wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW W XXI WIEKUW POSZUKIWANIU NOWYCH ŹRÓDEŁ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ


RUTKOWSKI K. RED.

wydawnictwo: SGH, 2016, wydanie I

cena netto: 56.70 Twoja cena  53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie łańcuchem dostaw w xxi wieku

W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej


W walce konkurencyjnej na współczesnych rynkach globalnych efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw jest uważane za jedno z głównych źródeł przewagi konkurencyjnej firm. Stała się ona obszarem badań na początku lat 80. XX wieku i od tego czasu pozostaje nieprzerwanie przedmiotem gruntownych analiz na gruncie zarówno ekonomii, jak i nauk o zarządzaniu. Przyjęcie we współczesnym biznesie perspektywy przeniesienia konkurencji z poziomu firm na płaszczyznę rywalizacji łańcuchów dostaw sprawia, że to właśnie zarządzanie łańcuchem dostaw jest uważane za jedno z podstawowych źródeł przewagi konkurencyjnej w XXI wieku, szczególnie w przypadku przedsiębiorstw funkcjonujących w globalnej przestrzeni gospodarczej. Liderami biznesu stają się firmy, które stosują zaawansowane działania planistyczne w celu opracowania strategii łańcucha dostaw zorientowanej na umiejętność wychodzenia naprzeciw zmianom w popycie i oczekiwaniach klienta, redukcję kosztów, zapewnienie pełnej przejrzystości w łańcuchu oraz radzenie sobie z ryzykiem zewnętrznym, coraz częściej przybierającym formę zagrożeń kryzysowych o charakterze ogólnoświatowym.

Choć wszystkie prezentowane tu rozdziały nawiązują do tytułu publikacji, to podejście ich Autorów różni się jednak znacząco w odniesieniu nie tylko do interpretacji oraz identyfikacji samych źródeł przewagi konkurencyjnej, lecz także podjętych prób wpisania ich w ramy zarządzania współczesnymi łańcuchami dostaw. Wynika to m.in. z odmiennego podejścia do analizowanych zagadnień wśród instytucji, które reprezentują Autorzy, specyfiki prowadzonych przez nich badań czy też indywidualnego sposobu postrzegania wskazanej problematyki.

Przedmowa

Krzysztof Rutkowski
Rozdział 1. Rola przełomowych technologii w budowaniu przewagi konkurencyjnej łańcuchów dostaw w XXI wieku
Wstęp
1.1. Przewaga konkurencyjna a zarządzanie łańcuchem dostaw
1.1.1. Istota przewagi konkurencyjnej
1.1.2. Uwagi krytyczne
1.1.3. Zarządzanie łańcuchem dostaw a przewaga konkurencyjna
1.2. Internet rzeczy, Przemysł 4.0 i SMAC - katalizatory zmian technologicznych w łańcuchu dostaw
1.2.1. Internet rzeczy
1.2.2. Przemysł 4.0
1.2.3. SMAC
1.3. Główne technologie mające kluczowy wpływ na zarządzanie łańcuchem dostaw w XXI wieku
1.3.1. Analityka Big Data
1.3.2. 3D Printing
1.3.3. Robotyzacja i automatyzacja
1.3.4. Pojazdy autonomiczne (bezzałogowe) i drony
1.3.5. Rozszerzona rzeczywistość
Podsumowanie
Bibliografia

Anna Baraniecka
Rozdział 2. Modele dojrzałości łańcuchów dostaw - charakterystyka i korzyści wynikające z ich zastosowania
Wstęp
2.1. Istota i funkcje modeli dojrzałości łańcuchów dostaw
2.2. Przegląd modeli dojrzałości łańcuchów dostaw
2.3. Korzyści wynikające z zastosowania modeli dojrzałości w praktyce zarządzania łańcuchami dostaw
Podsumowanie
Bibliografia

Blanka Tundys
Rozdział 3. Źródła przewagi konkurencyjnej zielonego łańcucha dostaw - analiza kluczowych czynników
Wstęp
3.1. Cele i pytania badawcze
3.2. Zielony łańcuch dostaw - nowy model biznesu: aspekty teoretyczne
3.3. Kluczowe czynniki i źródła przewagi konkurencyjnej zielonego łańcucha dostaw
3.4. Koncepcyjne ujęcie strategii zielonego łańcucha dostaw w kontekście przewag konkurencyjnych
Podsumowanie
Bibliografia

