Przepływ informacji pomiędzy nauczycielami a
rodzicami . 115
3.4. Nastawienie nauczycieli przedszkola względem
rodziców
126
3.5. Zaangażowanie rodziców w działalność
przedszkola
137
Zakończenie
Wnioski
i
postulaty
145
Decyzyjność rodziców w kwestiach związanych z organizacją
pracy
przedszkola
. 145
Przepływ informacji między nauczycielami a
rodzicami
. 146
Nastawienie nauczycieli przedszkola względem
rodziców
148
Zaangażowanie rodziców w działalność
przedszkola
150
Postulaty
152
Bibliografia
155
Spis tabel i
wykresów
. 163
Summary: Parents as Partners of Teachers in the Child’s
Preschool
Education
165
166
stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|