wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.50 49,88   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BUDŻET WŁADZ LOKALNYCH. NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA


RED. OWSIAK S.

wydawnictwo: PWE, 2002, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Problematyka efektywnego zarządzania działalnością samorządu terytorialnego zyskuje w Polsce coraz większą rangę. Władze samorządowe zaczynają doceniać ekonomiczne i społeczne aspekty swojej pracy. Osiągnięcie zamierzonych celów przez samorządy nie jest możliwe bez nowoczesnego systemu zarządzania, którego istotnym elementem jest budżet.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Przesłanki zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego
1.1. Ogólne warunki skutecznego zarządzania działalnością władz samorządowych
1.2. Szczególny charakter jednostek samorządowych w procesie zarządzania
1.3. Budżet a system zarządzania
1.4. Znaczenie budżetowania w zarządzaniu finansami samorządowymi

Rozdział 2. Teoretyczne podstawy wykorzystania budżetu w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego
2.1. Pieniężne warunki działalności jednostek samorządu terytorialnego
2.2. Uniwersalny charakter instytucji budżetu
2.3. Funkcje budżetu w zarządzaniu działalnością jednostek samorządowych
2.4. Metody tworzenia budżetu
2.5. Rodzaje budżetów
2.6. Znaczenie wydatków samorządowych
2.7. Problem racjonalizacji wydatków publicznych dylematy alokacyjne
2.8. Programowanie budżetowe

Rozdział 3. Doświadczenia z metodami budżetowania w wybranych krajach zachodnich
3.1. Przegląd metod programowania budżetowego
3.2. Programowanie budżetowe
3.3. Metoda analizy kosztów i korzyści
3.4. Metoda budżetowania od zera
3.5 Stany Zjednoczone
3.6. Wielka Brytania

Rozdział 4. Koncepcje wykorzystania budżetu w zarządzaniu jednostkami samorządowymi w Polsce
4.1. Rodzaje budżetów stosowanych przez JST
4.2. Budżet zadaniowy
4.3. Model zarządzania zintegrowanego
4.4. Budżet celów i efektywności
4.5. Alokacja środków w zależności od metody budżetowania

Rozdział 5. Eksperymenty w polskich gminach wyniki badań
5.1. Zakres i metoda badań
5.2. Budżet gminy w nowych warunkach
5.3. Tradycyjne metody budżetowania na szczeblu gminy
5.4. Koncepcyjne i logistyczne wsparcie amerykańskie dla eksperymentujących gmin
5.5. Początki reform budżetowania w Polsce
5.6. Reformy budżetowania prowadzone w ramach Programu LGPP

Rozdział 6. Reformy budżetowe na przykładzie Krakowa i Poznania
6.1. Uzasadnienie wyboru przypadków
6.2. Analiza przypadku Krakowa
6.3. Analiza przypadku Poznania

Rozdział 7. Tradycyjne budżetowanie w gminach wyniki badań
7.1. Zakres badań
7.2. Ogólna charakterystyka badanych gmin
7.3. Charakterystyka badanych gmin
7.4. Źródła finansowania deficytów budżetowych
7.5. Wartość majątku badanych gmin
7.6. Struktura organizacyjna badanych gmin
7.7. Ocena procesu budżetowania

Rozdział 8. Możliwości zastosowania budżetu zadaniowego w zarządzaniu powiatem
8.1. Podstawowe prawne funkcjonowanie powiatów
8.2. Podstawy prawne procedury budżetowej powiatów
8.3. Zmiany w klasyfikacji budżetowej w kierunku budżetu zadaniowego
8.4. Zmiany w planie budżetowym a zarządzanie działalnością powiatu
8.5. Zakres zadań realizowanych przez powiaty
8.6. Budżet powiatu jako narzędzie zarządzania

Rozdział 9. Wykorzystanie budżetu w zarządzaniu powiatem wyniki badań
9.1. Charakterystyka metody
9.2. Ogólna charakterystyka badanych powiatów
9.3. Charakterystyka budżetów powiatów
9.4. Ocena procesu budżetowania w badanych powiatach

Rozdział 10. Zarządzanie gminą i powiatem a granice zaciągania długu
10.1. Znaczenie możliwości zaciągania długu
10.2. Równoważenie budżetu JST w Polsce
10.3. Granice zadłużania się JST w Polsce
10.4. Kompetencje organów JST do zaciągania długu publicznego
10.5. Badanie możliwości spłaty długu przez JST

Rozdział 11
11.1. Przesłanki zmian
11.2. Korzyści z wdrożenia budżetu zadaniowego
11.3. Trudności w reformowaniu procesu budżetowania
11.4. Instytucjonalne warunki postępu w metodach budżetowania

Bibliografia
Aneks - Wzór instrukcji planowania zadań budżetowych wraz z formularzami z 1997 r.

278 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- BUDŻET PAŃSTWA I SAMORZĄDÓW DECENTRALIZACJA-OŚWIATA.STUDIUM PORÓWNAWCZ
RED. LUBIŃSKA T.

- SYSTEM BANKOWY W REGULACJACH POLSKICH I UNIJNYCH
GLINIECKA J.

- FINANSE SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA W SYSTEMIE FINANSÓW PUBLICZNYCH W POLSCE
PATRZAŁEK L.

- ZABEZPIECZENIE PRZED RYZYKIEM ZMIAN KURSU WALUTOWEGO
MISZTAL P.

- SYSTEM FINANSÓW SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
RED. PIETRZAK L.

- ZASADY PORZĄDKU W GOSPODARCE RYNKOWEJ. ROLA PAŃSTWA
KACZMAREK T.T.

- KAPITAŁ KLIENTA BANKU. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA I OCENY
CAPIGA M.

- RISK MANAGEMENT AND INSURANCE
TRIESCHMANN J., HOYT R., SOMMER D.

- ZARZĄDZANIE RYZYKIEM STOPY PROCENTOWEJ W BANKU
NIEDZIÓŁKA P.

- FINANSE BANKÓW
CAPIGA M. HARASIM J. SZUSTAK G.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022