wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BYĆ KOBIETĄ BIZNESU


BIAŁOPIOTROWICZ G. ROGALSKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2014, wydanie I

cena netto: 64.50 Twoja cena  61,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Być kobietą biznesu

Kierowanie zespołem, motywowanie pracowników, budowanie własnego wizerunku


Kobiety potrafią doskonale sobie radzić w sferze biznesu. Wciąż jednak istnieją obszary funkcjonowania, w których wiele z nich poszukuje wzorca, działając metodą prób i błędów lub kierując się stereotypami społecznymi, co w efekcie prowadzi do osłabienia ich pozycji w organizacji.

Książka zawiera wiele wartościowych, praktycznych wskazówek, które pomogą kobietom budować swoją pozycję i autorytet w dzisiejszej biznesowej rzeczywistości, doskonalić umiejętność kierowania zespołem i motywowania pracowników, rozwijać umiejętności komunikacyjne i świadomie budować swój wizerunek.

Cenną inspiracją dla nich może się okazać także sześć wywiadów z niezwykłymi kobietami, które przebyły własną drogę w sferze biznesu – sześć porywających historii zwieńczonych happy endem. Nie każda z bohaterek tych rozmów wiedziała od razu, że biznes to jej przeznaczenie, ale każda bez wahania oddała się swojej pasji. Wszystkie odniosły sukces, choć dla każdej z nich ten sukces co innego znaczy.


Od autorek

Część pierwsza. Sztuka bycia kobietą biznesu

1. Wizerunek kobiety biznesu
Wizerunek to dużo więcej niż moda

2. Psychologia wyglądu, czyli jak cię widzą, tak ci płacą
Wygląd kobiety biznesu
Ubranie
Fryzura
Makijaż jako element wizerunku biznesowego kobiety
Torebki, aktówki, teczki
Obuwie
Biżuteria
Zapach jako element kreowania wizerunku kobiety biznesu
Dłonie
Uzębienie jako element wizerunku kobiety biznesu
Pióro czy długopis?
Okulary, soczewki kontaktowe
Zegarek

3. Etykieta jako element kreowania wizerunku kobiety biznesu
Etykieta biznesowa
Pozdrawianie się
Kto kogo pozdrawia
Uścisk dłoni jako podpis człowieka
Profesjonalny uścisk dłoni
Zasady powitania uściskiem dłoni w sferze biznesu
Przemieszczanie się, czyli kto idzie pierwszy
Etykieta spotkań biznesowych
Wizytówki
Zajmowanie miejsc podczas spotkań biznesowych
Pożegnanie, czyli jak się zachować
Biznesowa etykieta telefoniczna
Telefon stacjonarny - zasady w sferze biznesowej
Telefon komórkowy służbowy - zasady etykiety telefonicznej
Netykieta

4. Magia słów w kreowaniu wizerunku kobiety biznesu
Język przedszkolaka
Otwarty sposób wypowiadania się
Jak skutecznie utrudnić porozumienie?
Zaprzeczenia i wyrażenia negatywne

5. Skuteczna rozmowa biznesowa
Komunikacja niewerbalna
Komunikacja werbalna
Rozmowa biznesowa
Narzędzia komunikacyjne
Parafraza jako narzędzie komunikacji interpersonalnej
Przejęcie kontroli nad rozmową, czyli sztuka zadawania pytań
Zasady prowadzenia skutecznej rozmowy biznesowej
Bariery komunikacyjne, czyli co utrudnia skuteczne prowadzenie rozmowy biznesowej

6. Sztuka słuchania
Słuchanie empatyczne
Słuchanie oceniające
Słuchanie interpretacyjne, czyli jak same sobie szkodzimy

7. Sztuka budowania relacji z ludźmi
Budowanie relacji na podstawie podobieństw
Budowanie relacji na podstawie różnic
Dostosowywanie się

8. Siła spokoju kobiety biznesu
Jak reagujemy w sytuacji stresu?
Stres dnia codziennego
Istota stresu
Fazy stresu
Odporność na stres
Panowanie nad stresem
Style radzenia sobie ze stresem
Panowanie nad stresem - wskazówki
Obszar I minimalizowania negatywnych skutków stresu: znajomość siebie i zarządzanie emocjami
Obszar II minimalizowania negatywnych skutków stresu: zdrowy styl życia ze szczególnym uwzględnieniem mózgu
Obszar III minimalizowania negatywnych skutków stresu: relaks i wypoczynek
Obszar IV minimalizowania negatywnych skutków stresu: aktywność fizyczna

9. Harmonia między pracą a życiem prywatnym
Sprawdź swój stosunek do prac
Planowanie jako istotny element work-life balance
Zadania ważne i pilne, czyli zarządzanie kryzysami. Pierwsza ćwiartka matrycy Eisenhowera
Zadania pilne i nieważne, czyli zarządzanie cudzymi priorytetami. Trzecia ćwiartka matrycy Eisenhowera
Zadania niepilne i nieważne, czyli zarządzanie złodziejami czasu. Czwarta ćwiartka matrycy Eisenhowera
Zadania niepilne i ważne, czyli zarządzanie samym sobą. Druga ćwiartka matrycy Eisenhowera
Główne zasady budowania harmonii między życiem prywatnym, pracą i troską o samą siebie

