wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ


KARASZEWSKI R.

wydawnictwo: TNOIK, 2009, wydanie I

cena netto: 61.50 Twoja cena  58,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością


"Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością" zawiera kompendium podstawowej wiedzy menedżerskiej niezbędnej do poruszania się we współczesnej, zorientowanej jakościowo, globalnej gospodarce.

Niniejsza pozycja adresowana jest zarówno do środowiska akademickiego, w tym przede wszystkim studentów i słuchaczy studiów z zakresu ekonomiii zarządzania, jak i praktyków biznesu.

Wśród rozlicznych prezentowanych zagadnień, szczególną uwagę poświęcono na przybliżenie następujących zagadnień: wielowymiarowe i multiperspektywiczne definiowanie jakości, miejsce przywództwa w zarządzaniu jakością, praca zespołowa, koncepcje zarządzania, w tym: Hoshin Kanri, Six Sigma, Lean Six Sigma, instrumentarium zarządzania wykorzystywane w procesie ciągłych usprawnień, w tym: Quality Function Deployment, Kaizen, 5S, SPC, Metoda Taguchi, FMEA, standardy zarządzania jakością (ISO 9001:2000, QS 9000, VDA 6.1, TS 16949), modele nagród jakości (Deming Prize, MBNQA, EFQM Excellence Award), systemy zarządzania środowiskowego, HACCP.


Wstęp

Rozdział pierwszy
Jakości ~pojęcie, koszty, planowanie
1.1. Jakość jako kategoria filozoficzna
1.2. Problem wielowymiarowości
1.2.1. Multiperspektywiczne definiowanie jakości
1.2.2. Definiowanie jakości a specyfika działalności usługowej
1.3. Jakość w kontekście strat społecznych
1.4. Jakość wyrobów
1.5. Deskryptywne i komparatywne definiowanie jakości
1.6. Orientacja konsumencka a definiowanie jakości
1.7. Jakość w świetle koncepcji przyswajania wiedzy przez organizację
1.8. Jakość w kontekście działań usprawniających
1.9. Koszty jakości, problemy optymalizacji
1.9.1. Ewolucja koncepcji kosztów jakości
1.9.2. Kosztowo-efektywne zarządzanie jakością
1.9.3. Relacje poszczególnych grup kosztów
1.9.4. Dane i ich źródła w szacowaniu kosztów jakości
1.9.5. Budowa systemu kosztów jakości - rachunek kosztów jakości
1.9.6. Problemy funkcjonowania systemu kosztów jakości
1.10. Planowanie jakości

Rozdział drugi
Zarządzanie jakością - geneza, ewolucja, podejście kompleksowe
2.1. U źródeł zarządzania jakością
2.2. Miejsce jakości i zarządzania jakością w rozwoju społecznym
2.3. Zaangażowanie aparatu państwowego w zarządzanie jakością
2.4. Rewolucja przemysłowa a jakość
2.5. Jakość w XX wieku
2.6. Geneza zarządzania jakością na tle rozwoju nauk o zarządzaniu
2.7. Rozwój podejścia kompleksowego w zarządzaniu jakością
2.8. Total Quality Management
2.8.1. Wybrane definicje TQM
2.8.2. TQM a proces zmian zachodzących w przedsiębiorstwie
2.8.3. TQM a kultura organizacyjna
2.8.4. Miejsce pracy zespołowej w koncepcji TQM
2.8.5. Rola naczelnego kierownictwa w zarządzaniu przez jakość
2.8.6. Istota i praktyki przywództwa
2.8.7. Miejsce zarządzania procesami w dążeniu do doskonałości organizacyjnej
2.8.8. Problemy związane z wprowadzaniem zarządzania przez jakość

Rozdział trzeci
Współczesne rozwiązania w zakresie kompleksowego zarządzania jakością
3.1. Hoshin kanri
3.1.1. Geneza, zarys koncepcji
3.1.2. Polityka roczna, średnio- i długoterminowa
3.1.3. Filozofia przedsiębiorstwa a polityka jakości
3.1.4. Proces catch-ball
3.2. Six Sigma
3.2.1. Istota i definicja
3.2.2. Geneza metody
3.2.3. Podstawowe założenia koncepcji S/ ‘x Sigma
3.2.4. Etapy wprowadzania
3.2.5. Funkcje i struktury kierownicze w ramach programu Six Sigma
3.2.6. Six Sigma a Total Quality Management
3.3. Lean Six Sigma
3.3.1. Synergia Lean i Six Sigma
3.3.2. Lean - istota szybkości przebiegu procesów
3.3.3. Podstawowe założenia i wytyczne Lean Six Sigma

Rozdział czwarty
Instrumentarium wykorzystywane w procesie doskonalenia Jakości
4.1. 5S i Kaizen
4.2. Just in Time (JIT)
4.3. Benchmarking
4.4. Statystyczna kontrola procesu (SPC)
4.5. Failure Mode and Effects Analysis - analiza rodzajów błędów oraz ich skutków
4.6. Metoda Taguchi
4.7. Quality Function Deployment (QFD ) - metoda zaawansowanego planowania jakości
4.7.1. Wprowadzenie
4.7.2. Dom Jakości
4.7.3. Fazy wprowadzania QFD
4.7.4. Zastosowanie QFD
4.8. BPR {Business Process Reengineering)
4.9. Instrument pomiaru jakości usług - servqual

Rozdział piąty
Modele zarządzania Jakością, rozwiązania standaryzacyjne
5.1. Modele zarządzania jakością skodyfikowane w programach wybranych krajowych i międzynarodowych nagród jakości
5.1.1. Deming Prize
5.1.2. Malcolm Baldrige National Quality Award
5.1.3. European Quality Award (EQA) - EFQM Excellence Award
5.1.4. Polska Nagroda Jakości
5.1.5. Przegląd programów krajowych nagród jakości
5.2. Standardy zarządzania jakością
5.2.1. Normy zarządzania jakością serii ISO 9000
5.2.2. Standardy branżowe QS-9000, VDA 6.1, TS 16949
5.2.3. HACCP - Analiza Punktów Krytycznych Zagrożeń
5.3. Standardy zarządzania środowiskowego
5.3.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania środowiskowego
5.3.2. Założenia systemu zarządzania środowiskowego
5.3.3. Geneza oraz rodzina norm środowiskowych
5.3.4. Wymagania normy ISO 14001:2004

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel


368 stron, B5, oprawa iękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022