Startup
Postaw wszystko na jedną firmę
Startup. Postaw wszystko na jedną firmę to więcej niż opowieść o wyrzekaniu się
pokusy i walce o uratowanie firmy. Jest ta książka swoistą liną ratunkową rzuconą
przedsiębiorcom, którzy chcą wdrożyć innowacyjny pomysł, ale nie za bardzo wiedzą
jak. Zaczęli już coś nowego, ale nie mogą nabrać oczekiwanego impetu.
Przedsiębiorcy, którzy radzą sobie w warunkach nowej ekonomii, swój sukces
zawdzięczają stosowaniu nowej, „naukowej metody” innowacji. Startup. Postaw wszystko
na jedną firmę pokazuj, dlaczego cztery, przeczące intuicji zasady, różnią
odnoszących sukcesy biznesmenów od tych, którzy tylko marzą o sukcesie.
Prawdopodobnie będziesz mieć w życiu tylko jedną szansę, żeby „postawić
wszystko na jeden pomysł: odejść z pracy, przekonać współmałżonka, by ci pozwolił
osuszyć wasze konto, i pójść za swoim marzeniem. Startup.
Postaw wszystko na jedną firmę pozwoli ci przygotować się na ten decydujący krok
i zyskać pewność, że przesuwasz na środek stołu wszystkie swoje żetony dopiero
wtedy, gdy masz największe szanse na wygraną. Bowiem książka ta ofiarowuje Ci klucz do
znaczącego ograniczenia ryzyka, jakim twój pomysł jest obarczony.
Przedmowa Steve‘a Blanka
List Thoma Ruhe‘a, wiceprezesa ds. przedsiębiorczości w Kauffman Foundation
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Pozory mylą
ROZDZIAŁ 2. Kogo ty chcesz nabrać
ROZDZIAŁ 3. Niczego nie sprzedasz, jeśli nie dasz drugiej stronie dojść do
głosu
ROZDZIAŁ 4. Twój dalszy udział w grze nie zależy od tego, jak dobrze ci idzie,
ale czy umiesz przegrywać
ROZDZIAŁ 5. Prawdziwi zawodowcy nie walczą o każde rozdanie
ROZDZIAŁ 6. Powierzchowne statystyki mogą ukrywać prawdziwe dane, które mają
znaczenie dla twojego biznesu
ROZDZIAŁ 7. Nie znajdziesz mentora, jeśli do nikogo się nie zwrócisz
ROZDZIAŁ 8. Niech twoi klienci i ich potrzeby będą dla ciebie ważniejsze, niż
twoja wizja rozwiązania
ROZDZIAŁ 9. Nie uprawiaj hazardu; rób małe zakłady, by odkrywać możliwości
ROZDZIAŁ 10. Nawet eksperci muszą się przygotować do wkroczenia na nowy teren
ROZDZIAŁ 11. Ludzie nie kupują wizjonerskich produktów, ale rozwiązania
będące odpowiedzią na ich problemy
ROZDZIAŁ 12. Tylko klienci ci powiedzą, czy namierzyłeś problem wart
rozwiązania
ROZDZIAŁ 13. Liczenie na szczęście to żadna strategia
ROZDZIAŁ 14. Nigdy nie jest za późno, by sprawdzić swoje założenia
ROZDZIAŁ 15. Sekret owocnych rozmów z klientami to stawianie neutralnych,
otwartych pytań
ROZDZIAŁ 16. Jedyny sposób, żeby skorzystać na rozmowach z klientami, to ich
ponawianie
ROZDZIAŁ 17. Dowiedzenie się, że twoje założenia są niewłaściwe, jest
równie cenne, jak przekonanie się o ich słuszności
ROZDZIAŁ 18. Nie zaczynaj pracy nad nowym pomysłem, dopóki nie sprawdzisz
swoich nowych założeń
ROZDZIAŁ 19. Zachowaj swoje żetony na chwilę, gdy do wygranej będzie ci
potrzebny tylko minimalny łut szczęścia
ROZDZIAŁ 20. Skuteczni przedsiębiorcy potrafią rozpoznać swoją porażkę,
składają karty, po czym znowu stają do walki
ROZDZIAŁ 21. Zanim włożysz w pomysł jakiekolwiek zasoby, najpierw sprawdź
swoje założenia
ROZDZIAŁ 22. Usuń zbędne emocje, a pomożesz swojemu szczęściu
ROZDZIAŁ 23. Każdy skutecznie działający przedsiębiorca ma za sobą więcej
porażek niż sukcesów
ROZDZIAŁ 24. Im ciężej pracujesz, tym większe masz szczęście
ROZDZIAŁ 25. Okazje na znalezienie potencjalnych klientów są wszędzie,
wystarczy się rozejrzeć
ROZDZIAŁ 26. Najcenniejsze opinie potencjalnych klientów pochodzą z drobiazgowo
przeprowadzonych wywiadów
ROZDZIAŁ 27. Umiej rozpoznać dane powierzchowne, by uniknąć poważnych strat
ROZDZIAŁ 28. Rozmawiaj z klientami tak długo, aż znajdziesz migrenowy problem
wart rozwiązania
ROZDZIAŁ 29. Gdy trafisz na migrenowy problem, ludzie sami się przed tobą
otworzą
ROZDZIAŁ 30. Podczas rozmowy z klientami pozostań obiektywny bez względu na to,
czy otrzymywane informacje są dla ciebie pomyślne, czy niepomyślne
ROZDZIAŁ 31. Dopóki nie udowodnisz, że klienci chcą twojego produktu, nic nie
ma znaczenia
ROZDZIAŁ 32. Szczęściarze szukają nowych doświadczeń i wszędzie odnajdują
nowe możliwości
ROZDZIAŁ 33. W pokerze czy w biznesie, szczęście nie jest dobrą strategią; to
raczej wynik dobrej strategii
ROZDZIAŁ 34. Żeby potwierdzić istnienie popytu, znajdź najkrótszą drogę do
szczytowej reakcji klienta
ROZDZIAŁ 35. Przygotuj się na niefart, gromadząc zapasy
ROZDZIAŁ 36. Strach i bezczynność to dwa największe zagrożenia dla twojego
pomysłu na biznes
ROZDZIAŁ 37. Zrozum swoje skłonności w sytuacjach z pozoru beznadziejnych,
żeby móc im przeciwdziałać
ROZDZIAŁ 38. Gdy trafisz na migrenowy problem wart rozwiązania, będziesz
wiedział, że to jest to
ROZDZIAŁ 39. Pozwól sobie na popełnianie błędów
ROZDZIAŁ 40. Nie graj za wszystko, co masz, dopóki nie potwierdzisz swoich
przypuszczeń w mniejszych zakładach
ROZDZIAŁ 41. Druga szansa zdarza się rzadko; upewnij się, że za pierwszym
razem trafiasz prosto w cel
ROZDZIAŁ 42. Gdy już odnajdziesz migrenowy problem, uważnie opracuj
rozwiązanie, zachowując czujność i wprowadzając niezbędne poprawki
ROZDZIAŁ 43. Nie stawiaj wszystkiego, co masz, dopóki nie dowiedziesz, że
klienci faktycznie chcą twojego produktu, i dopóki nie opracujesz właściwego modelu
biznesowego
ROZDZIAŁ 44. Siła twojego pierwotnego pomysłu, czy twojej ręki startowej, jest
zawsze względna
Podziękowania
O autorce
328 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka