wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.00 56,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BRAKUJĄCY PLIK README PRZEWODNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH INŻYNIERÓW OPROGRAMOWANIA


RICCOMINI C. RYABOY D.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2022, wydanie I

cena netto: 59.00 Twoja cena  56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Brakujący plik README

Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania


Dla inżyniera oprogramowania umiejętność kodowania to zaledwie punkt wyjścia. Większość początkujących programistów przekonuje się o tym już w pierwszych dniach pracy w firmie. Nagle się okazuje, że wielu kluczowych spraw zabrakło w programach nauczania. Mowa tu nie tylko o praktykach związanych z tworzeniem i wdrażaniem kodu, ale także o zachowaniach i metodach współpracy ułatwiających odpowiednie działanie zespołu i w efekcie całego przedsiębiorstwa.

To książka przeznaczona dla osób, które chcą rozpocząć karierę inżyniera oprogramowania. Znajdziesz w niej wiele cennych informacji, które zazwyczaj nie są uwzględniane w programach nauczania informatyki na poziomie studiów inżynierskich czy licencjackich, dowiesz się też, czego możesz się spodziewać w pracy. Poszerzysz swoją wiedzę techniczną dotyczącą pisania kodu nadającego się do wdrożenia w środowisku produkcyjnym, opanujesz zagadnienia efektywnego testowania i przeglądów kodu, ciągłej integracji, a także ciągłego wdrażania, dokumentacji projektowej i najlepszych praktyk w zakresie architektury. Zapoznasz się również z informacjami o umiejętnościach miękkich, takich jak techniki zwinnego planowania, efektywna współpraca z kierownictwem i zarządzanie rozwojem własnej kariery.

Najciekawsze zagadnienia:
  • oczyszczanie zastanego i tworzenie poprawnie działającego kodu
  • testy deterministyczne i przeglądy kodu
  • proces projektowania technicznego
  • obsługa incydentów produkcyjnych
  • zaawansowane techniki architektoniczne
  • agile w praktyce firmowej

O AUTORACH
PODZIĘKOWANIA
WSTĘP

1. PODRÓŻ, KTÓRA CIĘ CZEKA

Cel Twojej podróży
Mapa Twojej podróży
Góra Żółtodzioba
Rzeka Szkolenia
Przylądek Kontrybutora
Ocean Operacyjny
Zatoka Kompetencji
Pełną parą naprzód!

2. ŚWIADOME DOCHODZENIE DO KOMPETENCJI

Jak się uczyć, żeby się nauczyć
Przygotuj się do nauki
Ucz się przez działanie
Eksperymentuj z kodem
Czytaj
Obejrzyj prezentacje
Uczestnicz w spotkaniach i konferencjach (z umiarem)
Wymiana doświadczeń i współpraca z doświadczonymi inżynierami
Eksperymentuj z projektami pobocznymi
Zadawanie pytań
Zrób research
Ramy czasowe
Pokaż wykonaną pracę
Nie przeszkadzaj
Preferuj multicast, komunikację asynchroniczną
Zaplanuj żądania synchroniczne
Pokonywanie przeszkód w rozwoju
Syndrom impostora
Efekt Dunninga-Krugera
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

3. PRACA Z KODEM

Entropia oprogramowania
Dług technologiczny
Rozwiązywanie problemu długu technologicznego
Zmienianie kodu
Użyj algorytmu zmiany dotychczasowego kodu
Pozostaw kod czystszy niż ten, który zastałeś
Wprowadzaj zmiany przyrostowo (stopniowo)
Bądź pragmatyczny w refaktoryzacji
Użyj IDE
Stosuj najlepsze praktyki systemu kontroli wersji
Unikanie pułapek
Użycie nudnych technologii
Nie daj się zbałamucić
Nie rozwidlaj bez commitowania do źródła
Oprzyj się pokusie, by napisać to od nowa
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

4. PISANIE DZIAŁAJĄCEGO KODU

Programowanie defensywne
Unikaj wartości zerowych
Spraw, aby zmienne były niezmienne
Używanie podpowiadania typów i statycznego sprawdzania typów
Sprawdzanie poprawności danych wejściowych
Korzystaj z wyjątków
Precyzyjnie określaj wyjątki
Rzucanie wyjątków wcześnie, przechwytywanie wyjątków późno
Inteligentne ponawianie prób
Stosuj systemy idempotentne
Czyszczenie zasobów
Rejestrowanie
Użyj poziomów dziennika
Przechowuj dzienniki atomowe
Dbaj o szybkość dzienników
Nie rejestruj wrażliwych danych
Metryki
Wykorzystanie standardowych bibliotek metryk
Zmierz wszystko
Ślady
Konfiguracja
Nie kombinuj z konfiguracją
Rejestrowanie i sprawdzanie poprawności wszystkich konfiguracji
Podaj wartości domyślne
Konfiguracja powiązana z grupą
Traktuj konfigurację jako kod
Utrzymuj porządek w plikach konfiguracyjnych
Nie edytuj wdrożonej konfiguracji
Narzędzia
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

5. ZARZĄDZANIE ZALEŻNOŚCIAMI

Podstawy zarządzania zależnościami
Wersjonowanie semantyczne
Zależności przechodnie
Piekło zależności
Unikanie piekła zależności
Wyizoluj zależności
Celowe dodawanie zależności
Przypinanie wersji
Wąski zakres zależności
Chroń się przed zależnościami cyklicznymi
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