Wacław Szymanowski
Rozdział 4. Koncepcja przezroczystości jako źródła przewagi konkurencyjnej w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Wstęp
4.1. Uwarunkowania konieczności śledzenia i monitorowania żywności
4.2. Strategia monitorowania i śledzenia żywności z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
4.2.1. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w kontroli bezpieczeństwa dostaw żywności jako narzędzie wdrażania koncepcji traceability
4.2.2. Zasady organizacji śledzenia łańcuchów i sieci dostaw
4.3. Główni interesariusze Platformy Śledzenia i Monitorowania Żywności
4.3.1. Znaczenie problemu przezroczystości z perspektywy rynku żywności
4.3.2. Interesariusze przezroczystości w łańcuchu żywnościowym
4.3.3. Rola państwa w realizacji interesu publicznego
4.3.4. Konsumenci i społeczeństwo
4.3.5. Rolnicy jako interesariusze w łańcuchu żywnościowym
4.3.6. Producenci żywności jako interesariusze w łańcuchu żywnościowym
4.3.7. Handel jako interesariusz w łańcuchu żywnościowym
4.4. Koncepcja Europejskiej Platformy Śledzenia i Monitorowania Żywności - struktura, wyzwania i oczekiwania
4.4.1. Struktura platformy ze względu na potrzeby informacyjne
4.4.2. Wyzwania i oczekiwania względem platformy monitorowania i śledzenia żywności
4.4.3. Rola informacji w budowaniu zaufania na rynku żywności
4.4.3.1. Wpływ bezpieczeństwa na przezroczystość łańcucha żywnościowego
4.4.3.2. Wpływ jakości na przezroczystość łańcuchów żywnościowych
4.4.3.3. Przeźroczystość a integralność mierzona ocenami środowiskowymi, społecznymi i etycznymi
4.4.4. Informacje odnośnie budowy zaufania oraz technologie tworzące infrastrukturę do śledzenia i monitorowania łańcuchów żywnościowych
4.4.4.1. Technologie informacyjne tworzące infrastrukturę do śledzenia i monitorowania łańcuchów żywnościowych
4.5. Dobre praktyki w zakresie integracji interesariuszy rynku żywnościowego - system RASFF (Rapid Alert System for Food and Feed)
4.5.1. RASFF jako przykład instytucji monitorowania i kontroli zanieczyszczeń żywności w UE
Podsumowanie
Bibliografia

Barbara Ocicka, Grażyna Wieteska
Rozdział 5. Otwarte innowacje jako źródło wartości w relacjach z dostawcami
Wstęp
5.1. Zarządzanie relacjami z dostawcami a zarządzanie wartością w łańcuchach dostaw
5.2. Otwarte innowacje produktowe i procesowe rozwijane we współpracy z dostawcami
5.3. Charakterystyka próby badawczej
5.4. Wyniki i dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia

Piotr Polak
Rozdział 6. Znaczenie relacji partnerskich w zarządzaniu łańcuchem dostaw - zastosowanie koncepcji Vested jako źródło przewagi konkurencyjnej we współczesnym biznesie
Wstęp
6.1. Relacje między ogniwami w łańcuchu dostaw
6.2. Relacje konfrontacyjne w łańcuchu dostaw - analiza krytyczna
6.3. Dziesięć słabych stron podejścia transakcyjnego w relacjach utrzymywanych w ramach łańcucha dostaw
6.4. Znaczenie relacji partnerskich w świetle koncepcji Vested
6.5. Proces wdrażania rozwiązania Gettting to WE w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia

Bartosz Woliński
Rozdział 7. Wpływ koncepcji Przemysł 4.0 na konfigurację i zarządzanie łańcuchami dostaw w przyszłości
Wstęp
7.1. Przemysł 4.0
7.2. Fabryka przyszłości
7.3. Perspektywy
Podsumowanie
Bibliografia

196 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022