wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 159.55 151,57   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BIZNES WARTOŚCI I RELIGIJNOŚĆ W DOŚWIADCZENIU I OPINIACH PRZEDSIĘBIORCÓW


FIRLIT E. HAINZ M. SIEWIERSKI J.

wydawnictwo: SGH, 2022, wydanie I

cena netto: 79.65 Twoja cena  75,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biznes, wartości i religijność w doświadczeniu i opiniach przedsiębiorców


Pierwsza część publikacji (rozdziały 1, 2, 3) koncentruje się na założeniach teoretycznych projektu, opisie procedury badawczej i realizacji badań terenowych oraz (w rozdziale 3) demograficzno-społecznej charakterystyce badanych przedsiębiorców wraz rodzajem prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Od rozdziału 4 przedstawiamy natomiast analizę bogatego materiału jakościowego, uzyskanego w pogłębionych wywiadach swobodnych z badanymi przedsiębiorcami. W znacznej części tych rozdziałów oddajemy głos badanym przedsiębiorcom, którzy swoimi słowami opisują genezę podjęcia działalności gospodarczej, problemy, z jakimi przyszło im się zmierzyć i w jaki sposób je rozwiązywali (rozwiązują), co uważają za swój sukces i jakie ponieśli porażki, do jakich wartości odwoływali się i odwołują, prowadząc swoje firmy, jakie miejsce w tym systemie wartości zajmuje religia i jak przejawia się ich religijność. Tematyczny zakres rozdziałów 4–9 jest efektem długiej i wielowymiarowej analizy treści obszernego materiału badawczego (prawie 1000 stron znormalizowanego tekstu transkrybowanych wywiadów), konsekwencją zamierzonej rekonstrukcji habitusu i etosu pracy przedsiębiorców z zastosowaniem indukcji analitycznej i częściowym wykorzystaniu schematu analizy narracji opracowanej przez A. Schütza4 jest – o czym też należy wspomnieć – efektem wielogodzinnych dyskusji w trakcie spotkań i seminariów członków zespołu badawczego i autorów niniejszej publikacji.

(fragment Wstępu)

Wstęp

Elżbieta Firlit, Michael Hainz, Jacenty Siewierski
Rozdział 1
Religia i gospodarka – wybrane konteksty teoretyczne i empiryczne

1.1. Relacje religii i gospodarki w świetle wybranych teorii socjologicznych
1.1.1. Gospodarka a religia − teoria modernizacji i sekularyzacji
1.1.2. Religijność przedsiębiorców a wzrost gospodarczy − teoria Maxa Webera
1.2. Polscy przedsiębiorcy i ich religijność w okresie transformacji systemowej

Elżbieta Firlit
Rozdział 2
Metodologia badań – założenia, problematyka, próba badawcza, metoda, realizacja badań

2.1. Problematyka badawcza
2.2. Badana zbiorowość i dobór próby badawczej
2.3. Metoda badawcza, narzędzia i materiały badawcze
2.4. Realizacja badań
2.4.1. Procedura pozyskania respondentów
2.4.2. Czas i miejsca prowadzenia badań, problemy pracy badawczej w terenie
2.4.3. Realizacja wywiadów
2.4.4. Transkrypcja wywiadów
2.4.5. Metody analizy

Elżbieta Firlit
Rozdział 3
Cechy demograficzno-społeczne przedsiębiorców, rodzaj działalności gospodarczej oraz hobby

3.1. Płeć, wiek, pochodzenie społeczne i terytorialne
3.2. Wykształcenie badanych przedsiębiorców
3.3. Aktualna działalność gospodarcza – branża, okres działalności, zasięg oddziaływania firmy i liczba zatrudnionych
3.4. Pozazawodowe hobby i zainteresowania badanych przedsiębiorców

Elżbieta Firlit, Jacenty Siewierski
Rozdział 4
Przyczyny podjęcia działalności gospodarczej

