wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.90 36,01   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CONTROLLING W PRZYKŁADACH PORADNIK PRAKTYKA


PRÓCHNICKI W.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2014, wydanie I

cena netto: 37.90 Twoja cena  36,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Controlling w przykładach

Poradnik praktyka


Controlling w przykładach. Poradnik praktyka to książka przeznaczona dla pracowników działów controllingu, finansów i sprzedaży.

Każdy z rozdziałów stanowi studium przypadku wybranego zagadnienia wraz z propozycją optymalnych rozwiązań. Wszystkie przykłady czy zagadnienia to wynik codziennej pracy autora (praktyka!) i jego doświadczeń wyniesionych z działów controllingu wielu znanych firm.

Książka dostarczy Ci odpowiedzi na najważniejsze pytania z dziedziny controllingu:

  • Jakie są najlepsze rozwiązania dotyczące budżetowania, raportowania i strategii sprzedażowych?

  • Jak zbadać potrzeby raportowe w firmie?

  • Jak przeprowadzić analizę strategicznego potencjału organizacji?

  • Jak zorganizować procesy tworzenia i porządkowania procedur?

  • Na czym polega budżetowanie elastyczne sprzedaży?

  • Jak zbudować i wielostopniowy, i wieloblokowy rachunek wyników firmy?

  • Jakie strategie sprzedażowe można zastosować w przedsiębiorstwie?


Wojciech Próchnicki jest specjalistą ds. controllingu i raportowania oraz analitykiem finansowym w międzynarodowych korporacjach. Praca w działach finansowych i controllingu połączona z wiedzą z zakresu używania narzędzi Microsoft Office pozwala mu na przedstawienie praktycznych przykładów, a także rozwiązań problemów, z którymi spotykają się pracownicy tych działów. Jako trener pracuje od kilku lat. Główną tematyką prowadzonych szkoleń jest zastosowanie Excela, Accessa oraz VBA do usprawniania procesów biznesowych w firmie oraz automatyzowania pracy działów controllingu i finansów.


O autorze (7)

Wstęp (9)

1. Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek przychodów, kosztów i pokryć finansowych (11)

  • Stopnie rachunku wyników (12)
  • Segmenty (bloki) rachunku wyników (14)
  • Przykładowe modele wieloblokowe i wielostopniowe rachunki wyników (14)
  • Rozbudowany model wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (17)
  • Dostosowanie systemu finansowo-księgowego do wymogów wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (18)
  • Wady i zalety wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (19)

2. Ocena rentowności zleceń z zastosowaniem technicznego kosztu wytworzenia (TKW) (21)

  • Sposób określania rentowności zlecenia (21)
  • RBH w poszczególnych wydziałach produkcyjnych (22)
  • Określenie TKW produktów (23)
  • Rentowność zleceń (23)

3. Określenie potrzeb raportowych w firmie (27)

  • Kryteria podziału sprzedaży i organizacji działu sprzedaży (27)
  • Etapy budowy systemu raportowania (29)

4. Budżetowanie elastyczne w sprzedaży (35)

  • Budżetowanie elastyczne (36)
  • Struktura sprzedaży jako podstawa budżetów cząstkowych (37)
  • Wykonanie budżetu i analiza odchyleń (40)

5. System raportowania wskaźników efektywności pracy przedstawicieli handlowych (43)

  • Wskaźniki efektywności (43)
  • Forma raportowania KPI (45)
  • Graficzna prezentacja realizacji celów KPI (46)

6. Organizacja działu sprzedaży w firmie usługowej (49)

  • Kryteria podziału sprzedaży i organizacji działu sprzedaży (49)
  • Funkcje podlegające ocenie (50)
  • Struktura działu sprzedaży według kryterium geograficznego (51)
  • Struktura działu sprzedaży według grup produktów poddawanych zdobieniu (52)
  • Struktura działu sprzedaży według rodzaju klienta (53)
  • Struktura działu sprzedaży według sposobu obsługi (54)
  • Struktura działu sprzedaży według techniki zdobienia (55)
  • Podsumowanie wszystkich koncepcji nowej organizacji działu sprzedaży (56)

