wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH


WIKTOROWSKA U. WALCZAK P. DROZDOWSKI R. JÓ¯WIAK M.

wydawnictwo: MUNICIPIUM, 2009, wydanie I

cena netto: 154.80 Twoja cena  147,06 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Ksi±¿ka ma charakter praktycznego przewodnika, pe³nego wskazówek i przyk³adów, niezbêdnych przy nowych wdro¿eniach w ka¿dej gminie, powiecie i województwie. Prezentuje ró¿nice prawne wystêpuj±ce w "starej" i "nowej" ustawie o finansach publicznych. Przejrzysta, uporz±dkowana forma umo¿liwia szybkie odnalezienie najbardziej interesuj±cych tre¶ci.
Atutem publikacji jest do³±czony do omówienia suplement zawieraj±cy tre¶æ ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzaj±ce ustawê o finansach publicznych.


Wstêp
Rozdzia³ 1. Finanse samorz±du terytorialnego - podstawy prawne
1.1. Uwagi ogólne
1.2. Cel i zakres regulacji w nowej ustawie o finansach publicznych
1.3. Harmonogram wej¶cia w ¿ycie przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy - Przepisy wprowadzaj±ce ustawê o finansach publicznych
Rozdzia³ 2. Formy organizacyjno-prawne samorz±dowych jednostek sektora finansów publicznych
2.1. Zmiany w zakresie form organizacyjno-prawnych wprowadzone now± ustaw± o finansach publicznych
2.2. Likwidacja samorz±dowych funduszy celowych
2.3. Likwidacja gospodarstw pomocniczych
2.4. Jednostki bud¿etowe - uwagi ogólne
2.5. Rachunek dochodów w³asnych i wydzielony rachunek dochodów
2.5.1. Likwidacja rachunków dochodów w³asnych, utworzonych na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych
2.5.2. Wydzielony rachunek dochodów w nowej ustawie o finansach publicznych
2.5.3. Sporz±dzanie planu finansowego dochodów i wydatków oraz zmiany w planie
2.6. Zak³ady bud¿etowe
2.7. Stosunki z pracownikami likwidowanych zak³adów bud¿etowych i gospodarstw pomocniczych
Rozdzia³ 3. Wieloletnia prognoza finansowa jednostki samorz±du terytorialnego
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Tre¶æ wieloletniej prognozy finansowej
3.3. Okres obowi±zywania wieloletniej prognozy finansowej
3.4. Kompetencje organów jednostki samorz±du terytorialnego
Rozdzia³ 4. Bud¿et jednostki samorz±du terytorialnego
4.1. Zagadnienia ogólne
4.2. Opracowanie projektu uchwa³y bud¿etowej i jej uchwalenie na 2010 rok
4.3. Procedura bud¿etowa
4.3.1. Kompetencje organów jednostek samorz±du terytorialnego
4.3.1.1. Kompetencje organu wykonawczego
4.3.1.2. Kompetencje organu stanowi±cego
4.3.2. Terminy
4.3.3. Uchwa³a w sprawie trybu prac nad projektem uchwa³y bud¿etowej
4.4. Opracowanie projektu bud¿etu - planu finansowego dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów
4.4.1. Tabelaryczne zestawienie dochodów bud¿etu
4.4.2. Tabelaryczne zestawienie wydatków bud¿etu
4.4.3. Wydatki na programy finansowane z udzia³em ¶rodków europejskich
4.4.4. Wyodrêbnione w bud¿ecie dochody i wydatki zadañ zleconych, powierzonych oraz realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorz±du terytorialnego
4.4.5. Planowanie dochodów i wydatków zwi±zanych ze szczególnymi zasadami wykonywania bud¿etu
4.4.6. Przychody i rozchody bud¿etu
4.5. Tre¶æ uchwa³y bud¿etowej
4.5.1. Elementy uchwa³y bud¿etowej odpowiadaj±ce tabelarycznym zestawieniom
4.5.2. Limity zobowi±zañ w uchwale bud¿etowej
4.5.3. Wydatki jednostek pomocniczych (fundusz so³ecki)
4.5.4. Zakres upowa¿nieñ zarz±du jednostki samorz±du terytorialnego okre¶lany w uchwale bud¿etowej
4.5.4.1. Upowa¿nienia do dokonywania zmian w bud¿ecie w toku jego wykonywania
4.5.4.2. Upowa¿nienie zarz±du jednostki samorz±du terytorialnego do zaci±gania kredytów i po¿yczek oraz emisji papierów warto¶ciowych
