|
RZĄDZIĆ INACZEJ JAK DUCH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI PRZENIKA I PRZKSZTAŁCA
OSBORNE D. GAEBLER T. / ADMINSTRACJĘ PUBLICZNĄ wydawnictwo: MEDIA RODZINA, 2010, wydanie II cena netto: 45.10 Twoja cena 42,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Czy struktury samorządowe są przestrzenią ,w któej zastosowanie
znaleźć mogą mechanizmy marketingowe? Autorzy książki "Rządzić inaczej"
uważają, że tak.
Gminy i powiaty postrzegane są bowiem przez nich jako firmy kierowane przez nowoczesnych
burmistrzów i wójtów, których lepiej definiuje określenie menedżer niż urzędnik, a
powierzonymi im jednostkami administracyjnymi zarządzają, a nie rządzą.
Intencją autorów jest zmiana myślenia o władzy samorządowej z perspektywy
centralnego sterowania na niezależnie funkcjonujący "podmiot gospodarczy".
Pokazują konkretnie jak, nie oglądając się na budżet centralny, znaleźć pieniądze
i inwestorów, jak czerpać pomysły i energię do ich realizacji z zasobów lokalnej
społeczności.
Przykłady pochodzą z Ameryki. Dwieście lat funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej jest
jednak wystarczającą rekomendacją, aby rozważyć sugestie autorów, zwłaszcza, że
działania Amerykanów przywołują znane i zrozumiła dla polskiego czytelnika idee
pozytywistyczne.
512 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|