wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 180.00 171,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SINGAPUR AZJATYCKI TYGRYS EDUKACYJNYCH REFORM


NOWOSAD I.

wydawnictwo: IMPULS, 2022, wydanie I

cena netto: 180.00 Twoja cena  171,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Singapur

azjatycki tygrys edukacyjnych reform


Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego

Otrzymujemy znakomitą rozprawę z pedagogiki porównawczej, która wpisuje się w najlepsze tradycje polskiej myśli pedagogicznej i współczesną metodologię badań komparatystycznych na świecie. Ma to ogromne znaczenie dla dostrzeżenia przez badaczy zarówno nauk społecznych, jak i humanistycznych w naszym kraju, że nie wolno lekceważyć pedagogiki jako nauki. Wykorzystanie międzynarodowych badań pedagogicznych, w przypadku których ponad­czasowe oraz ponadpaństwowe możliwości implementowania pewnych prawidłowości znakomicie sprawdziły się w reformowaniu systemu szkolnego przez odpowiedzialnych   i   świetnie   wykształconych polityków   najwyżej   rozwiniętych   na   świecie państw, sprzyja zarazem nieprawdopodobnemu skokowi rozwojowemu społeczeństwa. Książka Inetty Nowosad mogła powstać dzięki niezwykle precyzyjnemu planowi badań autorki, ich logicznej konceptualizacji i strukturze oraz bogactwu źródeł naukowych, oświatowych i administracyjno-politycznych małego państwa, które stało się liderem edukacyjnych zmian na świecie.

Książka zatytułowana Singapur – azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej zwraca uwagę na niewielki kraj na mapie świata – określany często w mediach jako „Mała czerwona kropka” (Little red dot). Termin ten został szybko przyjęty zarówno przez singapurskich polityków, jak i obywateli, którzy za pomocą tego określenia wyrażają dumę z sukcesu własnego narodu pomimo jego fizycznych ograniczeń. Singapur jest bowiem małym krajem o powierzchni nieco ponad 700 kilometrów kwadratowych. Tworząc kulturowy tygiel, zamieszkuje go ponad 5,5 miliona ludzi o różnym pochodzeniu i wyznawanej religii.

Prezentowana polskim czytelnikom książka może stanowić ramy dyskusji nad singapurskim systemem edukacji, realizowaną skutecznie polityką edukacyjną i przyszłymi kierunkami rozwoju. Jednak lektura publikacji może również być cenną lekcją w procesie uczenia się od najlepszych. Nie chodzi tu o bezkrytyczne kopiowanie elementów czy całości rozwiązań formalnych wypracowanych przez Singapur. Książka wskazuje bowiem na niebezpieczeństwa związane z przyjmowaniem systemu singapurskiej edukacji jako modelu dla reszty świata, bez wcześniejszego zrozumienia jego kontekstu, wyłącznie jako pokłosia atrakcyjności międzynarodowej. W dorobku pedagogiki porównawczej nie brakuje argumentów na uzasadnienie takiego stanowiska.

Wstęp            

Rozdział I
W stronę doskonałości na poziomie systemu szkolnego       

1.    Od rozwoju szkoły do rozwoju systemu szkolnego – główne obszary badań i rozwoju teorii           
2.    Na drodze do doskonałości – w stronę zrównoważonej reformy na dużą skalę            
3.    O koniecznych warunkach edukacyjnych reform         
4.    Mity reform edukacyjnych        115

Rozdział II
Kontekst kulturowy azjatyckich tygrysów        

1.    Azja w badaniach specyfiki kultur narodowych    
2.    Tradycja chińska a wartości azjatyckie    
3.    „Tygrysi skok” w „szyku lotu dzikich gęsi”       
4.    Dobrobyt z namaszczenia Nieba? O roli kapitału ludzkiego i edukacji   

Rozdział III
Singapur – tygrys w skórze lwa   

1.    Społeczno-polityczne uwarunkowania przemian       
2.    Reformy edukacyjne i ich społeczny kontekst   
2.1.    Walka o przetrwanie (1959–1978)    
2.2.    Dążenie do efektywności (1979–1996)    
2.3.    Rozwijanie zdolności i aspiracji (1997–2011)   
2.4.    Orientacja na ucznia i wartości (2012–2018)    
2.5.    Przygotowanie do życia – ponowne wytyczanie ścieżek (od 2019)       

Rozdział IV
Nauczyciele – siła kształtująca przyszłość Singapuru    

1.    Wizja i symbolika nauczycielstwa w poglądach Lee Kuan Yewa   
2.    Przygotowanie nauczycieli do zawodu   
2.1.    Proces rekrutacji    
2.2.    Instytucjonalne fundamenty kształcenia nauczycieli    
2.3.    Model kształcenia nauczycieli XXI wieku (TE21)    
3.    Rozwój i doskonalenie nauczycieli w miejscu pracy   
3.1.    Ścieżki kariery nauczyciela    
3.2.    Instytucjonalne ramy rozwoju zawodowego        
3.3.    Profesjonalne społeczności uczące się w systemie doskonalenia       
4.    Trójstronne partnerstwo na rzecz edukacji i rozwoju nauczycieli    

Rozdział V
Singapur: trajektoria sukcesu        

1.    Stałość i zmienność – atrybuty przemian       
2.    W stronę „solidarnej merytokracji”    
3.    Scentralizowana decentralizacja       

Podsumowanie       
Bibliografia  

578 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022