wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOOPETYCJA W ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH DETERMINANTY I DYNAMIKA


ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A.

wydawnictwo: PLACET, 2014, wydanie I

cena netto: 57.60 Twoja cena  54,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Koopetycja w rozwoju przedsiębiorstw High-Tech

Determinanty i dynamika


W miarę zawężania się pola konkurencji rośnie znaczenie zasobów niematerialnych i innowacyjnych zdolności firmy. Zastanowiło więc wielu badaczy jak relacje międzyorganizacyjne wpływają na rozwój tych zdolności.

Jednym z poglądów wyjaśniających strategię sieci międzyorganizacyjnych jest paralelizm konkurowania i współpracy. Współpraca oznacza poszukiwanie synergii z tych relacji i ma miejsce w procesie kreowania dodatkowej wartości w sieci, a konkurencja dotyczy podziału tej wartości.

Zespalanie się konkurencji i współpracy w jeden typ relacji i interakcji określa się mianem KOOPETYCJI.

Koopetycja, mimo iż jest zjawiskiem stosunkowo młodym, dynamicznie się rozwija. Relacje koopetycyjne mają ogromne znaczenie dla strategii rozwoju przedsiębiorstw, relacji między konkurentami, reguł gry w sektorach oraz dla rozwoju gospodarek poszczególnych krajów i regionów. Mimo ich istotności, poziom wiedzy dotyczącej ich uwarunkowań, dynamiki i wpływu na rozwój przedsiębiorstw jest niesatysfakcjonujący. Dlatego podjęliśmy badania, które mają odpowiedzieć na pytania:

• Jak koopetycja wpływa na rozwój przedsiębiorstw wysokich technologii? i odwrotnie,

• Jak faza rozwoju przedsiębiorstwa high-tech wpływa na typ relacji koopetecyjnych? Uzyskane odpowiedzi zawarliśmy w tej pracy i mamy nadzieję, że posłużą one menedżerom, konsultantom, naukowcom i studentom w dalszym badaniu i stymulowaniu tych relacji.


Wstęp

1. ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH
Anna Adamik, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
1.1. Specyfika przedsiębiorstw wysokich technologii
1.2. Istota rozwoju przedsiębiorstw high-tech
1.3. Formy, etapy i czynniki rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii
1.4. Stan, struktura i tendencje rozwojowe firm high-tech w Polsce

2. KOOPETYCJA W ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH
Wojciech Czakon
2.1. Pojęcie i cechy koopetycji
2.2. Typy relacji koopetycyjnych
2.3. Motywy podjęcia koopetycji
2.4. Znaczenie koopetycji dla rozwoju firm high-tech

3. METODYKA BADAŃ EMPIRYCZNYCH
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
3.1. Cel i zakres badań
3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.3.Charakterystyka próby badawczej w badaniach ilościowych

4. DETERMINANTY KOOPETYCJI PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH
Wojciech Czakon, Wojciech Machel
4.1. Zewnętrzne uwarunkowania koopetycji
4.2. Wewnętrzne uwarunkowania koopetycji
4.3. Determinanty koopetycji w praktyce rozwoju firm high-tech

5. STRATEGIA KOOPETYCJI W PRAKTYCE FIRM HIGH-TECH
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
5.1. Motywy podjęcia współpracy z konkurentami
5.2. Typy relacji koopetycyjnych
5.3. Wybory i preferencje względem koopetytorów
5.4. Korzyści i koszty koopetycji

6. OBSZARY DZIAŁAŃ KOOPERENCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH
Joanna Cygler, Wojciech Machel
6.1. Typologia obszarów kooperencyjnych
6.2. Badania i rozwój
6.3. Zaopatrzenie, sprzedaż i logistyka
6.4. Produkcja i usługi
6.5. Marketing
6.6. Finanse
6.7. Zasoby ludzkie
6.8. Informatyka

7. DYNAMIKA RELACJI KOOPETYCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH
Anna Adamik, Anna Zakrzewska-Bielawska
7.1. Istota dynamiki i modelowania
7.2. Dynamika relacji koopetycyjnych firm high-tech w ujęciu empirycznym
7.3. Kształtowanie relacji koopetycyjnych w przedsiębiorstwach high-tech - ujęcie modelowe
7.4. Bariery rozwoju relacji koopetycyjnych

8. KOOPETYCJA W ROZWOJU FIRM HIGH-TECH - studia przypadków
8.1. Koopetycja w fazie narodzin - przypadek WiRan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Wojciech Machel
8.2. Koopetycja w fazie wzrostu - przypadek firmy Sensilab Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - S.K-A.
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
8.3. Koopetycja w fazie dojrzałości - przypadek COBR POLMATEX-CENARO
Anna Adamik
8.4. Koopetycja w fazie schyłku - przypadek firmy MyNetwork Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Wojciech Czakon

Zakończenie
Załącznik 1 Kwestionariusz do badań ankietowych
Załącznik 2 Listy kontrolne dla diagnozy fazy rozwoju przedsiębiorstwa


384 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022