wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

TOŻSAMOŚĆ POLSKICH KOBIET CIĄGŁOŚĆ ZMIANA KONTEKSTY


TITKOW A.

wydawnictwo: IFIS PAN, 2007, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tożsamość polskich kobiet

Ciągłość zmiana konteksty


Tożsamość polskich kobiet możemy postrzegać jako konglomerat niekiedy sprzecznych cech, jako ruchomą układankę różnorodnych elementów, jako "tożsamość puzzlową", w której znajduje się również miejsce, na przykład, na obniżenie prestiżu wzoru Matki-Polki na rzecz kobiety asertywnej.

Dzieje się tak dlatego, że temu "postmodernistycznemu tyglowi tożsamości" towarzyszy stabilna treść oczekiwań skierowanych pod adresem kobiet i częściowo przez nie akceptowanych.

Tak więc tożsamość kobiet "uwięziona" w familiocentrycznym indywidualizmie, "zawieszona" między nieodpłatną pracą w gospodarstwie domowym a "szklanym sufitem" jest wyłącznie efektem osobistych rozstrzygnięć, ponieważ nie ma szans na wsparcie, którym mogłoby być zaistnienie tożsamości grupowej kobiet.


Podziękowania

Wprowadzenie

Dlaczego tożsamość

Rozdział I
Kobiecość, Męskość, Tożsamość. Rola kategorii gender

1. Selektywne oczy socjologii

2. Wybór znaczenia różnicy

3. Przełom teoretyczny - kategoria gender

4. Płeć kulturowa a tożsamość

Rozdział II
Kobiety pod presją? Proces kształtowania się podstaw nowoczesnej tożsamości

1. Różne presje i ich niejednoznaczne konsekwencje

2. Podobieństwo rodzaju presji?

3. Teraźniejszość - pojawienie się wzoru presji

Struktura tożsamości

Rozdział III
Płeć biologiczna i płeć kulturowa jako osie organizujące psychospołeczną tożsamość kobiet i mężczyzn

1. Sposób funkcjonowania płci kulturowej

2. Płeć kulturowa - czy coś się zmieniło po czterech latach

3. Tożsamość "odtworzona". Mężczyźni, kobiety - ważne różnice, podobieństwa, niejednoznaczności

4.Płeć biologiczna, płeć kulturowa. Inne opisanie

5. Korzyści płynące z faktu bycia osobą androginiczną

Rozdział IV
Kobiety i ich identyfikacje w sferze prywatnej i publicznej

1. Kim polskie kobiety chciały i chcą być

2. Kim jestem? Identyfikacje kobiet (i mężczyzn)

3. Typy kobiet - powrót do tożsamości odtwarzanej

4. Czy dom znaczy to samo dla wszystkich kobiet?

5. Czy kobiety chcą robić kariery? Przypadek kobiet z wyższym wykształceniem

Rozdział V
Wartości rodzinne: zaplecze, ekspresja, fasada obowiązującego kontraktu płci

1. Podwójne standardy. O podobieństwach i różnicach w wychowywaniu dziewczynek i chłopców

2. Wartości rodzinne i ich stabilna pozycja na tle wartości ogólnych

3. Systemy wartości kobiet i mężczyzn - nieoczekiwany kierunek przemian

4. Reprodukcyjne zobowiązania małżeństwa i ich fasadowy charakter

5. Dziecko jako wartość. Czy wartością jest idea dziecka?

6. Czy opieka i troska kobiet o bliskie osoby będzie gwarantem trwania polskiej rodziny?

Rozdział VI
Tożsamość kobiet w relacjach. Czy możemy mówić o procesie formowania się nowych zasad kontraktu płci?

1. Desygnaty sfery prywatnej i sfery publicznej

2. Kobiety i mężczyźni w domu i małżeństwie. Modele życia w rodzinie. Postulaty

3. Dziecko jako element kreujący przebieg życia i tożsamość

4. Opieka nad bliskimi osobami - tożsamość zdeterminowana

5. Miejsce pracy - miejscem podporządkowania tożsamości

Rozdział VII
Interes grupowy polskich kobiet. Charakter wątpliwości. Szanse artykulacji. Rola tożsamości grupowej

1. Charakter wątpliwości

2. Uniwersalny charakter barier

3. Warunki sprzyjające zaistnieniu i realizacji interesu grupowego kobiet

4. Polska droga krystalizacji interesu grupowego kobiet. Formy artykulacji interesu i jego świadomość

5. Deficyt solidarności kobiet wskaźnikiem braku ich tożsamości grupowej

6. Interes grupowy kobiet czy grupy interesu kobiet

Podsumowanie

Kobieta pod presją, super kobieta


314 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022