|
KOMPETENCJE KONSUMENTÓW INNOWACYJNE ZACHOWANIA ZRÓWNOWAŻONA KONSUMPCJA
DĄBROWSKA A. wydawnictwo: PWE, 2015, wydanie I cena netto: 60.40 Twoja cena 57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompetencje konsumentów
Innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja
W dzisiejszych czasach ostrej konkurencji, często spowodowanej intensywnym rozwojem
nowoczesnych technologii, kompetentny i innowacyjny konsument jest przedmiotem
zainteresowania nie tylko producentów i sprzedawców dóbr konsumpcyjnych, ale także
wielu organizacji o różnym charakterze i instytucji badawczych.
Obecnie celem badań w tym zakresie jest ocena stopnia wdrożenia koncepcji
zrównoważonej konsumpcji, której podstawę stanowią: planowanie, know-how, ekologia,
etyka oraz świadomość lokalna.
Zdiagnozowanie poziomu kompetencji, rodzaju zachowań, istniejącej ochrony
prawnej i kategorii współczesnego konsumenta było głównym celem badawczym Autorów
niniejszej publikacji.
W przejrzysty sposób zaprezentowali oni wyniki swoich prac badawczych na polskim
rynku dóbr konsumpcyjnych, wskazując w swoich wnioskach m.in. na konieczność
zastępowania tradycyjnych metod i technik marketingowych rozwiązaniami nowoczesnymi,
bardziej skutecznymi w oddziaływaniu zwłaszcza na konsumenta innowatora.
Książka jest przeznaczona zarówno dla wszystkich osób zainteresowanych współczesnym
konsumentem, a także dla organizacji i instytucji kształtujących politykę konsumencką
oraz pracowników naukowych uczelni ekonomicznych.
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Konsument a współczesne wyzwania cywilizacyjne
1.1. Globalna konsumpcja jako megatrend współczesnej konsumpcji
1.2. Wirtualizacja konsumpcji
1.3. Ekologizacja jako przejaw dbałości o środowisko naturalne
ROZDZIAŁ 2. Kompetencje i ich znaczenie dla kształtowania zachowań i postaw
konsumentów
2.1. Kompetencje konsumentów
2.2. Kompetencje a zachowania konsumentów
2.3. Znaczenie kompetencji w kształtowaniu postaw konsumentów
ROZDZIAŁ 3. Zrównoważona konsumpcja a kompetencje konsumentów
3.1. Zrównoważona konsumpcja jako przedmiot badań
3.2. Problemy rozwoju idei zrównoważonej konsumpcji
3.3. Postawy konsumentów wobec zrównoważonej konsumpcji
ROZDZIAŁ 4. Innowacyjne zachowania w kontekście kompetencji konsumentów
4.1. Innowacyjne zachowania jako obszar badań współczesnej konsumpcji
4.2. Cechy innowacyjnych konsumentów
4.3. Wybór nowych produktów przez konsumentów
4.4. Wzory konsumpcji związane z nabywaniem i użytkowaniem nowych produktów
4.5. Innowacje na rynku żywności i związane z tym wybrane aspekty zachowań
konsumentów
4.6. Bankowość mobilna jako forma innowacyjnego zachowania konsumentów
ROZDZIAŁ 5. Wiedza konsumentów a ochrona ich praw
5.1. Prawo do informacji a kompetencje konsumentów
5.2. Prawo do reklamacji a wiedza konsumentów
5.3. Instytucje i organizacje konsumenckie a świadomość konsumentów
ROZDZIAŁ 6. Segmentacja konsumentów według kompetencji
Zakończenie
Bibliografia
200 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa kartonowa foliowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|