|

METODYKA KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
PIASECKA Z. wydawnictwo: FNCE, 2021, wydanie Icena netto: 52.50 Twoja cena 49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metodyka kształcenia w
zakresie przedsiębiorczości
W publikacji "Metodyka
kształcenia w zakresie przedsiębiorczości" przedstawiono
zarówno zaktualizowana wiedzę prawno-metodyczną w zakresie
nauczania przedsiębiorczości, jak i zagadnienia istotne w kontekście
wyzwań obecnie kontynuowanej reformy edukacji, zmieniającego się
charakteru przedsiębiorczości, ale również wyzwań nowej
pandemicznej rzeczywistości, która wymusiła funkcjonowanie
edukacji w niespotykanych dotychczas warunkach i obostrzeniach.
Zaprezentowana w opracowaniu kompleksowa wiedza metodyczna przyczyni
się do rozwoju umiejętności i doskonalenia nauczania przedmiotu
podstawy przedsiębiorczości, wpłynie na zastosowanie innowacyjnych
rozwiązań, nowoczesnych metod i technik edukacyjnych adekwatnych do
potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów oraz umożliwi
podniesienie jakości pracy nauczycieli przez wykorzystanie wielu
narzędzi edukacyjnych.
W opracowaniu zamieszczono również nowe podstawy programowe
oraz nowe ramowe plany nauczania, określone dla wszystkich
typów szkół, w których realizowany
jest ten przedmiot. Publikacja obejmuje stan prawny na dzień 1 czerwca
2021r.
Wstęp
CZĘŚĆ I UWARUNKOWANIA USTAWOWE I
METODYCZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
ROZDZIAŁ 1.
System kształcenia w polsce w świetle aktualnej reformy edukacji
1.1. System edukacji przed reformą
1.2. Nowy system edukacji
1.3. Kształcenie pozaformalne i nieformalne
ROZDZIAŁ 2. Podstawa
programowa a program nauczania
2.1. Podstawa programowa - najważniejszy akt prawny procesu
dydaktycznego
2.2. Program nauczania - podstawowe narzędzie edukacyjne w pracy
nauczyciela
2.3. Struktura programu nauczania
2.4. Planowanie procesu nauczania - struktura scenariusza lekcji
ROZDZIAŁ 3. Znaczenie
korelacji międzyprzedmiotowej, indywidualizacji i innowacyjności w
procesie kształcenia przedsiębiorczości
3.1. Korelacja międzyprzedmiotowa w nowych podstawach programowych
3.2. Indywidualizacja procesu nauczania
3.3. Innowacyjność i eksperyment pedagogiczny w procesie kształcenia
ROZDZIAŁ 4.
Cele kształcenia. Formułowanie i zapisywanie celów
ogólnych i operacyjnych
4.1. Operacjonalizacja celów kształcenia
4.2. Taksonomia celów kształcenia
4.3. Hierarchizacja wymagań programowych
ROZDZIAŁ 5. Metody
aktywizujące w nauczaniu i uczeniu się przedsiębiorczości
5.1. Metody aktywizujące - wprowadzenie
5.2. Metody dialogowe
5.2.1. Wykład i dyskusja dydaktyczna jako wprowadzenie do metod
aktywizujących
5.2.2. Dyskusja wielokrotna
5.2.3. Dyskusja okrągłego stołu
5.2.4. Dyskusja panelowa (obserwowana)
5.2.5. Dyskusja - obserwacja (akwarium)
5.2.6. Debata oksfordzka
5.2.7. Dyskusja sokratejska
5.2.8. Pogadanka heurystyczna
5.3. Metody hierarchizacji - wizualnego przedstawiania
problemów
5.3.1. Metoda SMART
5.3.2. Analiza SWOT
5.3.3. Piramida priorytetów
5.3.4. Drzewko decyzyjne
5.3.5. Diagram Ishikawy
5.3.6. Metaplan
5.3.7. Linia czasu
5.3.8. Sesja plakatowa (posterowa)
5.4. Metody twórczego myślenia
5.4.1. Burza mózgów (metoda Osborna,
brainstorming, giełda pomysłów)
5.4.2. Technika grupy nominalnej
5.4.3. Technika Walta Disneya
5.4.4. Metoda sześciu kapeluszy myślowych
5.4.5. World Cafe (stoliki eksperckie, jigsaw - układanka, puzzle)
5.4.6. Mapa myśli (mind mapping, mapa mentalna)
5.4.7. Metoda synektyczna
5.4.8. Metoda sytuacyjna
5.4.9. Metoda przypadku (case study)
5.4.10. Metoda symulacyjna
5.4.11. Metoda inscenizacji
5.5. Metody zespołowego rozwiązywania problemów
5.5.1. Metoda projektów
5.5.2. WebQuest
5.5.3. Metoda tekstu przewodniego
5.5.4. Grupy zadaniowe - praca we współpracy
5.5.5. Metoda gier
5.5.6. Metoda portfolio/e-portfolio
5.6. Metody aktywizujące z zastosowaniem Technologii
Informacyjno-Komuni-kacyjnych (TIK)
5.6.1. Kahoot
5.6.2. Quizizz
5.6.3. Quizlet
5.6.4. Kody QR
5.6.5. Platformy e-learningowe
5.6.6. Edukacja zdalna w okresie "pandemii"
ROZDZIAŁ 6. Ocenianie
i ewaluacja w procesie kształcenia
6.1. Ocenianie w świetle aktualnych przepisów prawa
oświatowego
6.2. Ocenianie w nauczaniu zdalnym w okresie "pandemii"
6.3. Ocenianie a ewaluacja
6.4. Test jako szczególne narzędzie kontroli osiągnięć
ucznia - zasady konstruowania
CZĘŚĆ II PODSTAWY PROGRAMOWE I
RAMOWE PLANY NAUCZANIA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA
POSZCZEGÓLNYCH TYPÓW SZKÓŁ
ROZDZIAŁ 7.
Podstawa programowa przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
poszczególnych typów szkół,
obowiązująca w nowym systemie edukacji
7.1. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej
szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami gimnazjum
7.2. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej
szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami
ośmioletniej szkoły podstawowej
7.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla
szkół specjalnych przysposabiających do pracy (fragment)
7.4. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły
policealnej (w brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.)
7.5. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły
policealnej (w nowym brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., obowiązującym od 01.09.2019
r.)
7.6. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla czteroletniego
liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum
ROZDZIAŁ 8. Ramowe
plany nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, obowiązujące w
nowym systemie edukacji
8.1. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
liceum ogólnokształcącego
8.2. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
technikum
8.3. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami
dotychczasowego gimnazjum
8.4. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami
ośmioletniej szkoły podstawowej
8.5. Ramowy plan nauczania dla szkoły specjalnej przysposabiającej do
pracy
8.6. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
szkoły policealnej
8.7. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia
w formie stacjonarnej
8.8. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla
liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia
w formie zaocznej
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
366
stron, Format: 16.5x23.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|