7. Dywersyfikacja jako metoda zwiększenia sprzedaży i konkurencyjności firmy (57)

  • Dywersyfikacja i jej rodzaje (57)
  • Strategia dywersyfikacji (58)
  • Rola i zadania działu sprzedaży w budowaniu strategii dywersyfikacji (59)
  • Planowana rentowność produktów i grup klientów (61)

8. Strategia poprawy marży (65)

  • Strategia poprawy marży I stopnia (65)
  • Przedmiot działalności i struktura sprzedaży firmy (67)
  • System controllingu strategicznego (67)
  • Marża I stopnia (72)
  • Rola szefa sprzedaży i działu sprzedaży w procesie (73)

9. Wykresy: radarowy, bąbelkowy, typu flying bridges (77)

  • Wykres radarowy - prezentacja wskaźników o różnych miarach (77)
  • Wykres bąbelkowy - graficzna prezentacja struktury sprzedaży (80)
  • Wykres flying bridges - graficzna prezentacja odchyleń w sprzedaży poszczególnych produktów (83)

10. Strategia działania w niszach rynkowych jako szansa na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej (87)

  • Nisza rynkowa i jej rodzaje (87)
  • Strategia niszy rynkowej (89)
  • Strategia niszy rynkowej jako szansa dla lokalnego biura podróży (90)
  • Analiza ryzyka i mapa ryzyka dla biura podróży (93)

11. Cross-selling i up-selling - strategie sprzedaży (97)

  • Cross-selling (97)
  • Up-selling (98)
  • Strategie cross-sellingu i up-sellingu w hotelarstwie (99)
  • Korzyści dla firmy i dla klienta wynikające z cross-sellingu i up-sellingu (100)

12. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym za pomocą instrumentów pochodnych (103)

  • Ryzyko operacyjne (103)
  • Instrumenty pochodne (104)
  • Swap (106)
  • Opcje (106)
  • Kontrakty terminowe (forward, futures) (106)
  • Kontrakt typu forward jako narzędzie zabezpieczające przed ryzykiem kursowym w transakcjach z podmiotem zagranicznym (107)

13. Koszty jakości (111)

  • Klasyfikacja kosztów jakości (111)
  • Przykład rachunku kosztów jakości (112)

14. Optymalizacja procesów sprawozdawczych (119)

  • System sprawozdawczy w firmie (119)
  • Budowa numeru zlecenia (121)
  • Określenie rentowności firmy w różnych aspektach (122)

15. Analiza potencjału strategicznego firmy (127)

  • Analiza zasobów firmy (127)
  • Analiza kluczowych czynników sukcesu (128)
  • Mapa kluczowych czynników sukcesu (132)

16. Rola controllera jako osoby kształtującej informację zarządczą w firmie (135)

  • Funkcja controllera w procesie pozyskiwania i przekazywania informacji (135)
  • Controller jako organizator systemu informacji w przedsiębiorstwie (138)
  • Kompetencje zawodowe i społeczne controllera (140)
  • Współpraca controllera z kadrą zarządzającą oraz resztą przedsiębiorstwa (142)
  • Informacja zarządcza i jej rodzaje (142)
  • Zrównoważona karta wyników i kluczowe wskaźniki efektywności jako przykład pozyskiwania i przekazywania (prezentacji) informacji zarządczej przez controllera (144)

17. Macierz procedur jako narzędzie zarządzania procesami w firmie (147)

  • Macierz procedur (147)
  • Macierz procedur - przykład: dział HR (148)

18. Wskaźniki oceny dostawców (151)

  • Wskaźniki oceny dostawców (151)
  • Miesięczna ocena dostawców (152)
  • Podział na dostawców podstawowych i alternatywnych (152)

160 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022