4.5.4.3. Upowa¿nienia w zakresie udzielania po¿yczek, porêczeñ i gwarancji oraz inne upowa¿nienia okre¶lone przez organ stanowi±cy
4.6. Normatywnie okre¶lone za³±czniki do uchwa³y bud¿etowej
4.6.1. Zestawienie planowanych kwot dotacji
4.6.2. Plany dochodów rachunku dochodów w³asnych jednostek bud¿etowych
4.6.3. Plany przychodów i kosztów samorz±dowych zak³adów bud¿etowych
4.7. Rezerwy ogólne i celowe
4.7.1. Tworzenie rezerw w bud¿ecie jednostki samorz±du terytorialnego
4.7.2. Przenoszenie planowanych wydatków z rezerw bud¿etowych
4.8. Deficyt i nadwy¿ka bud¿etu
4.8.1. Finansowanie deficytu
4.8.2. Zasady zaci±gania zobowi±zañ przez jednostki samorz±du terytorialnego
4.8.3. Warunki zaci±gania zobowi±zañ
4.8.4. Ograniczenia deficytu
4.9. D³ug jednostki samorz±du terytorialnego i jego ograniczenia
4.9.1. Wska¼nik maksymalnego zad³u¿enia
4.9.2. Wp³yw wska¼nika zad³u¿enia na d³ugo¶æ okresu kredytowania
4.9.3. Poszukiwanie alternatywnych instrumentów finansowania inwestycji przez jednostki samorz±du terytorialnego
4.9.4. Finansowanie programu naprawczego jednostki samorz±du terytorialnego
Rozdzia³ 5. Wykonywanie bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego
5.1. Definicja wykonywania bud¿etu
5.2. Zasady wykonywania bud¿etu
5.3. Plany finansowe jednostek organizacyjnych
5.4. Plan finansowy zadañ z zakresu administracji rz±dowej i innych zadañ zleconych jednostce samorz±du terytorialnego odrêbnymi ustawami
5.5. Plan finansowy urzêdu jednostki samorz±du terytorialnego
5.6. Zmiany w planie dochodów i wydatków
5.7. Bankowa obs³uga bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego
5.8. Wydatki niewygasaj±ce
5.9. Karty p³atnicze
5.10. Udzielanie ulg w zap³acie nale¿no¶ci pieniê¿nych
5.11. Informacje o procesach zwi±zanych z wykonaniem bud¿etu
Rozdzia³ 6. Udzia³ regionalnej izby obrachunkowej w procedurze bud¿etowej
6.1. Zmiany w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych
6.1.1. Kompetencje nadzorcze i opiniodawcze
6.1.2. Obowi±zek udzielania wyja¶nieñ przez regionalne izby obrachunkowe
6.1.3. Ustalenie zastêpcze bud¿etu
6.2. Nieprawid³owo¶ci uchwa³ bud¿etowych w ¶wietle rozstrzygniêæ nadzorczych regionalnej izby obrachunkowej
Rozdzia³ 7. Zmiany w zakresie dotacji udzielanych z bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego
7.1. Dotacje wydatkowane z bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego - zagadnienia ogólne
7.2. Dotacje podmiotowe
7.2.1. Dotacje dla podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ w zakresie reintegracji zawodowej i spo³ecznej
7.2.2. Dotacje dla jednostek o¶wiatowych
7.2.3. Dotacje dla instytucji kultury
7.2.4. Cechy wspólne dotacji podmiotowych
7.3. Dotacje przedmiotowe
7.4. Dotacje celowe
7.4.1. Dotacje przeznaczone na ochronê zabytków
7.4.2. Dotacje przeznaczone na ochronê przeciwpo¿arow±
7.4.3. Dotacje przeznaczone na ochronê zdrowia
7.4.4. Dotacje przeznaczone na sfinansowanie zadañ w³asnych jednostki samorz±du terytorialnego zlecanych do realizacji na rzecz podmiotów spoza sektora finansów publicznych
7.5. Umowa dotacji
7.6. Kontrola wykorzystania dotacji
7.7. Zwrot dotacji
7.8. Podsumowanie
Rozdzia³ 9. Kontrola i audyt wewnêtrzny
9.1. Informacje ogólne
9.2. Kontrola finansowa a kontrola zarz±dcza
9.3. Kontrola zarz±dcza
9.4. Odpowiedzialno¶æ za wykonywanie kontroli zarz±dczej
9.5. Kontrola jednostek organizacyjnych
9.6. Kontrola wykonywana przez g³ównego ksiêgowego jednostki sektora finansów publicznych
9.7. Audyt wewnêtrzny
9.7.1. Definicja
9.7.2. Zakres podmiotowy
9.7.3. Organizacja audytu
9.7.4. Udostêpnianie dokumentów zwi±zanych z audytem
9.7.5. Kwalifikacje audytorów wewnêtrznych
Bibliografia

miêkka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022