wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE PEDAGOGICZNE PSYCHOLOGICZNE I SOCJOLOGICZNE UWARUNKOWANIA MEDIACJI W SZKOLE


DUDA A. CZERWIŃSKA-JAKIMIUK E. SZAST M. MĄDRY-KUPIEC M. SKRZYPEK W.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2021, wydanie I

cena netto: 35.70 Twoja cena  33,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Masz prawo do mediacji w szkole

Pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole


To kolejna propozycja wydawnicza zawierająca uzupełnienie dotychczasowy opracowań na temat mediacji.

Autorzy są przede wszystkim praktykami, ale i naukowcami, którzy chętnie dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem ze wszystkimi czytelnikami.

Od autorów                  7

Rozdział 1
Emocje we wczesnej adolescencji − jak je rozumieć i na nie wpływać?                               9
Wstęp                                      10
Specyfika emocji we wczesnej adolescencji                    11
Kilka słów o niektórych emocjach nastolatków                  13
Szczególna rola emocji negatywnych                       16
Niektóre zjawiska zakłócające dojrzewanie emocjonalne nastolatków       17
Inteligencja emocjonalna i jej podstawowe założenia               19
Kilka słów o relacji dorosłego z nastolatkiem                   21
Wskazówki do pracy nad inteligencją emocjonalną nastolatka          . 22
Nazywanie własnych emocji                           23
Kierowanie emocjami                              25
Zdolność do motywowania się                          27
Rozpoznawanie emocji u innych                         29
Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z innymi                . 31
Podsumowanie                                 . 33
Bibliografia                                   34

Rozdział 2
Społeczne aspekty mediacji rówieśniczych w szkołach          . 37
Wstęp                                      38
Mediacje – rekapitulacja pojęcia                         39
Mediacje rówieśnicze i mediacje szkolne – podstawowe założenia        . 47
Społeczne implikacje mediacyjnego rozwiązywania sporów w szkołach      51
Wskazówki dla nauczycieli podejmujących problematykę mediacyjną z uczniami 67
Podsumowanie                                 . 68
Zakończenie                                   72
Bibliografia                                   74

Rozdział 3
Poznawanie uczniów w kontekście diagnozowania predyspozycji do roli mediatora rówieśniczego                       77
Wstęp                                      78
Poznawanie uczniów                              . 78
Poznawanie uczniów w kontekście predyspozycji mediacyjnych         . 81
Rozpoznawanie specyficznych zdolności ucznia                 . 82
Metody rozpoznawania uczniów                         85
Narzędzia pomocne w diagnozowaniu                      87
Podsumowanie                                 . 90
Bibliografia                                   91
Załączniki do rozdziału 3                             96

Rozdział 4
Współpraca z rodzicami w zakresie wprowadzania i promocji mediacji w szkołach                        106
Wstęp                                      107
Podstawy współpracy rodziców i nauczycieli                   107
Współpraca z rodzicami w zakresie wprowadzania mediacji           . 111
Zamiast zakończenia garść rekomendacji                     113
Bibliografia                                   114

Rozdział 5
Przestępczość i nieprzystosowanie społeczne młodzieży. Przegląd wybranych teorii kryminologicznych               116
Wstęp                                      117
Teorie socjologiczne                               119
Teorie społeczno-psychologiczne                        . 134
Teorie wiktymologiczne                             148
Teorie integrujące                                150
Podsumowanie                                 . 162
Bibliografia                                   166
Załączniki do rozdziału 5                             174
Bibliografia                                  . 177

O autorach                                   186

192 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022