Część druga. Sztuka kierowania ludźmi

10. Psychologia przewodzenia zespołowi, czyli od czego zależy skuteczność kierowania innymi
Lider formalny a lider nieformalny
Negatywny lider nieformalny
Jak współpracować z liderem nieformalnym

11. Zasady kierowania ludźmi i budowania zdrowych relacji w zespole
Zasada 1. Bezwarunkowa akceptacja
Zasada 2. Oddzielenie zachowania od człowieka
Zasada 3. Określenie ról
Zasada 4. Wyznaczenie obszarów działania
Zasada 5. Kontrakt psychologiczny jako skuteczne narzędzie w zarządzaniu ludźmi
Dlaczego kontrakt psychologiczny jest potrzebny?
Istota kontraktu psychologicznego
Tworzenie menedżerskiego kontraktu psychologicznego z zespołem
Jak wdrażać kontrakt psychologiczny?
Psychologiczny proces zmiany
Co wzmacnia nas w procesie wdrażania kontraktu psychologicznego i dokonywania zmian?
Co utrudnia wdrażanie kontraktu psychologicznego?
Jak przygotować siebie do wdrożenia kontraktu psychologicznego?
Jak przebiega wdrażanie kontraktu psychologicznego?

12. Wzmacnianie zachowań pozytywnych i nagradzanie pracowników
Dlaczego nagradzać?
Za co nagradzać?
Sformułowanie oczekiwań wobec pracownika
Zaakceptowanie przez pracownika stawianych mu wymagań
Otwarte, szczere i precyzyjne wyrażenie przez pracownika swoich oczekiwań wobec pracodawcy
Forma nagradzania, czyli co jest nagrodą
Zasady skutecznego nagradzania pracowników

13. Korygowanie negatywnych zachowań pracowników przez umiejętne dyscyplinowanie
Co zrobić, gdy pracownik mimo rozmowy dyscyplinującej zachowuje się bez zmian
Zasady stosowania ultimatum

14. Jak motywować pracowników
Co to jest motywacja?
Skuteczne motywowanie
Strategie motywacyjne
Zasada 1 skutecznego motywowania pracowników: poznanie potrzeb
Zasada 2 skutecznego motywowania pracowników: oczekiwanie od nich tego, co najlepsze
Zasada 3 skutecznego motywowania pracowników: podniesienie poziomu wymagań i wyznaczanie celów
Zasada 4 skutecznego motywowania pracowników: błąd jest naturalnym elementem pracy
Zasada 5 skutecznego motywowania pracowników: poszukiwanie wspólnych celów i wartości
Zasada 6 skutecznego motywowania pracowników: korzystanie z wzorców, czyli pokazywanie, jak robią to inni
Zasada 7 skutecznego motywowania pracowników: zauważanie, chwalenie i docenianie osiągnięć
Strategie motywacji, czyli o czym należy pamiętać, motywując pracowników
Wybrane zasady motywowania

15. Style kierowania
Menedżer o orientacji przedmiotowej
Menedżer o orientacji podmiotowej
Menedżer o samoocenie zawyżonej (JA=OK; TY?OK)
Menedżer o samoocenie zaniżonej (JA?OK; TY=OK)
Menedżer z samooceną adekwatną (JA=OK i TY=OK)
Kierowanie autokratyczne
Kierowanie demokratyczne
Styl nieingerujący
Styl integracyjny
Style kierowania w procesie tworzenia zespołu
Jaki styl kierowania wybrać?
Charyzmatyczny przywódca
Jak budować skuteczny zespół?

16. Sztuka odmawiania, czyli asertywność w biznesie
Asertywność i otwartość
Zachowania nieasertywne
Zachowania asertywne
Zasady zmiany zachowania z nieasertywnego na asertywne
Asertywność fizyczna
Odmowa
Asertywne przyjmowanie odmowy
Asertywne odmawianie

17. Udane negocjacje kobiety biznesu
Istota negocjacji w ujęciu praktycznym
Kiedy podejmować negocjacje
Kiedy zrezygnować z negocjacji
Style negocjacyjne w aspekcie wyniku
Etapy procesu negocjacyjnego
Przygotowanie do negocjacji
Otwarcie rozmów
Prowadzenie rozmów negocjacyjnych
Kontrakt końcowy
Zasady udanych negocjacji
Zasady ogólne negocjacji handlowych
Nasze prawa podczas negocjacji handlowych
Negocjacje na co dzień

Część trzecia. Wywiady

Anna Dymna
Krystyna Janda
Małgorzata i Agnieszka Kotlonek
Dorota Soszyńska
Sonia Wędrychowicz-Horbatowska
Lucyna Wieczorek


524 strony, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022