|

KREATYWNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ W ERZE CYFROWEJ TWÓRCZA DESTRUKCJA 2
ZORSKA A. MOLĘDA-ZDZIECH M. JUNG B. RED. wydawnictwo: SGH, 2014, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kreatywność i innowacyjność w
erze cyfrowej
Twórcza
destrukcja 2
Pracownicy
Instytutu Studiów Międzynarodowych i innych jednostek Szkoły
Głównej Handlowej w Warszawie, wraz z grupą
Doktorantów i Współpracowników, w
ostatnich latach ukierunkowali badania naukowe na przebieg, przejawy i
różnorodne konsekwencje obecnej rewolucji cyfrowej. Analiza
tych przełomowych i wielopłaszczyznowych przemian - w ujęciu
zmodernizowanej koncepcji twórczej destrukcji J.A.
Schumpetera - stwarza też dalsze możliwości badawcze w zakresie
pobudzania kreatywności i innowacyjności różnych
podmiotów w celu zwiększania korzyści ekonomicznych i
społecznych. Wspieranie zdolności innowacyjnych na różnych
poziomach aktywności ludzi i grup podmiotów gospodarczych
staje się ważnym zadaniem polityki publicznej w dobie rewolucji
cyfrowej.
Wprowadzenie
- Anna Zaorska, współpraca Małgorzata Molęda-Zdziech
Bibliografia
Rozdział 1. Wieczna
radość czy przymus kreatywności - próba spojrzenia na
retorykę kreatywności z punktu widzenia kulturowej ekonomii politycznej
- Joanna Kasza
1.1. Kreatywność a "wyobrażenia" kreatywności, czyli ekonomia
politycznej kreatywności
1.2. Kreatywność w sztuce - symboliczne wyobrażenia kreatywności
1.3. Kreatywność w kulturze - kulturowe wyobrażenia kreatywności
1.4. Kreatywność w gospodarce - rynkowe wyobrażenia kreatywności
1.5. Rynkowe wyobrażenia kreatywności a ekonomia polityczna kreatywności
1.6. Rynkowe wyobrażenia kreatywności a zarządzanie
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Jak
mierzyć kreatywność? Przegląd podejść i prób metodologicznych
- Bohdan Jung
2.1. Pojęcie kreatywności
2.2. Umowność statystyki sektora kreatywnego
2.3. Ankietowe metody badania "klimatu dla kreatywności"
2.4. Rozproszenie resortowych struktur jako utrudnienie pomiaru
gospodarki kreatywnej - studium przypadku Wielkiej Brytanii
2.5. Mierzenie kreatywności na poziomie jednostkowym
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 3.
Innowacje i komercjalizacja wiedzy w naukach społecznych -
Andrzej Bukowski, Seweryn Rudnicki
Wstęp
3.1. Pojęcie innowacji - geneza i rodzaje
3.2. Nauki społeczne dla gospodarki - kontekst empiryczny
3.3. Trajektorie innowacji - od pomysłu do przemysłu?
3.4. Strukturalne uwarunkowania innowacyjności w naukach społecznych
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 4. "Nowe
nowe media" według Paula Levinsona - kreatywna nazwa czy innowacyjna
koncepcja? - Małgorzata
Molęda-Zdziech
Wstęp
4.1. Nowe nowe media, czyli jakie? Uporządkowanie pojęć
4.1.1. Nowe a stare media
4.1.2. Media cyfrowe - charakterystyka
4.1.3. Nowe nowe media według P. Levinsona
4.2. Społeczny kontekst i konsekwencje nowych nowych mediów
4.2.1. Nowe podziały społeczne: "usieciowieni" i "wykluczeni"
(netokracja i konsumtariat)
4.2.2. Redefinicja przestrzeni prywatnej i publicznej
4.3. Pokolenie "Y", czyli pokolenie sieci
4.4. Od modelu broadcasting do modelu slivercasting - schyłek masowego
odbiorcy i nowe strategie przygotowywania oferty medialnej
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 5. Ekonomia
doznań - ewolucja czy destrukcja przemysłu kreatywnego w dobie
gospodarki cyfrowej? -
Sylwia Bąkowska, Monika Tomczyk
Wstęp
5.1. Cechy wartości wyrobów i usług
5.2. Transakcyjne a relacyjne podejście do wartości wyrobów
i usług
5.3. Pozyskiwanie dóbr kreatywnych "za darmo"
5.4. Próbne badania jakościowe na wybranej grupie
twórców
Wnioski
Bibliografia
Rozdział 6. Spór
o dostęp do dóbr kultury - czas na innowacyjne modele
biznesowe - Anetta Janowska
Wstęp
6.1. Dobra kultury w cyfrowym otoczeniu
6.2. Nowe modele biznesowe w przemysłach kultury
6.3. Analiza potencjalnej skuteczności modeli biznesowych C. Andersona
w odniesieniu do wybranych przemysłów kultury
Wnioski
Bibliografia
Rozdział 7. Ewolucja
postaw konsumentów w Polsce wobec sposobów
korzystania z rozrywki filmowej -
Maciej Bednarzewski
Wstęp
7.1. Charakterystyka postaw konsumentów w zakresie
korzystania z mediów i rozrywki
7.2. Zmiany technologiczne a zmiany w zakresie dystrybucji
7.3. Wyniki badania
Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik
Rozdział 8. Twórcza
destrukcja w gospodarce cyfrowej na przykładzie powstania i rozwoju
internetowych serwisów aukcyjnych na świecie i w Polsce
- Nina Stępnicka
Wstęp
8.1. Internetowe serwisy aukcyjne a twórcza destrukcja na
poziomie makro
8.2. Serwis handlowo-aukcyjny Allegro.pl jako innowacja o charakterze
twórczej destrukcji na polskim rynku internetowym
8.3. Allegro.pl jako przykład serwisu podlegającego procesowi
wewnętrznej twórczej destrukcji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Przenoszenie
usług biznesowych opartych na wiedzy i tworzenie się ich skupisk -
przypadek Polski - Radosław
Malik
Wstęp
9.1. Charakterystyka przenoszenia usług biznesowych opartych na wiedzy
9.2. Skupiska usług biznesowych opartych na wiedzy
9.3. Rozwój usług biznesowych przeniesionych do Polski
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 10. Innowacyjność w gospodarce
Chin - przykład "odwróconej" triady Schumpetera?
- Iwona Nowańska
Wstęp
10.1. Droga Chin od gospodarki planowej do kapitalizmu hybrydowego
10.2. Specyfika innowacji "made in China"
10.3. Wpływ zagranicznych korporacji transnarodowych na innowacyjność
Chin
10.4. "Odwrócona" triada Schumpetera na przykładzie rozwoju
szybkiej kolei w Chinach
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Posłowie - Bohdan Jung
Noty o Autorach
273
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|