4.1. Tradycje rodzinne, inspiracje środowiska
4.2. Przemiany gospodarcze w kraju stymulujące własną działalność gospodarczą
4.3. Kompetencje zawodowe ułatwiające start w działalności gospodarczej
4.3.1. Przykłady przedsiębiorców – beneficjentów procesów restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych
4.3.2. Przykłady przedsiębiorców potransformacyjnych
4.4. Indywidualne motywacje
4.5. Rola „znaczącego Innego” (significant other) w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej
Podsumowanie

Jacenty Siewierski
Rozdział 5
Problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej i sposoby ich rozwiązywania

5.1. Uwarunkowania zewnętrzne (otoczenie instytucjonalne, sytuacja polityczna, ramy prawne, sytuacja na rynku)
5.1.1. Transformacja gospodarcza w pamięci przedsiębiorców
5.1.2. Przedsiębiorcy wobec regulacji prawnych Unii Europejskiej
5.1.3. Obecne uwarunkowania zewnętrzne (otoczenie instytucjonalne, ramy prawne, sytuacja na rynku) w opinii przedsiębiorców
5.2. Relacje z kontrahentami
5.3. Relacje z pracownikami
5.4. Problemy nietypowe
Podsumowanie

Jacenty Siewierski
Rozdział 6
Poczucie sukcesu przedsiębiorcy versus poczucie porażki

6.1. Jak przedsiębiorcy definiują sukces
6.1.1. Aktywność firmy
6.1.2. Zgrany zespół pracowniczy
6.1.3. Partnerzy i klienci
6.1.4. Rodzina i udane życie rodzinne
6.1.5. Działalność na rzecz zewnętrznego środowiska społecznego
6.2. Czynniki nieodzowne w osiągnięciu sukcesu
6.3. Niepowodzenia w działalności gospodarczej i ich przyczyny
Podsumowanie

Michael Hainz, Jacenty Siewierski
Rozdział 7
Wartości ukierunkowujące gospodarczą działalność przedsiębiorcy

7.1. Wartości ekonomiczne
7.1.1. Racjonalność gospodarcza
7.1.2. Relacje międzyludzkie w biznesie
7.2. Wartości moralne
7.3. Wartości narodowo-patriotyczne
Podsumowanie

Elżbieta Firlit
Rozdział 8
Tożsamość religijna przedsiębiorcy

8.1. Rekonstrukcja pierwotnej socjalizacji religijnej
8.2. Autodefinicja religijności przedsiębiorców, zróżnicowane przejawy i uzasadnienia
8.2.1. Narracje przedsiębiorców o swojej religijności
8.2.2. Zróżnicowane postawy przedsiębiorców wobec wiary religijnej
8.3. Opinie o religijności polskiego społeczeństwa
8.4. Więź przedsiębiorców z instytucjami religijnymi, opinie o ich działalności i o duchowieństwie
Podsumowanie

Elżbieta Firlit, Michael Hainz
Rozdział 9
Relacje religijności przedsiębiorcy i jego działalności gospodarczej

9.1. Sposób analizy relacji religijności przedsiębiorcy i jego działalności gospodarczej
9.2. Typologia relacji pomiędzy religijnością przedsiębiorców i ich działalnością gospodarczą
9.2.1. Typ pierwszy: potwierdzenie wpływu religijności na działalność gospodarczą
9.2.2. Typ drugi: negowanie wpływu religijności na działalność gospodarczą
9.2.3. Typ trzeci: nieistotność relacji pomiędzy religijnością i działalnością gospodarczą
Podsumowanie

Elżbieta Firlit, Michael Hainz, Jacenty Siewierski
Zakończenie

Aneksy
List do przedsiębiorców (oprac. Elżbieta Firlit)
Dyspozycje do wywiadów swobodnych z przedsiębiorcami (oprac. Elżbieta Firlit, Michael Hainz, Jacenty Siewierski)
Metryczka osoby przeprowadzającej wywiad (Metryczka ankietera) (oprac. Elżbieta Firlit)
Instrukcja do transkrypcji wywiadów (oprac. Elżbieta Firlit)

Bibliografia
Nota o Autorach
Streszczenie
Zusammenfassung

304 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022