wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.25 44,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW IMPLIKACJE DLA TEORII I PRAKTYKI


CIESIELSKA D. RADŁO M.-J. FRĄSZCZAK M. SPAŁEK P.

wydawnictwo: SGH, 2016, wydanie I

cena netto: 47.25 Twoja cena  44,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw

Implikacje dla teorii i praktyki


Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw to książka dotycząca bardzo istotnego i aktualnego zagadnienia, jakim jest kapitałowa ekspansja zagraniczna polskich spółek. Tematyka ta jest szczególnie ważna na obecnym etapie rozwoju polskiej gospodarki, która osiągnęła średni poziom rozwoju i aspiruje do dogonienia krajów najwyżej rozwiniętych. Nie będzie to jednak możliwe bez rozwoju krajowych przedsiębiorstw, zdol­nych do sprostania globalnej konkurencji, i podbijających rynki zagraniczne przez eksport czy bezpośrednie inwestycje zagraniczne.

Autorzy niniejszego opracowania zbadali strategie internacjonalizacji polskich firm, a w szczególności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Przedstawione w publikacji wyniki badań zawierają zarówno wnioski z badań literaturowych przedstawiających specyfikę umiędzynarodowienia przedsiębiorstw z rynków wschodzących w kontekście polskich spółek, jak i wyniki badań empirycznych obejmujące między innymi model internacjonalizacji na przykładzie wybranych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych posiadających bezpośrednie inwestycje zagraniczne.

Prezentowana książka stanowi niezbędne kompendium wiedzy o umiędzynarodowieniu polskich przedsiębiorstw i jest skierowana zarówno do teoretyków, jak i praktyków gospodarczych.

Wprowadzenie

Rozdział 1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako element rozwoju korporacji międzynarodowych z rynków wchodzących w świetle teorii
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tradycyjne teorie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
1.3. Ewolucyjne modele rozwoju BIZ i KMN
1.4. Teoretyczne implikacje badań nad BIZ i KMN z rynków wschodzących i ich krytycy
1.5. Podsumowanie i wnioski
1.6. Literatura i źródła

Rozdział 2.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle dotychczasowych badań
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Specyfika BIZ z krajów po okresie transformacji
2.3. Koncentracja geograficzna polskich BIZ
2.4. Motywy podejmowania projektów BIZ przez polskie firmy
2.5. Formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
2.6. Struktura branżowa BIZ
2.7. Zasoby i cechy polskich spółek realizujących BIZ
2.8. Wpływ umiędzynarodowienia na konkurencyjność i efektywność przedsiębiorstw
2.9. Podsumowanie i wnioski
2.10. Literatura i źródła

Rozdział 3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw w świetle danych statystycznych
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Wielkość i dynamika polskich BIZ
3.3. Kierunki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
3.4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w ujęciu branżowym
3.5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w porównaniu do innych krajów
3.6. Podsumowanie i wnioski
3.7. Literatura i źródła

Rozdział 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw notowanych na GPW
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Metodologia i opis badania
4.3. Charakterystyka BIZ realizowanych przez Polskie spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadające BIZ w 2013
4.4. Poziom umiędzynarodowienia spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie posiadających BIZ w 2013 - wyniki badań
4.5. Formy BIZ, motywy i bariery ekspansji kapitałowej przedsiębiorstw - wyniki badań ankietowych
4.6. Motywy bezpośrednich inwestycji zagranicznych
4.7. Bariery dla rozwoju BIZ
4.8. Wpływ BIZ na pozycję konkurencyjną
4.9. Umiejętności pozyskane w wyniku BIZ
4.10. Podsumowanie i wnioski
4.11. Literatura i źródła

Rozdział 5. BIZ jako element umiędzynarodowienia wybranych spółek produkcyjnych notowanych na GPW
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Cel i metoda
5.3. Studia przypadków i omówienie wyników analiz
5.4. Podsumowanie i wnioski
5.5. Literatura i źródła

Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Noty o autorach

147 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022