wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CYFRYZACJA A PRZEDSIĘBIORSTWO


PONIATOWSKA-JAKSCH M. SOBIECKI R. RED.

wydawnictwo: SGH, 2019, wydanie I

cena netto: 62.10 Twoja cena  59,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyfryzacja a przedsiębiorstwo


W XXI w. cyfryzacja staje się wszechobecna. Coraz więcej ekonomistów, praktyków gospodarczych i polityków dostrzega, że sukcesu w biznesie należy poszukiwać na gruncie technologii cyfrowych, w przypadku których możliwości nowych zastosowań rosną w tempie wykładniczym. Jeszcze 10 lat temu nie było aplikacji na smartfony, umożliwiających dostęp do mediów społecznościowych czy płatności elektronicznej. Wirtualna rzeczywistość zarezerwowana była jedynie dla gier komputerowych, a sztuczną inteligencję postrzegano jako bliżej nieokreśloną przyszłość. Obecnie technologie te określają warunki funkcjonowania i konkurowania przedsiębiorstw, a wraz z nową generacją hiperpołączonych konsumentów zmieniają reguły prowadzenia biznesu w każdym sektorze. Między cyfryzacją a przedsiębiorstwem zachodzą liczne sprzężenia zwrotne. Rozwój technologii cyfrowych znajduje odzwierciedlenie w strategiach, strukturach organizacyjnych, modelach biznesu, stylach przywództwa itp. Zmienia się również przestrzeń, w obrębie której przedsiębiorstwa prowadzą walkę konkurencyjną - w coraz większym zakresie ma ona charakter wirtualny. Pojawiają się także nowe formy przedsiębiorczości, takie jak sharing economy czy freelancing, u podstaw których znajduje się motto 'lepiej być, a nie mieć". Niejednokrotnie tego typu przedsiębiorstwa, stając się źródłem sektorowych zakłóceń, osiągają sukcesy o zasięgu globalnym (jak np. serwis Airbnb, który nie posiada ani jednego hotelu, lecz konkuruje z międzynarodowymi sieciami hotelowymi). Na arenie międzynarodowej pojawiają się nowi "gracze", budujący swój potencjał z zastosowaniem inteligentnych technologii.

W tym coraz bardziej cyfrowym świecie wzrasta liczba stosowanych regulacji, nasila się presja konkurencyjna, pojawiają się zarówno nowe oczekiwania ze strony konsumentów, jak i zagrożenia płynące z realizowanej w przestrzeni wirtualnej działalności gospodarczej (związane m.in. z ochroną danych osobowych czy własności intelektualnej). W literaturze przedmiotu coraz częściej zadawanymi pytaniami są: dokąd zmierza cyfrowy świat oraz jakie są atrybuty cyfrowego przedsiębiorstwa. W tę problematykę wpisuje się niniejsza publikacja. Jest to jedenasta z kolei monografia z cyklu Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Pod tym hasłem odbywają się konferencje organizowane przez Instytut Rynków i Konkurencji Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W tej edycji podjęto rozważania na temat: Przedsiębiorstwo, kreatywność, cyfryzacja - różne oblicza biznesu XXI w. Zdaniem autorów publikacji w drugiej dekadzie XXI w. nie ma jednej, powszechnie akceptowanej definicji przedsiębiorstwa, a za jego cechy wspólne należy uznać rosnące znaczenie wykorzystywanych do budowy przewag konkurencyjnych cyfrowych technologii i kompetencji, a także samych klientów. Tych ostatnich cechuje przede wszystkim: dobry dostęp do Internetu, łatwość poruszania się w świecie mediów społecznych oraz aktywny udział w kreowaniu produktu, co umożliwia im rewolucja cyfrowa.

Celem niniejszej publikacji jest próba ukazania współzależności zachodzących między cyfryzacją (jej przebiegiem, cechami i konsekwencjami) a przedsiębiorstwem i dokującą się pod wpływem rozważanych zmian technologicznych transformacją.

Wprowadzenie

Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Rozdział 1. Gospodarka cyfrowa
Wstęp
1.1. Niejednoznaczność pojęcia gospodarki cyfrowej
1.2. Przestrzeń, produkt, przedsiębiorstwo i ich miejsce w czwartej rewolucji przemysłowej
1.3. Wirtualna rzeczywistość
1.4. Rynek rozszerzonej rzeczywistości wirtualnej
Podsumowanie
Bibliografia

Teresa Pakulska
Rozdział 2. Globalizacja w erze gospodarki cyfrowej
Wstęp
2.1. Przyczyny procesu globalizacji - wczoraj a dziś
2.2. Przejawy procesu cyfrowej globalizacji
2.3. Wygrani i przegrani
Podsumowanie
Bibliografia

Małgorzata Bombol
Rozdział 3. Konsument bliższej i dalszej przyszłości a wyzwania dla firm
Wstęp
3.1. W kierunku zrozumienia współczesnego konsumenta
3.2. Trendy konsumenckie
3.3. Konsument 3.0 i 4.0 oraz jego wpływ na działalność przedsiębiorstw
3.4. Nowy model ścieżki zakupowej konsumenta
Podsumowanie
Bibliografia

Roman Sobiecki
Rozdział 4. Nowe oblicza przedsiębiorczości
Wstęp
4.1. Ewolucja poglądów na temat roli przedsiębiorczości w ekonomii
4.2. Rodzaje przedsiębiorczości ze względu na główną cechę jej przejawiania się
4.3. Współczesne formy przejawiania się przedsiębiorczości
Podsumowanie
Bibliografia

Stanisław Łobejko
Rozdział 5. Przedsiębiorstwo inteligentne w erze cyfrowej
Wstęp
5.1. Rozwój technologii
5.2. Inteligencja ludzka vs. sztuczna inteligencja
5.3. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa
5.4. Konkurencyjność inteligentnych przedsiębiorstw
Podsumowanie
Bibliografia

Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Rozdział 6. Globalne firmy technologiczne
Wstęp
6.1. Globalne firmy technologiczne - definicja i klasyfikacja
6.2. Przyspieszona internacjonalizacja firm technologicznych
6.3. Przyczyny wysokiej dynamiki wzrostu
6.4. Elastyczność kluczem do sukcesu
Podsumowanie
Bibliografia

Zakończenie

190 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022