|

ZARZĄDZANIE ORGANIZACJAMI W SEKTORACH KREATYWNYCH
DZIURSKI P. wydawnictwo: SGH, 2021, wydanie Icena netto: 66.30 Twoja cena 62,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie organizacjami w
sektorach kreatywnych
Monografia
składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich odgrywa
określoną rolę w realizowaniu celów pracy i poszukiwaniu
odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze.
W
rozdziale pierwszym omówiono istotę koncepcji
sektorów kreatywnych, ze szczególnym
uwzględnieniem problemów konceptualizacji i
operacjonalizacji konstruktu. W pierwszej części zdefiniowano składowe
terminu „sektory kreatywne", a w drugiej części pokazano
ewolucję koncepcji sektorów kreatywnych - od koncepcji
sektora kultury do koncepcji sektorów kreatywnych. Dalej
opisano najważniejsze definicje sektorów kreatywnych, co
umożliwiło opracowanie ich autorskiej definicji. W kolejnej części
zostały przedstawione najważniejsze punkty dyskusji między krytykami
oraz zwolennikami koncepcji sektorów kreatywnych, a w
ostatniej części rozdziału omówiono ich specyfikę.
Rozdział
drugi otwiera opis cech charakterystycznych sektorów
kreatywnych wpływających w największym stopniu na zarządzanie
organizacjami w nich działającymi. W drugiej części rozdziału położono
nacisk na sposoby realizacji funkcji zarządzania w organizacjach
działających w sektorach kreatywnych. I tak kolejno przedstawiono
wyniki krytycznej analizy literatury przedmiotu dotyczące wypełniania
funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania.
W
rozdziale trzecim zaprezentowano podstawy metodyczne badań.
Przedstawiono cel badania i pytania badawcze, opisano metody i
narzędzia badawcze, scharakteryzowano sektor projektowania jako jeden z
sektorów kreatywnych oraz scharakteryzowano
ekspertów i zbadane organizacje.
Rozdział
czwarty jest rozdziałem empirycznym, w którym zamieszczono
wyniki przeprowadzonego postępowania badawczego. Przedstawiono opinie
ekspertów dotyczące obecnego oraz pożądanego sposobu
realizacji funkcji zarządzania przez menedżerów w
organizacjach z sektora projektowania oraz opisano rzeczywiste praktyki
zarządcze menedżerów ze zbadanych organizacji kolejno dla
funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W
rozdziale tym, na podstawie wniosków z przeglądu literatury
przedmiotu oraz własnych badań empirycznych, zamieszczono rekomendacje
dla menedżerów dotyczące wypełniania funkcji zarządzania w
organizacjach z sektorów kreatywnych, przy czym sformułowano
inne zalecenia dla menedżerów z małych i mikroorganizacji, a
inne dla tych zarządzających średnimi oraz dużymi organizacjami.
W
zakończeniu znalazły się odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze,
wskazano na ograniczenia przeprowadzonego postępowania badawczego oraz
kierunki dalszych badań. Integralną częścią monografii jest aneks. To
opisy studiów przypadków, na podstawie
których sformułowano wnioski zawarte w rozdziale czwartym.
Monografia
jest skierowana zarówno do pracowników naukowych
uczelni wyższych, jak i do studentów,
doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz
pracowników i menedżerów organizacji działających
w sektorach kreatywnych. Dla naukowców książka może stać się
inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych,
natomiast studenci i menedżerowie znajdą w niej przemyślenia,
które pozwolą im lepiej zrozumieć istotę zarządzania
organizacjami w sektorach kreatywnych oraz wskazówki
dotyczące tego, jak powinny być realizowane funkcje zarządzania w tego
typu organizacjach.
(fragment
wstępu)
WSTĘP
Rozdział 1
SEKTORY
KREATYWNE - PROBLEMY KONCEPTUALIZACJI I OPERACJONALIZACJI KONSTRUKTU
1.1. Pojęcie sektorów kreatywnych - uwagi wprowadzające
1.2. Ewolucja koncepcji sektorów kreatywnych
1.3. Definicja sektorów kreatywnych
1.4. Dyskusja wokół koncepcji sektorów kreatywnych
1.5. Specyfika sektorów kreatywnych
Podsumowanie
Rozdział 2
SPECYFIKA
ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI W SEKTORACH KREATYWNYCH
2.1. Cechy sektorów kreatywnych wpływające na zarządzanie
organizacjami
2.2. Planowanie w organizacjach z sektorów kreatywnych
2.3. Organizowanie w organizacjach z sektorów kreatywnych
2.4. Motywowanie w organizacjach z sektorów kreatywnych
2.5. Kontrolowanie w organizacjach z sektorów kreatywnych
Podsumowanie
Rozdział 3
METODYKA
BADAŃ EMPIRYCZNYCH
3.1. Cel i pytania badawcze
3.2. Metody i narzędzia badawcze
3.3. Sektor projektowania jako jeden z sektorów kreatywnych
3.4. Charakterystyka ekspertów oraz zbadanych organizacji
Rozdział 4
REALIZACJA
FUNKCJI ZARZĄDZANIA W ORGANIZACJACH Z SEKTORA PROJEKTOWANIA
4.1. Strategiczny wymiar planowania w organizacjach
4.2. Elastyczne struktury organizacyjne
4.3. Różnorodność narzędzi motywowania
4.4. Formalna kontrola w organizacjach
4.5. Zarządzanie organizacjami w sektorach kreatywnych - rekomendacje
dla menedżerów
Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Aneks - opisy studiów przypadków
208
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|