Fundamenty kariery
Strategiczne poszukiwanie i zdobywanie pracy
Kilka lat temu wielu aktywnych zawodowo ludzi wyjechało z kraju, tymczasem wskaźniki
gospodarcze szły ostro w górę, firmy się rozwijały i pilnie potrzebowały nowych
kadr. Dzięki temu szukający pracy trafiał na „rynek pracownika”. O pracę na miarę
naszych oczekiwań było stosunkowo łatwo — wystarczyło wykazać trochę chęci,
czasem także umiejętności i już: etat w kieszeni. Potem szkolenie, wdrożenie do
wykonywania powierzonych zadań i nawet osoba z niewielkim doświadczeniem jakoś sobie
radziła. Bez wielkiej filozofii, planowania, wyznaczania celów i konsekwentnego do nich
dochodzenia.
Dziś jest inaczej — recesja, przystosowanie firm do niedoboru wykwalifikowanych
kadr, powstanie nowych zawodów.
Żeby dziś znaleźć dobrą pracę, trzeba się nieźle natrudzić, mieć skuteczną
strategię i konsekwentnie realizować jej założenia.
Płaca minimalna? Wysokie C? Pierwsze wrażenie? Każda praca? Wąska specjalizacja?
Znajomości? Bycie zawsze krok przed innymi? A może obrałeś strategię jajka sadzonego,
czyli gruntowną znajomość własnego zawodu? Niezależnie od drogi, którą wybierzesz,
musisz dobrze ją zaplanować, by przyniosła pożądany efekt — Twoją nową pracę!
Wacław Kisiel-Dorohinicki — — psycholog, absolwent Wydziału
Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, certyfikowany trener
kadr, licencjonowany doradca zawodowy. Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego,
Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w
Krakowie, współpracownik wielu firm szkoleniowo-doradczych. Specjalizuje się w tematyce
rynku pracy, rozwoju kompetencji interpersonalnych oraz wsparcia sprzedaży i
zarządzania.
Od autora (7)
Rozdział 1. Wybór strategii budowania przewagi na rynku pracy (11)
Rozdział 2. Strategiczne kroki: od intuicji po rzetelne przygotowanie
(35)
Rozdział 3. Poznanie siebie to punkt wyjścia (41)
Rozdział 4. Czas zmian (93)
Rozdział 5. Rynek pracy (105)
Rozdział 6. Znajomość zawodu, w którym poszukujesz zatrudnienia (121)
Rozdział 7. Konkurencja na rynku pracy (147)
Rozdział 8. Metody poszukiwania pracy - przede wszystkim efektywność
(155)
Rozdział 9. Podsumowanie: utrzymanie się na rynku pracy i czerpanie zadowolenia
z realizowanych zadań (165)
Literatura (174)
176 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka