wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ORGANIZACJA KREATYWNA TEORIA I PRAKTYKA


WACHOWIAK P. GREGORCZYK S. RED.

wydawnictwo: SGH, 2018, wydanie I

cena netto: 48.60 Twoja cena  46,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja kreatywna

Teoria i praktyka


Organizacja kreatywna to podmiot, który charakteryzuje się następującymi cechami:
  • ma ambitną wizję podkreślającą potrzebę ciągłego doskonalenia opartego na twórczym poszukiwaniu możliwości rozwoju oraz inspirującą do działania;
  • zmiany zachodzące w otoczeniu traktuje jako okazję dla rozwoju, szybko na nie reaguje, dając dużą samodzielność swoim pracownikom, którzy mogą w krótkim czasie odpowiadać na wyzwania płynące z otoczenia;
  • umie szybko dostosowywać strategię rozwoju zorientowaną na innowacyjność do otoczenia i wewnętrznych uwarunkowań;
  • posiada prawa własności intelektualnej, które są podstawą jej działalności, umie je wykorzystywać i odpowiednio chronić w celu tworzenia oraz wzmacniania trwałej i znaczącej przewagi konkurencyjnej;
  • tworzy wartości na podstawie nowych i użytecznych idei, pochodzących zarówno od menedżerów, pracowników, jak i od otoczenia;
  • zatrudnia menedżerów, którzy są przywódcami strategicznymi o dużych ambicjach, pozwalających na zrealizowanie strategii rozwoju, przewodzą całej organizacji, umieją połączyć strategię przedsiębiorstwa z oczekiwaniami pracowników, angażują ich do działania, utrzymując dobre relacje międzyludzkie, budując zaufanie i inspirując; wykazują silną orientację na przyszłość i wzrost wartości organizacji i pracowników;
  • ma projektową strukturę organizacyjną, realizacja strategii następuje przede wszystkim przez wykonywanie projektów; ten typ struktury zapewnia jej elastyczność i dzięki niej jest ona również przedsiębiorcza;
  • stawia bardziej na pracę zespołową niż indywidualną; pracownicy tworzą kreatywne zespoły, które mają jasną i inspirującą wizję działania, akceptowaną przez wszystkich członków zespołu; kompetencje pracowników uzupełniają się, co zapewnia twórcze nastawienie do realizacji zadań; cechą zespołów jest duży stopień integracji i wysoki poziom współpracy, członkowie zespołu nie boją się odpowiedzialności za realizację zadań;
  • ma ekstrawertyczną (nastawioną na otoczenie), innowacyjną (nastawioną na zmiany), pragmatyczną (nastawioną na realizację strategii), silną (zrozumiałą dla pracowników, akceptowaną przez nich oraz silnie zakorzenioną) kulturę organizacyjną.
 Patryk Dziurski, Sylwester Gregorczyk, Piotr Wachowiak

Wstęp

CZĘŚĆ I TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI KREATYWNEJ

Patryk Dziurski, Sylwester Gregorczyk, Piotr Wachowiak
Organizacja kreatywna - istota i cechy

Dorota Jaźwińska
Kreowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa

Małgorzata Czerska, Ryszard Rutka
Struktura procesu kształtowania kultury wspierającej kreatywność - perspektywa strategiczna

Marcin Geryk
Wpływ kreatywnej strategii opartej na społecznej odpowiedzialności na postrzeganie uczelni przez jej interesariuszy

Sławomir Winch
Konserwatyzm przedsiębiorstw jako warunek ich kreatywności

Izabela Turek, Tomasz Turek
Kreatywne zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem procesowych systemów informatycznych

Barbara Wasilewska
Aktywność twórcza zespołów pracowniczych

Krystyna Kubik
Wpływ wiedzy i kreatywności menedżera na sukces przedsiębiorstwa

Joanna Tabor-Błażewicz
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym

Małgorzata Łęgowik-Małolepsza
Wspomaganie decyzji w aspekcie tworzenia kreatywnych rozwiązań modelowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Firmy rodzinne a start-upy. Czy da się pogodzić te dwa światy w ramach formuły przedsiębiorstwa społecznego?

Albert Tomaszewski
Koncepcja kreatywnej strategii na tle założeń wcześniejszych szkół zarządzania strategicznego

Andrzej Daniluk
Proinnowacyjne przesłanki podejmowania współpracy przez przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ II BADANIA NAD ORGANIZACJĄ KREATYWNĄ

Tomasz Gigol
Współpraca dużych przedsiębiorstw z innowacyjnymi małymi i średnimi przedsiębiorstwami w ramach otwartych innowacji na przykładzie warsztatów ARP Innovation Pitch

Izabela Konieczna
Kreatywność w marketingu na przykładzie badań

Joanna Kubicka
Zwiększenie kreatywności pracowników poprzez zmiany w obszarze zarządzania ludźmi

Anna Tomaszuk
Współpraca przedsiębiorstw z instytucjami otoczenia biznesu na przykładzie wybranych branż województwa podlaskiego

Maryna Lassota
Przedsiębiorstwa kreatywne na przykładzie innowacyjności polskiej branży meblarskiej

Krzysztof Rek
Poziom internacjonalizacji a kreatywność polskich małych i średnich przedsiębiorstw

Aleksandra Laskowska-Rutkowska
Digitalizacja a przyszłość modeli biznesowych w branży logistycznej

CZĘŚĆ III EMPIRYCZNY WYMIAR ORGANIZACJI KREATYWNEJ (STUDIA PRZYPADKÓW)

Wawrzyniec Rudolf, Wioletta Krawiec, Kamila Szymańska
Marketingowe podejście do budowania wizerunku miasta kreatywnego na przykładzie Łodzi

Seweryn Spałek, Iwona Zdonek
Implikacje eksternalizacji wiedzy przedstawicieli twórczych specjalistów

Andrzej Szplit
Perspektywa rozwoju przedsięwzięcia: partnerstwo publiczno-prywatne, czyli wybór kreatywności

Sławomir Ziółkowski
Dwie dekady rewolucji, czyli rozwój mediów elektronicznych w Polsce - studium przypadku

349 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022