wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KREATYWNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ W ERZE CYFROWEJ TWÓRCZA DESTRUKCJA 2


ZORSKA A. MOLĘDA-ZDZIECH M. JUNG B. RED.

wydawnictwo: SGH, 2014, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej

Twórcza destrukcja 2


Pracownicy Instytutu Studiów Międzynarodowych i innych jednostek Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wraz z grupą Doktorantów i Współpracowników, w ostatnich latach ukierunkowali badania naukowe na przebieg, przejawy i różnorodne konsekwencje obecnej rewolucji cyfrowej. Analiza tych przełomowych i wielopłaszczyznowych przemian - w ujęciu zmodernizowanej koncepcji twórczej destrukcji J.A. Schumpetera - stwarza też dalsze możliwości badawcze w zakresie pobudzania kreatywności i innowacyjności różnych podmiotów w celu zwiększania korzyści ekonomicznych i społecznych. Wspieranie zdolności innowacyjnych na różnych poziomach aktywności ludzi i grup podmiotów gospodarczych staje się ważnym zadaniem polityki publicznej w dobie rewolucji cyfrowej.

Wprowadzenie - Anna Zaorska, współpraca Małgorzata Molęda-Zdziech
Bibliografia

Rozdział 1. Wieczna radość czy przymus kreatywności - próba spojrzenia na retorykę kreatywności z punktu widzenia kulturowej ekonomii politycznej - Joanna Kasza
1.1. Kreatywność a "wyobrażenia" kreatywności, czyli ekonomia politycznej kreatywności
1.2. Kreatywność w sztuce - symboliczne wyobrażenia kreatywności
1.3. Kreatywność w kulturze - kulturowe wyobrażenia kreatywności
1.4. Kreatywność w gospodarce - rynkowe wyobrażenia kreatywności
1.5. Rynkowe wyobrażenia kreatywności a ekonomia polityczna kreatywności
1.6. Rynkowe wyobrażenia kreatywności a zarządzanie
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Jak mierzyć kreatywność? Przegląd podejść i prób metodologicznych - Bohdan Jung
2.1. Pojęcie kreatywności
2.2. Umowność statystyki sektora kreatywnego
2.3. Ankietowe metody badania "klimatu dla kreatywności"
2.4. Rozproszenie resortowych struktur jako utrudnienie pomiaru gospodarki kreatywnej - studium przypadku Wielkiej Brytanii
2.5. Mierzenie kreatywności na poziomie jednostkowym
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 3. Innowacje i komercjalizacja wiedzy w naukach społecznych - Andrzej Bukowski, Seweryn Rudnicki
Wstęp
3.1. Pojęcie innowacji - geneza i rodzaje
3.2. Nauki społeczne dla gospodarki - kontekst empiryczny
3.3. Trajektorie innowacji - od pomysłu do przemysłu?
3.4. Strukturalne uwarunkowania innowacyjności w naukach społecznych
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 4. "Nowe nowe media" według Paula Levinsona - kreatywna nazwa czy innowacyjna koncepcja? - Małgorzata Molęda-Zdziech
Wstęp
4.1. Nowe nowe media, czyli jakie? Uporządkowanie pojęć
4.1.1. Nowe a stare media
4.1.2. Media cyfrowe - charakterystyka
4.1.3. Nowe nowe media według P. Levinsona
4.2. Społeczny kontekst i konsekwencje nowych nowych mediów
4.2.1. Nowe podziały społeczne: "usieciowieni" i "wykluczeni" (netokracja i konsumtariat)
4.2.2. Redefinicja przestrzeni prywatnej i publicznej
4.3. Pokolenie "Y", czyli pokolenie sieci
4.4. Od modelu broadcasting do modelu slivercasting - schyłek masowego odbiorcy i nowe strategie przygotowywania oferty medialnej
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 5. Ekonomia doznań - ewolucja czy destrukcja przemysłu kreatywnego w dobie gospodarki cyfrowej? - Sylwia Bąkowska, Monika Tomczyk
Wstęp
5.1. Cechy wartości wyrobów i usług
5.2. Transakcyjne a relacyjne podejście do wartości wyrobów i usług
5.3. Pozyskiwanie dóbr kreatywnych "za darmo"
5.4. Próbne badania jakościowe na wybranej grupie twórców
Wnioski
Bibliografia

Rozdział 6. Spór o dostęp do dóbr kultury - czas na innowacyjne modele biznesowe - Anetta Janowska
Wstęp
6.1. Dobra kultury w cyfrowym otoczeniu
6.2. Nowe modele biznesowe w przemysłach kultury
6.3. Analiza potencjalnej skuteczności modeli biznesowych C. Andersona w odniesieniu do wybranych przemysłów kultury
Wnioski
Bibliografia

Rozdział 7. Ewolucja postaw konsumentów w Polsce wobec sposobów korzystania z rozrywki filmowej - Maciej Bednarzewski
Wstęp
7.1. Charakterystyka postaw konsumentów w zakresie korzystania z mediów i rozrywki
7.2. Zmiany technologiczne a zmiany w zakresie dystrybucji
7.3. Wyniki badania
Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik

Rozdział 8. Twórcza destrukcja w gospodarce cyfrowej na przykładzie powstania i rozwoju internetowych serwisów aukcyjnych na świecie i w Polsce - Nina Stępnicka
Wstęp
8.1. Internetowe serwisy aukcyjne a twórcza destrukcja na poziomie makro
8.2. Serwis handlowo-aukcyjny Allegro.pl jako innowacja o charakterze twórczej destrukcji na polskim rynku internetowym
8.3. Allegro.pl jako przykład serwisu podlegającego procesowi wewnętrznej twórczej destrukcji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Przenoszenie usług biznesowych opartych na wiedzy i tworzenie się ich skupisk - przypadek Polski - Radosław Malik
Wstęp
9.1. Charakterystyka przenoszenia usług biznesowych opartych na wiedzy
9.2. Skupiska usług biznesowych opartych na wiedzy
9.3. Rozwój usług biznesowych przeniesionych do Polski
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Innowacyjność w gospodarce Chin - przykład "odwróconej" triady Schumpetera? - Iwona Nowańska
Wstęp
10.1. Droga Chin od gospodarki planowej do kapitalizmu hybrydowego
10.2. Specyfika innowacji "made in China"
10.3. Wpływ zagranicznych korporacji transnarodowych na innowacyjność Chin
10.4. "Odwrócona" triada Schumpetera na przykładzie rozwoju szybkiej kolei w Chinach
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia

Posłowie - Bohdan Jung

Noty o Autorach

273 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022