6. TESTOWANIE

Wielość zastosowań testów
Typy testów
Narzędzia testowe
Biblioteki atrap
Frameworki testowe
Narzędzia do poprawy jakości kodu
Pisanie własnych testów
Pisz czyste testy
Nie przesadzaj z testowaniem
Determinizm w testach
Ziarno generatora liczb losowych
Nie wywołuj zdalnych systemów w testach jednostkowych
Wstrzykiwanie zegarów
Unikaj usypiania i przerywania pracy
Zamykanie gniazd sieciowych i uchwytów plików
Powiązanie z portem 0
Generowanie unikalnych ścieżek do plików i baz danych
Wyizoluj i usuń pozostałości stanu testów
Nie uzależniaj się od kolejności testów
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

7. PRZEGLĄDY KODU

Dlaczego warto przeglądać kod?
Uzyskiwanie przeglądu kodu
Przygotuj swój przegląd
Zmniejszanie ryzyka dzięki przeglądom projektów
Nie wysyłaj recenzji w celu wyzwolenia testów
Przechodzenie przez duże zmiany w kodzie
Nie przywiązuj się
Bądź empatyczny, ale nie toleruj chamstwa
Bądź proaktywny
Przeglądanie kodu
Ocena wniosków o przeprowadzenie przeglądu
Zarezerwuj czas na przeglądy
Zrozum zmianę
Przekaż wyczerpującą informację zwrotną
Uznaj to, co dobre
Rozróżniaj problemy, sugestie i drobiazgi
Nie przybijaj pieczątki na przeglądach
Nie ograniczaj się do narzędzi dostępnych na stronach internetowych
Nie zapominaj o sprawdzaniu testów
Dąż do konkluzji
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

8. DOSTARCZANIE OPROGRAMOWANIA

Fazy dostarczania oprogramowania
Strategie rozgałęziania
Faza kompilowania
Wersja pakietów
Oddzielne pakowanie różnych zasobów
Faza wydawania
Nie rób z wydań kukułczych jaj
Publikowanie pakietów w repozytorium wydania
Zachowaj niezmienność wydań
Częste wydawanie
Zachowaj przejrzystość w kwestii harmonogramu wydań
Publikowanie dzienników zmian oraz informacji o wydaniu
Faza wdrażania
Automatyzacja wdrożeń
Dokonaj atomizacji wdrożeń
Wdrażaj aplikacje w sposób niezależny
Faza rozpowszechniania
Monitoruj rozpowszechnianie
Zwiększanie wydajności dzięki flagom funkcji
Zabezpiecz kod za pomocą wyłączników automatycznych
Równoległe wersje usług i progi
Wdrażaj w trybie ciemnym
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

9. PEŁNIENIE DYŻURÓW TELEFONICZNYCH

Jak działa dyżur telefoniczny?
Ważne umiejętności w kontekście dyżurów telefonicznych
Bądź dostępny
Bądź uważny
Ustalaj priorytety pracy
Komunikuj się w jasny sposób
Śledź swoją pracę
Postępowanie w przypadku incydentów
Ocena
Koordynacja
Łagodzenie skutków incydentu
Rozwiązanie
Dodatkowe zadania
Udzielanie wsparcia
Nie bądź bohaterem
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

10. PROCES PROJEKTOWANIA TECHNICZNEGO

Stożek procesu projektowania technicznego
Myślenie o projektowaniu
Zdefiniuj problem
Przeprowadź analizę
Przeprowadzaj eksperymenty
Daj sobie czas
Pisanie dokumentacji projektowej
Wiedz, po co piszesz
Naucz się pisać
Aktualizuj dokumentację projektową
Korzystanie z szablonu dokumentacji projektowej
Wprowadzenie
Stan obecny i kontekst
Motywacja do zmian
Wymagania
Potencjalne rozwiązania
Proponowane rozwiązanie
Projektowanie i architektura
Plan testów
Plan wprowadzenia
Kwestie nierozstrzygnięte
Dodatek
Współpraca przy projekcie
Zrozumienie procesu przeglądu projektu w zespole
Nie zaskakuj ludzi
Burza mózgów i dyskusje projektowe
Udział w projektowaniu
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

11. TWORZENIE EWOLUUJĄCYCH ARCHITEKTUR

Zrozumienie złożoności
Projektowanie z myślą o ewolucji
Nie będziesz tego potrzebował
Zasada najmniejszego zdziwienia
Enkapsulacja wiedzy domenowej
Ewoluujące API
Staraj się, żeby API były małe
Udostępnianie dobrze zdefiniowanych API dla usług
Zachowaj zgodność zmian API
API wersji
Ewoluujące dane
Wyizoluj bazy danych
Używanie schematów
Zautomatyzuj migrację schematów
Zachowaj zgodność schematów
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

12. AGILE'OWE PLANOWANIE

Manifest Agile
Framework planowania zwinnego
Scrum
Historyjki użytkownika
Zadania
Szacowanie w punktach
Klasyfikacja zadań do zrobienia
Planowanie sprintu
Stand-upy
Przeglądy
Retrospektywy
Roadmapy
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

13. PRACA Z MENEDŻERAMI

Czym zajmują się menedżerowie
Komunikacja, cele i procesy rozwojowe
Spotkania 1:1
PPP
Cele i kluczowe rezultaty (OKR)
Ocena pracownika
Zarządzanie w górę
Uzyskaj informację zwrotną
Przekaż informację zwrotną
Omów swoje cele
Podejmij działanie, gdy coś nie działa
Co należy, a czego nie należy robić
Wejdź na wyższy poziom

14. ŚCIEŻKA KARIERY

Do poziomu seniora i jeszcze dalej
Doradztwo zawodowe
Trzymaj się litery T
Uczestnictwo w programach inżynierskich
Kieruj swoim awansem
Ostrożnie zmieniaj miejsca pracy
Trzymaj się własnego tempa
Refleksje końcowe

248 stron, 15.8x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022