|
ACTION RESEARCH W PRAKTYCE NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE W DZIAŁANIU I NAD DZIAŁANIAMI AUTORSKIMI
NOWAK-ŁOJEWSKA A. RED. wydawnictwo: WUG, 2021, wydanie Icena netto: 37.49 Twoja cena 35,62 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Action research w praktyce
Nauczycielskie
refleksje „w” działaniu i „nad”
działaniami autorskimi
Propozycja
wydania pracy zbiorowej pod redakcją Agnieszki Nowak-Łojewskiej pojawia
się w momencie szczególnym dla kondycji oświaty. Po okresie
strajków nauczycieli domagających się profesjonalnego
uznania, po okresie zdalnej edukacji – ujawniającej z jednej
strony odpowiedzialność osobistą nauczycieli za jakość oferowanej
edukacji, a z drugiej coraz bardziej natarczywe próby
centralizacji programowej i odgórną kontrolę –
oddanie głosu nauczycielom w sprawie uwiarygodnienia ich kompetencji
refleksyjno-krytycznych w zmienianiu kultury edukacji uznaję za ważne
wydarzenie – jeśli nie równe, to zbliżone wagą do
opublikowania pod redakcją Soni Nieto dwóch głośnych w
Stanach Zjednoczonych książek napisanych wspólnie z
nauczycielami – Dlaczego uczymy (Why We Teach) w 2005 roku i
po ograniczeniu względnej autonomii w edukacji w roku 2014 –
Dlaczego uczymy teraz (Why We Teach Now).
Opublikowanie
auto-rekonstrukcji refleksji nauczycieli – odchodzących we
własnej praktyce od dominujących w oświacie paradygmatów
– wniesie nie tylko nową wiedzę do nauki o nauczaniu i
nauczycielach, ale z całą pewnością może też wnieść znaczenie dla
tytułowych bohaterów współkreujących zbiorową
„opowieść”, osób związanych z nimi w
środowiskach ich profesjonalnego zaangażowania, i last but not least,
potencjalnych czytelników, reprezentujących
zarówno światy praktyków, edukatorów,
jak i profesjonalnych badaczy.
Z
recenzji dr hab. Doroty Gołębniak, prof. DSW
Wprowadzenie
Część I O
badaniach w działaniu
Agnieszka Nowak-Łojewska
Badania w działaniu - podstawy teoretyczne i egzemplifikacje
Część II
Autorskie rozwiązania z wykorzystaniem action research
Monika Wiśniewska-Kin
"Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie". Nauka czytania wyzwalająca
myślenie z perspektywy autorki projektu
Weronika Kisiel
"Skutecznie zdziwiona" - nauczycielskie refleksje nad działaniami
autorskimi
Jolanta Gałecka
Jak uczyłam hiszpańskiego dzieci anglojęzyczne - moje action research
Marta Kwella
Plan daltoński w przestrzeni edukacji leśnej
Anna Blokus-Szkodzińska
"Inteligencje personalne w pracy z dzieckiem". Autorski program dla
nauczycieli i studentów pedagogiki
Sylwia Sergot
Filozofowanie z dziećmi. Autorski program zajęć "Jestem dzieckiem.
Myślę"
Anna Gajewska
Edukacja przyrodnicza dzieci wczesnoszkolnych. Autorskie rozwiązanie z
wykorzystaniem aktywności badawczej
Marlena Dudek
Autorski program "Uczymy się przez zajęcia praktyczne" dla
uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Zakończenie - refleksje nad refleksjami
236
stron, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|