|
MODEL REAGOWANIA NA ZAGROŻENIA PIRACTWEM MORSKIM
WARDIN K. wydawnictwo: BEL STUDIO, 2014, wydanie I cena netto: 69.10 Twoja cena 65,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Model reagowania na zagrożenia piractwem morskim
Autorka skupiła się na określeniu przyczyn, czynników sprzyjających i trudności
w zwalczaniu współczesnego piractwa morskiego oraz wyselekcjonowaniu i analizie
regionów jego występowania.
Badaniom podlegała sytuacja geopolityczna Somalii pod kątem jej wpływu na
generowanie działalności i aktywnej obecności piratów somalijskich w Rogu Afryki.
Ponadto podjęto próbę analizy strat ponoszonych przez transport morski, które
powodują swoimi działaniami na morzu piraci somalijscy. Analizie podlega spektrum
politycznego, militarnego i finansowego zaangażowania międzynarodowego (ONZ, UE, NATO
oraz innych państw), mającego na celu ochronę transportu morskiego oraz wpływ tego
zaangażowania (organizacji, państw) na ograniczenie działalności piratów
somalijskich. Zakresem badań objęto okres lat 2008–2011.
Rozwój piractwa somalijskiego w XXI w. stał się przyczyną stanowczej reakcji
wszystkich podmiotów stosunków międzynarodowych, skierowaną na ochronę potężnego
strumienia transportowego, który odbywa się każdego roku na analizowanym akwenie.
Straty i dodatkowe koszty, ponoszone od roku 2008 w związku z tym procederem zarówno
przez transport morski, jak i zaangażowane w ograniczanie i zwalczanie piractwa
organizacje międzynarodowe oraz poszczególne państwa, stanowią duże obciążenie
finansowe, ponoszone dla społeczności międzynarodowej, ale ponad wszystko nie
przyniosły do chwili obecnej (rok 2012) eliminacji tego zjawiska, a jedynie częściowo
je ograniczyły.
326 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|