wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.00 34,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAK ROZPOCZĄĆ PRACĘ TERAPEUTYCZNĄ Z MAŁYM DZIECKIEM?


CHMURA J.

wydawnictwo: IMPULS, 2022, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?


Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia.

Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział.

Obserwacja

Dobrze poprowadzona obserwacja to taka, dzięki której możemy spojrzeć na dziecko całościowo ‒ nie tylko pod względem sfer rozwojowych, lecz również jego obciążeń medycznych, uwarunkowań środowiskowych, preferencji i predyspozycji, utrwalonych wzorców zachowań i relacji, a także kontekstu społecznego, sytuacyjnego i pragmatycznego. Obserwacja powinna pomóc terapeutom zrozumieć przyczyny i skutki odstępstw od normy w zachowaniu, relacjach czy komunikacji. Oprócz badań profilowych dziecka powinna pozwolić na ustalenie poziomu funkcjonowania pacjentów z uwzględnieniem zaburzeń i deficytów.

Określenie grupy wiekowej

Poniższy opis prowadzenia obserwacji obejmuje dzieci w wieku przedszkolnym (od 5. roku życia) i szkolnym (do 10. roku). W tym czasie zakończone są już główne procesy warunkujące prawidłowe funkcjonowanie człowieka. Okres ten jest jednakowo intensywny dla rozwijania kolejnych kompetencji i utrwalania bazowych umiejętności nabytych przez dziecko do 5. roku życia oraz kształtowania na ich fundamencie kolejnych sfer. Obserwacja pacjentów w tym wieku biologicznym jest niezwykle istotna z punktu widzenia rozwoju podstawowych sfer funkcjonowania oraz zdobytych kompetencji, umiejętności i wiedzy.

1. WPROWADZENIE 

1.1. Obserwacja      
1.2. Określenie grupy wiekowej   
1.3. Przygotowanie obserwacji       
1.4. Warunki prowadzenia obserwacji      
1.5. Zakończenie obserwacji   
1.6. Wnioski   

2. INTERAKCJE SPOŁECZNE  

2.1. Kontakt wzrokowy      
2.2. Dialog toniczny   
2.3. Zabawa      

3. ROZWÓJ POZNAWCZY      

3.1. Percepcja wzrokowa   
3.2. Rysunek postaci  
3.3. Lateralizacja      
3.4. Schemat ciała      
3.5. Pamięć      
3.5.1. Pamięć mechaniczna 
3.5.2. Pamięć słowna   
3.6. Orientacja przestrzenna 

4. KOMUNIKACJA   

4.1. Mimika i gest  
4.2. Mowa werbalna czynna   
4.3. Mowa bierna      
4.4. Echolalie   

5. MOTORYKA  

5.1. Motoryka duża   
5.1.1. Aktywność ruchowa   
5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki  
5.1.3. Równoważnia      
5.1.4. Kręgle i piłka   
5.2. Motoryka mała   
5.2.1. Czynności manualne  
5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna 
5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)      

6. NAŚLADOWNICTWO 

7. ZACHOWANIA      

8. PODSUMOWANIE   

9. ARKUSZ OBSERWACJI   

PIŚMIENNICTWO

64 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022