|

AUDYT WEWNĘTRZNY W SEKTORZE PUBLICZNYM TEORIA I PRAKTYKA
DEC P. GŁÓWKA G. RED. wydawnictwo: SGH, 2020, wydanie Icena netto: 41.85 Twoja cena 39,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Audyt wewnętrzny w sektorze
publicznym
Teoria
i praktyka
Po
latach przemian gospodarczych, praktycznie w większości
obszarów w Polsce, trudno sobie dzisiaj wyobrazić
funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych bez
efektywnych komórek audytu wewnętrznego. Ogrom dotychczas
przeprowadzonych szkoleń, kursów, studiów,
programów certyfikujących oraz doświadczenia dużego grona
audytorów wewnętrznych powinien zapewniać wysoki stopień
rzetelności podejmowanych w tym zakresie działań. Tymczasem pomimo
niewątpliwie wysokich kompetencji osób wykonujących ten
zawód wciąż pojawiają się liczne problemy (zwłaszcza w
sektorze finansów publicznych) z praktycznym
wdrażaniem oraz przeprowadzaniem zadań z obszaru audytu wewnętrznego.
Dzieje się tak z powodu zarówno wielości i
różnorodności jednostek sektora finansów
publicznych, jak i częstej fluktuacji ich kadry kierowniczej
najwyższego szczebla, co najczęściej jest efektem zmian politycznych i
skutkuje czasami różnym podejściem zarządzających do pewnych
spraw. Stąd też warto, oprócz wymagania systematycznego
podnoszenia kwalifikacji, poznawać specyfikę funkcjonowania audytu
wewnętrznego w innych podmiotach czy też zdobywać dodatkową wiedzę na
temat narzędzi i metod udoskonalających taki proces.
Głównym
celem niniejszej monografii jest przedstawienie aktualnych
aspektów dotyczących audytu wewnętrznego w sektorze
finansów publicznych. Należy nadmienić, że jest to ujęcie
wieloautorskie, stąd czasami odmiennie są akcentowane pewne obszary i
problemy. W publikacji zaprezentowano połączenie wiedzy teoretycznej z
bogatym doświadczeniem zawodowym większości autorów,
pracujących na co dzień w sektorze finansów publicznych.
ze
wstępu
Paweł
DEC, Gabriel GŁÓWKA
WSTĘP
Renata GUZIUR
AUDYT
WEWNĘTRZNY W SEKTORZE FINANSÓW PUBLICZNYCH
Wprowadzenie
1.1. Istota i znaczenie audytu wewnętrznego
1.2. Wybrane aspekty metodyki audytu wewnętrznego
1.3. Lista kontrolna jako skuteczne narzędzie w badaniu audytowym
Zakończenie
Cezary KULCZYŃSKI
ASPEKTY
PRAWNE AUDYTU WEWNĘTRZNEGO W POLSCE I UNII EUROPEJSKIEJ
Wprowadzenie
2.1. Audyt wewnętrzny według ustawy o finansach publicznych z 2009 r.
2.2. Regulacje prawne dotyczące audytu wewnętrznego w instytucjach Unii
Europejskiej
2.3. Regulacje prawne dotyczące audytu wewnętrznego w krajach Unii
Europejskiej
Zakończenie
Paulina SZUMIGAJ
PROCES
REALIZACJI ZADANIA ZAPEWNIAJĄCEGO W JEDNOSTKACH SEKTORA
FINANSÓW PUBLICZNYCH
Wprowadzenie
3.1. Zadanie zapewniające w sektorze publicznym
3.2. Program zadania zapewniającego
3.3. Techniki audytowe stosowane w trakcie realizacji zadania
zapewniającego
3.4. Finalizacja realizacji zadania zapewniającego
Zakończenie
Ewa PACHOLSKA
METODYKI
ZWINNE W AUDYCIE WEWNĘTRZNYM
Wprowadzenie
4.1. Geneza i manifest zwinnego programowania
4.2. Metodyki zwinne a model kaskadowy
4.3. Metodyki zwinne wykorzystywane w audycie wewnętrznym - scrum,
kanban i lean
Zakończenie
Iwona MUSIALIK
PRAKTYCZNE
ZASTOSOWANIE METODYK ZWINNYCH W AUDYCIE WEWNĘTRZNYM
Wprowadzenie
5.1. Wykorzystanie metodyk zwinnych w różnych obszarach
działalności organizacji
5.2. Audyt projektów realizowanych metodykami zwinnymi
5.3. Elastyczne planowanie zadań audytowych
5.4. Realizacja zadań audytowych z wykorzystaniem metodyki lean
Zakończenie
Monika RUSIN
ETYKA
W AUDYCIE WEWNĘTRZNYM I W KONTROLI PAŃSTWOWEJ
Wprowadzenie
6.1. Pojęcie etyki zawodowej
6.2. Etyka w standardach i zasadach audytu wewnętrznego
6.3. Porównanie standardów audytu wewnętrznego i
standardów kontroli państwowej
Zakończenie
Tomasz MARCINKOWSKI
KOMUNIKACJA
W PRACY AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO
Wprowadzenie
7.1. Pojęcie i istota komunikacji
7.2. Umiejętności komunikacyjne audytora wewnętrznego
7.3. Komunikacja w działaniach audytora wewnętrznego
Zakończenie
Renata DĘBSKA
ZNACZENIE
AUDYTU WEWNĘTRZNEGO NA PRZYKŁADZIE URZĘDU MIEJSKIEGO W ŁOMŻY
Wprowadzenie
8.1. Procedury i zadania audytu wewnętrznego
8.2. Procedury dotyczące audytu wewnętrznego w Urzędzie Miejskim w Łomży
8.3. Zakres przeprowadzania audytu wewnętrznego w 2018 r. w Urzędzie
Miejskim w Łomży
Zakończenie
Marcin MOLENDA
ROLA
AUDYTU WEWNĘTRZNEGO W OBSZARZE ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI JEDNOSTEK
SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wprowadzenie
9.1. Audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego
9.2. Znaczenie audytu wewnętrznego w identyfikowaniu ryzyka związanego
z zarządzaniem nieruchomościami samorządowymi
9.3. Możliwości audytu wewnętrznego w ograniczaniu ryzyka związanego z
zarządzaniem nieruchomościami samorządowymi
9.4. Kierunki zmian audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu
terytorialnego
Zakończenie
Piotr ODOLIŃSKI
PROCES
ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W IZBIE ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W WARSZAWIE
Wprowadzenie
10.1. Istota ryzyka
10.2. Ogólne zasady zarządzania ryzykiem w IAS
10.3. Etapy zarządzania ryzykiem w IAS w Warszawie
Zakończenie
Martyna WRÓBLEWSKA
LEGAL
DUE DILIGENCE JAKO NARZĘDZIE IDENTYFIKACJI RYZYKA
Wprowadzenie
11.1. Legal due diligence a audyt
11.2. Cele przeprowadzania legal due diligence i jego znaczenie dla
identyfikacji ryzyka
11.3. Zakres legal due diligence
11.4. Etapy legal due diligence
11.5. Ocena zidentyfikowanego ryzyka prawnego
11.6. Skutki legal due diligence dla zarządzania ryzykiem
Zakończenie
BIBLIOGRAFIA
131
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|