wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODYKA KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


PIASECKA Z.

wydawnictwo: FNCE, 2021, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metodyka kształcenia w zakresie przedsiębiorczości


W publikacji "Metodyka kształcenia w zakresie przedsiębiorczości" przedstawiono zarówno zaktualizowana wiedzę prawno-metodyczną w zakresie nauczania przedsiębiorczości, jak i zagadnienia istotne w kontekście wyzwań obecnie kontynuowanej reformy edukacji, zmieniającego się charakteru przedsiębiorczości, ale również wyzwań nowej pandemicznej rzeczywistości, która wymusiła funkcjonowanie edukacji w niespotykanych dotychczas warunkach i obostrzeniach. Zaprezentowana w opracowaniu kompleksowa wiedza metodyczna przyczyni się do rozwoju umiejętności i doskonalenia nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, wpłynie na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, nowoczesnych metod i technik edukacyjnych adekwatnych do potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów oraz umożliwi podniesienie jakości pracy nauczycieli przez wykorzystanie wielu narzędzi edukacyjnych.

W opracowaniu zamieszczono również nowe podstawy programowe oraz nowe ramowe plany nauczania, określone dla wszystkich typów szkół, w których realizowany jest ten przedmiot. Publikacja obejmuje stan prawny na dzień 1 czerwca 2021r.

Wstęp

CZĘŚĆ I UWARUNKOWANIA USTAWOWE I METODYCZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

ROZDZIAŁ 1. System kształcenia w polsce w świetle aktualnej reformy edukacji
1.1. System edukacji przed reformą
1.2. Nowy system edukacji
1.3. Kształcenie pozaformalne i nieformalne

ROZDZIAŁ 2. Podstawa programowa a program nauczania
2.1. Podstawa programowa - najważniejszy akt prawny procesu dydaktycznego
2.2. Program nauczania - podstawowe narzędzie edukacyjne w pracy nauczyciela
2.3. Struktura programu nauczania
2.4. Planowanie procesu nauczania - struktura scenariusza lekcji

ROZDZIAŁ 3. Znaczenie korelacji międzyprzedmiotowej, indywidualizacji i innowacyjności w procesie kształcenia przedsiębiorczości
3.1. Korelacja międzyprzedmiotowa w nowych podstawach programowych
3.2. Indywidualizacja procesu nauczania
3.3. Innowacyjność i eksperyment pedagogiczny w procesie kształcenia

ROZDZIAŁ 4. Cele kształcenia. Formułowanie i zapisywanie celów ogólnych i operacyjnych
4.1. Operacjonalizacja celów kształcenia
4.2. Taksonomia celów kształcenia
4.3. Hierarchizacja wymagań programowych

ROZDZIAŁ 5. Metody aktywizujące w nauczaniu i uczeniu się przedsiębiorczości
5.1. Metody aktywizujące - wprowadzenie
5.2. Metody dialogowe
5.2.1. Wykład i dyskusja dydaktyczna jako wprowadzenie do metod aktywizujących
5.2.2. Dyskusja wielokrotna
5.2.3. Dyskusja okrągłego stołu
5.2.4. Dyskusja panelowa (obserwowana)
5.2.5. Dyskusja - obserwacja (akwarium)
5.2.6. Debata oksfordzka
5.2.7. Dyskusja sokratejska
5.2.8. Pogadanka heurystyczna
5.3. Metody hierarchizacji - wizualnego przedstawiania problemów
5.3.1. Metoda SMART
5.3.2. Analiza SWOT
5.3.3. Piramida priorytetów
5.3.4. Drzewko decyzyjne
5.3.5. Diagram Ishikawy
5.3.6. Metaplan
5.3.7. Linia czasu
5.3.8. Sesja plakatowa (posterowa)
5.4. Metody twórczego myślenia
5.4.1. Burza mózgów (metoda Osborna, brainstorming, giełda pomysłów)
5.4.2. Technika grupy nominalnej
5.4.3. Technika Walta Disneya
5.4.4. Metoda sześciu kapeluszy myślowych
5.4.5. World Cafe (stoliki eksperckie, jigsaw - układanka, puzzle)
5.4.6. Mapa myśli (mind mapping, mapa mentalna)
5.4.7. Metoda synektyczna
5.4.8. Metoda sytuacyjna
5.4.9. Metoda przypadku (case study)
5.4.10. Metoda symulacyjna
5.4.11. Metoda inscenizacji
5.5. Metody zespołowego rozwiązywania problemów
5.5.1. Metoda projektów
5.5.2. WebQuest
5.5.3. Metoda tekstu przewodniego
5.5.4. Grupy zadaniowe - praca we współpracy
5.5.5. Metoda gier
5.5.6. Metoda portfolio/e-portfolio
5.6. Metody aktywizujące z zastosowaniem Technologii Informacyjno-Komuni-kacyjnych (TIK)
5.6.1. Kahoot
5.6.2. Quizizz
5.6.3. Quizlet
5.6.4. Kody QR
5.6.5. Platformy e-learningowe
5.6.6. Edukacja zdalna w okresie "pandemii"

ROZDZIAŁ 6. Ocenianie i ewaluacja w procesie kształcenia
6.1. Ocenianie w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego
6.2. Ocenianie w nauczaniu zdalnym w okresie "pandemii"
6.3. Ocenianie a ewaluacja
6.4. Test jako szczególne narzędzie kontroli osiągnięć ucznia - zasady konstruowania

CZĘŚĆ II PODSTAWY PROGRAMOWE I RAMOWE PLANY NAUCZANIA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH TYPÓW SZKÓŁ

ROZDZIAŁ 7. Podstawa programowa przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla poszczególnych typów szkół, obowiązująca w nowym systemie edukacji
7.1. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami gimnazjum
7.2. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej
7.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy (fragment)
7.4. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły policealnej (w brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.)
7.5. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły policealnej (w nowym brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., obowiązującym od 01.09.2019 r.)
7.6. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum

ROZDZIAŁ 8. Ramowe plany nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, obowiązujące w nowym systemie edukacji
8.1. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego
8.2. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla technikum
8.3. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum
8.4. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej
8.5. Ramowy plan nauczania dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
8.6. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla szkoły policealnej
8.7. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia w formie stacjonarnej
8.8. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia w formie zaocznej

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

366 stron, Format: 16.5x23.7cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022