|
INTELEKTUALIZACJA W EDUKACJI FIZYCZNEJ PRZYKŁADOWE MATERIAŁY METODYCZNE
WĘGLARZ J. wydawnictwo: IMPULS, 2022, wydanie Icena netto: 44.00 Twoja cena 41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Intelektualizacja w edukacji
fizycznej
Przykładowe
materiały metodyczne
Jak przekazać wiedzę w
procesie fizycznej edukacji?
Na rynku wydawniczym są spore niedobory tego typu opracowań, brak jest
usystematyzowanych zasobów, które byłyby wzorcem
w codzienności lekcyjnej i pozalekcyjnej. Według autora pozycji,
działania w obszarze przekazywania wiedzy w procesie fizycznej edukacji
są znikome, przypadkowe i pozbawione głębszego namysłu nad
przydatnością takiej wiedzy w kształceniu i wychowaniu.
Zadaniem niniejszej pozycji jest próba choćby częściowego
wypełnienia tych niedoborów. Autor przekazuje do rąk
Czytelnika materiał metodyczny, który może być przydatny w
codzienności edukacyjnej, z nadzieją, że stanie się on inspiracją do
tworzenia nowych, podobnych treści.
Obrana przez Autora prosta, lecz skuteczna metoda przekazywania wiedzy
w postaci nauczycielskich opowiadań pozwala na wzbogacenie
zasobów tejże wiedzy, przekazywanej dzieciom i młodzieży,
oraz jednocześnie na uatrakcyjnienie lekcji.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Teoretyczne
podłoże intelektualizacji w wychowaniu fizycznym
1.1. Intelektualizacja w świetle
definicji
1.2. Zakres intelektualizacji w
wychowaniu fizycznym
1.3. Przekaz wiedzy w strukturze
lekcji
1.4. Opowiadanie wśród
metod
1.5. Oczekiwane
rezultaty
Rozdział 2
Wybrane
obszary wiedzy w opowiadaniach
2.1. Ciało i cielesność
2.1.1. Tajemnice ludzkiego
ciała
2.1.2. Żywioły
życia
2.1.3. Woda w
organizmie
2.1.4.
Krew
2.1.5. Mięśnie
szkieletowe
2.1.6. Z pokłonem dla
serca
2.1.7.
Metabolizm
2.1.8. Jak to jest z tym
tłuszczem?
2.1.9.
„Malowanki” na ciele
2.1.10. Ciało
ubrane
2.1.11. Kulturowa wartość
ciała
2.2. Zdrowie i bezpieczeństwo
2.2.1. Choroba
angielska
2.2.2.
Homeostaza
2.2.3.
Adaptacja
2.2.4. Rozkosze
podniebienia
2.2.5. Z pogranicza
szaleństwa
2.2.6.
Ratownicy-ochotnicy
2.2.7. Hartowanie
organizmu
2.2.8. Woda w higienie
ciała
2.2.9. Szczepionki
2.2.10. W świecie
używek
2.2.11. Śmieci i dymy
2.3. Aktywność fizyczna
2.3.1. Dlaczego człowiek był
zawsze aktywny fizycznie?
2.3.2. Co się dzieje, kiedy
biegamy?
2.3.3. Uroda
ciała
2.3.4. Piękno
ruchów
2.3.5. W rytmie tańca i
muzyki
2.3.6. Motoryczne uczenie
się
2.3.7. Trochę o
wydolności
2.3.8. Ile tego ćwiczenia
potrzeba?
2.2.9. Góry to nie
tylko piękne widoki i wyzwania
2.3.10. Dziecięcy „zew
krwi”
2.3.11. Sporty całego
życia
2.3.12.
Rower
2.4. Kultura fizyczna
2.4.1. Czym jest kultura
fizyczna?
2.4.2. Nasze wychowanie
fizyczne
2.4.3. Walory rekreacji
fizycznej
2.4.4. O sporcie
inaczej
2.4.5.
„Królowa
sportu”
2.4.6. Dlaczego Kenijczycy tak
świetnie biegają?
2.4.7. Nieco o rehabilitacji
ruchowej
2.4.8. Turystyka i jej
odmiany
2.4.9. W poszukiwaniu
motywów
2.4.10.
Samorealizacja
2.5. Olimpizm
2.5.1. O narodzinach igrzysk
olimpijskich
2.5.2. Pierwszy
maratończyk
2.5.3. Nowożytne
igrzyska
2.5.4. Symbolika
olimpijska
2.5.5. Nasza pierwsza dama
igrzysk
2.5.6. Inne
igrzyska
2.5.7. Gloria
victis
2.5.8. Cena olimpijskiego
medalu
2.5.9. Kiedy w olimpizm wkracza
polityka…
2.5.10. Komercja a idea
olimpijska
2.5.11. Igrzyska
paraolimpijskie
2.6. Varia
2.6.1. Piękno ojczystej
ziemi
2.6.2.
Krwiodawcy
2.6.3. Burdy na piłkarskich
stadionach
2.6.4. O
przemijaniu
2.6.5.
Transplantacje
2.6.6.
„Adrenalina”
2.6.7. Bałamutne
slogany
2.6.8.
Doping
2.6.9.
Plebiscyty
2.6.10. Faule
taktyczne
2.6.11.
Challenge
2.6.12. Egoizm kontra altruizm
2.6.13. Jedna
„wenta”
Słowo końcowe
Piśmiennictwo
108
stron, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|