|
MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE PEDAGOGICZNE PSYCHOLOGICZNE I SOCJOLOGICZNE UWARUNKOWANIA MEDIACJI W SZKOLE
DUDA A. CZERWIŃSKA-JAKIMIUK E. SZAST M. MĄDRY-KUPIEC M. SKRZYPEK W. wydawnictwo: SCHOLAR, 2021, wydanie Icena netto: 35.70 Twoja cena 33,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Masz prawo do mediacji w szkole
Pedagogiczne,
psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole
To kolejna propozycja
wydawnicza zawierająca uzupełnienie dotychczasowy opracowań na temat
mediacji.
Autorzy
są przede wszystkim praktykami, ale i naukowcami, którzy
chętnie dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem ze wszystkimi
czytelnikami.
Od
autorów
7
Rozdział 1
Emocje
we wczesnej adolescencji − jak je rozumieć i na nie
wpływać?
9
Wstęp
10
Specyfika emocji we wczesnej
adolescencji
11
Kilka słów o niektórych emocjach
nastolatków
13
Szczególna rola emocji
negatywnych
16
Niektóre zjawiska zakłócające dojrzewanie
emocjonalne
nastolatków
17
Inteligencja emocjonalna i jej podstawowe
założenia
19
Kilka słów o relacji dorosłego z
nastolatkiem
21
Wskazówki do pracy nad inteligencją emocjonalną
nastolatka
. 22
Nazywanie własnych
emocji
23
Kierowanie
emocjami
25
Zdolność do motywowania
się
27
Rozpoznawanie emocji u
innych
29
Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z
innymi
. 31
Podsumowanie
. 33
Bibliografia
34
Rozdział 2
Społeczne
aspekty mediacji rówieśniczych w szkołach
. 37
Wstęp
38
Mediacje – rekapitulacja
pojęcia
39
Mediacje rówieśnicze i mediacje szkolne –
podstawowe
założenia
. 47
Społeczne implikacje mediacyjnego rozwiązywania sporów w
szkołach 51
Wskazówki dla nauczycieli podejmujących problematykę
mediacyjną z uczniami 67
Podsumowanie
. 68
Zakończenie
72
Bibliografia
74
Rozdział 3
Poznawanie
uczniów w kontekście diagnozowania predyspozycji do roli
mediatora
rówieśniczego
77
Wstęp
78
Poznawanie
uczniów
. 78
Poznawanie uczniów w kontekście predyspozycji
mediacyjnych
. 81
Rozpoznawanie specyficznych zdolności
ucznia
. 82
Metody rozpoznawania
uczniów
85
Narzędzia pomocne w
diagnozowaniu
87
Podsumowanie
. 90
Bibliografia
91
Załączniki do rozdziału
3
96
Rozdział 4
Współpraca
z rodzicami w zakresie wprowadzania i promocji mediacji w szkołach
106
Wstęp
107
Podstawy współpracy rodziców i
nauczycieli
107
Współpraca z rodzicami w zakresie wprowadzania
mediacji
. 111
Zamiast zakończenia garść
rekomendacji
113
Bibliografia
114
Rozdział 5
Przestępczość
i nieprzystosowanie społeczne młodzieży. Przegląd wybranych teorii
kryminologicznych
116
Wstęp
117
Teorie
socjologiczne
119
Teorie
społeczno-psychologiczne
. 134
Teorie
wiktymologiczne
148
Teorie
integrujące
150
Podsumowanie
. 162
Bibliografia
166
Załączniki do rozdziału
5
174
Bibliografia
. 177
O
autorach
186
192
strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|